Toyota prvýkrát ukázala nový Auris až na pódiu v Ženeve

Hlavnou zbraňou kompaktného modelu ostáva hybridná verzia.

ŽENEVA. Už sme si zvykli, že aj keď automobilky na ženevskom autosalóne veľkolepo strhávajú plachty z nových modelov, už väčšinou vopred poznáme ich podobu. Toyota sa však v prípade tretej generácie kompaktného Aurisu rozhodla držať automobilový svet v napätí až do poslednej chvíle a presne tak by to podľa nás malo byť.

Informácie o príchode nového Aurisu sa už objavili dávnejšie, ale okrem špionážnych fotografií maskovaného auta neuniklo na verejnosť nič predčasne. Pravdupovediac, silueta auta pod plachtou vyvolávala trochu nervozitu, lebo posledné novinky Toyoty, ako hybridný Prius či crossover C-HR sú celkom extravagantné.

Ani príliš výstredný, ani príliš nudný

Lenže Auris - pokračovateľ úspešnej dynastie Corolla - si takéto riskovanie nemôže dovoliť. Je súperom kompaktov ako Volkswagen Golf či Ford Focus a v tomto segmente sa nosí väčší konzervatizmus. Po strhnutí plachty našťastie nasledoval potlesk, pretože Toyote sa podarilo spraviť elegantný hatchback, ktorý nebude príliš výstredný, ale ani nudný.

Článok pokračuje pod video reklamou

Už na prvý pohľad pôsobí nový Auris dynamickejšie. Využíva podvozkovú platformu TNGA, čo malo pozitívny vplyv na rozmery. Auto sa v prospech priestoru pre posádku predĺžilo o 40 milimetrov a znížilo o 25 mm. Ešte viac ho opticky znižuje tmavá strecha.

Predná maska s úzkymi LED svetlami dodáva dramatický vzhľad, zadné partie sa oproti predchodcovi zaoblili a trochu nám pripomenuli predošlú generáciu Mazdy 3 či Opelu Astra.

Diesel je mŕtvy, nech žije hybrid

Toyota je roky známa presadzovaním hybridnej technológie, ktorá je v Aurise dostupná už 9 rokov. Teraz sa ponuka motorov mení, úplne z nej vypadla dieselová alternatíva, nový Auris dostane ako základ 1,2-litrové benzínové turbo, pravdepodobne s výkonom 115 koní. Zvyšné dva motory sú už hybridy. Slabší z dvojice, 1,8-litrový má výkon 120 koní a poznáme ho už napríklad z Toyoty C-HR.

Novinkou však bude dvojlitrový motor s výkonom 180 koní, ktorý sľubuje lepšiu dynamiku aj jazdné vlastnosti. V oboch prípadoch ide o atmosférické motory kombinované s elektromotorom. Ten sa podľa Toyoty zapája až na polovičnú dobu počas jazdenia po meste. Hladšej jazde napomôže aj viacprvková zadná náprava multi-link.

Nový Auris sa bude vyrábať v britskom Burnastone, kde sa toyoty rodia od roku 1992 počnúc modelom Carina E. Do predaja sa dostane až koncom roka a predpokladaná cena by mala ostať na úrovni súčasnej generácie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 512
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 796
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 181
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 078
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 409
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 945
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 480
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 672
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 823
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 154

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

Reagoval na vymyslený anonymný list.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava