ŽENEVA. Už sme si zvykli, že aj keď automobilky na ženevskom autosalóne veľkolepo strhávajú plachty z nových modelov, už väčšinou vopred poznáme ich podobu. Toyota sa však v prípade tretej generácie kompaktného Aurisu rozhodla držať automobilový svet v napätí až do poslednej chvíle a presne tak by to podľa nás malo byť.
Informácie o príchode nového Aurisu sa už objavili dávnejšie, ale okrem špionážnych fotografií maskovaného auta neuniklo na verejnosť nič predčasne. Pravdupovediac, silueta auta pod plachtou vyvolávala trochu nervozitu, lebo posledné novinky Toyoty, ako hybridný Prius či crossover C-HR sú celkom extravagantné.
Ani príliš výstredný, ani príliš nudný
Lenže Auris - pokračovateľ úspešnej dynastie Corolla - si takéto riskovanie nemôže dovoliť. Je súperom kompaktov ako Volkswagen Golf či Ford Focus a v tomto segmente sa nosí väčší konzervatizmus. Po strhnutí plachty našťastie nasledoval potlesk, pretože Toyote sa podarilo spraviť elegantný hatchback, ktorý nebude príliš výstredný, ale ani nudný.
Už na prvý pohľad pôsobí nový Auris dynamickejšie. Využíva podvozkovú platformu TNGA, čo malo pozitívny vplyv na rozmery. Auto sa v prospech priestoru pre posádku predĺžilo o 40 milimetrov a znížilo o 25 mm. Ešte viac ho opticky znižuje tmavá strecha.
Predná maska s úzkymi LED svetlami dodáva dramatický vzhľad, zadné partie sa oproti predchodcovi zaoblili a trochu nám pripomenuli predošlú generáciu Mazdy 3 či Opelu Astra.
Diesel je mŕtvy, nech žije hybrid
Toyota je roky známa presadzovaním hybridnej technológie, ktorá je v Aurise dostupná už 9 rokov. Teraz sa ponuka motorov mení, úplne z nej vypadla dieselová alternatíva, nový Auris dostane ako základ 1,2-litrové benzínové turbo, pravdepodobne s výkonom 115 koní. Zvyšné dva motory sú už hybridy. Slabší z dvojice, 1,8-litrový má výkon 120 koní a poznáme ho už napríklad z Toyoty C-HR.
Novinkou však bude dvojlitrový motor s výkonom 180 koní, ktorý sľubuje lepšiu dynamiku aj jazdné vlastnosti. V oboch prípadoch ide o atmosférické motory kombinované s elektromotorom. Ten sa podľa Toyoty zapája až na polovičnú dobu počas jazdenia po meste. Hladšej jazde napomôže aj viacprvková zadná náprava multi-link.
Nový Auris sa bude vyrábať v britskom Burnastone, kde sa toyoty rodia od roku 1992 počnúc modelom Carina E. Do predaja sa dostane až koncom roka a predpokladaná cena by mala ostať na úrovni súčasnej generácie.