SME
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Toyota prvýkrát ukázala nový Auris až na pódiu v Ženeve

Hlavnou zbraňou kompaktného modelu ostáva hybridná verzia.

ŽENEVA. Už sme si zvykli, že aj keď automobilky na ženevskom autosalóne veľkolepo strhávajú plachty z nových modelov, už väčšinou vopred poznáme ich podobu. Toyota sa však v prípade tretej generácie kompaktného Aurisu rozhodla držať automobilový svet v napätí až do poslednej chvíle a presne tak by to podľa nás malo byť.

Informácie o príchode nového Aurisu sa už objavili dávnejšie, ale okrem špionážnych fotografií maskovaného auta neuniklo na verejnosť nič predčasne. Pravdupovediac, silueta auta pod plachtou vyvolávala trochu nervozitu, lebo posledné novinky Toyoty, ako hybridný Prius či crossover C-HR sú celkom extravagantné.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ani príliš výstredný, ani príliš nudný

Lenže Auris - pokračovateľ úspešnej dynastie Corolla - si takéto riskovanie nemôže dovoliť. Je súperom kompaktov ako Volkswagen Golf či Ford Focus a v tomto segmente sa nosí väčší konzervatizmus. Po strhnutí plachty našťastie nasledoval potlesk, pretože Toyote sa podarilo spraviť elegantný hatchback, ktorý nebude príliš výstredný, ale ani nudný.

Už na prvý pohľad pôsobí nový Auris dynamickejšie. Využíva podvozkovú platformu TNGA, čo malo pozitívny vplyv na rozmery. Auto sa v prospech priestoru pre posádku predĺžilo o 40 milimetrov a znížilo o 25 mm. Ešte viac ho opticky znižuje tmavá strecha.

Predná maska s úzkymi LED svetlami dodáva dramatický vzhľad, zadné partie sa oproti predchodcovi zaoblili a trochu nám pripomenuli predošlú generáciu Mazdy 3 či Opelu Astra.

Skryť Vypnúť reklamu

Diesel je mŕtvy, nech žije hybrid

Toyota je roky známa presadzovaním hybridnej technológie, ktorá je v Aurise dostupná už 9 rokov. Teraz sa ponuka motorov mení, úplne z nej vypadla dieselová alternatíva, nový Auris dostane ako základ 1,2-litrové benzínové turbo, pravdepodobne s výkonom 115 koní. Zvyšné dva motory sú už hybridy. Slabší z dvojice, 1,8-litrový má výkon 120 koní a poznáme ho už napríklad z Toyoty C-HR.

Novinkou však bude dvojlitrový motor s výkonom 180 koní, ktorý sľubuje lepšiu dynamiku aj jazdné vlastnosti. V oboch prípadoch ide o atmosférické motory kombinované s elektromotorom. Ten sa podľa Toyoty zapája až na polovičnú dobu počas jazdenia po meste. Hladšej jazde napomôže aj viacprvková zadná náprava multi-link.

Nový Auris sa bude vyrábať v britskom Burnastone, kde sa toyoty rodia od roku 1992 počnúc modelom Carina E. Do predaja sa dostane až koncom roka a predpokladaná cena by mala ostať na úrovni súčasnej generácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  2. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Študuj perspektívne programy!
  5. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  6. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 16 828
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 13 020
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 8 497
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 115
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 843
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 575
  7. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 6 231
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 179
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 171
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 701
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Ženeva 2018

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Toyota Corolla
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 300-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 6 966 obetí. Opatrenia riadi covid automat.

4 h
Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

14 h
Európska lieková agentúra.

Po žiadosti by nasledovala inšpekcia.

15 h

Neprehliadnite tiež

McLaren Artura

Prevodovka nového superšportu nemá spiatočku.

21 h
Nové logo Peugeot.

Prvýkrát firma použila logo s levom v roku 1847.

16 h
Maskovaná Škoda Fabia

Známe sú už motory aj rozmery auta.

22 h
Mercedes-Benz triedy C

Pod kapotou budú už len štvorvalce.

24. feb