SME

Toyota prvýkrát ukázala nový Auris až na pódiu v Ženeve

Hlavnou zbraňou kompaktného modelu ostáva hybridná verzia.

ŽENEVA. Už sme si zvykli, že aj keď automobilky na ženevskom autosalóne veľkolepo strhávajú plachty z nových modelov, už väčšinou vopred poznáme ich podobu. Toyota sa však v prípade tretej generácie kompaktného Aurisu rozhodla držať automobilový svet v napätí až do poslednej chvíle a presne tak by to podľa nás malo byť.

Informácie o príchode nového Aurisu sa už objavili dávnejšie, ale okrem špionážnych fotografií maskovaného auta neuniklo na verejnosť nič predčasne. Pravdupovediac, silueta auta pod plachtou vyvolávala trochu nervozitu, lebo posledné novinky Toyoty, ako hybridný Prius či crossover C-HR sú celkom extravagantné.

SkryťVypnúť reklamu

Ani príliš výstredný, ani príliš nudný

Lenže Auris - pokračovateľ úspešnej dynastie Corolla - si takéto riskovanie nemôže dovoliť. Je súperom kompaktov ako Volkswagen Golf či Ford Focus a v tomto segmente sa nosí väčší konzervatizmus. Po strhnutí plachty našťastie nasledoval potlesk, pretože Toyote sa podarilo spraviť elegantný hatchback, ktorý nebude príliš výstredný, ale ani nudný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už na prvý pohľad pôsobí nový Auris dynamickejšie. Využíva podvozkovú platformu TNGA, čo malo pozitívny vplyv na rozmery. Auto sa v prospech priestoru pre posádku predĺžilo o 40 milimetrov a znížilo o 25 mm. Ešte viac ho opticky znižuje tmavá strecha.

Predná maska s úzkymi LED svetlami dodáva dramatický vzhľad, zadné partie sa oproti predchodcovi zaoblili a trochu nám pripomenuli predošlú generáciu Mazdy 3 či Opelu Astra.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel je mŕtvy, nech žije hybrid

Toyota je roky známa presadzovaním hybridnej technológie, ktorá je v Aurise dostupná už 9 rokov. Teraz sa ponuka motorov mení, úplne z nej vypadla dieselová alternatíva, nový Auris dostane ako základ 1,2-litrové benzínové turbo, pravdepodobne s výkonom 115 koní. Zvyšné dva motory sú už hybridy. Slabší z dvojice, 1,8-litrový má výkon 120 koní a poznáme ho už napríklad z Toyoty C-HR.

Novinkou však bude dvojlitrový motor s výkonom 180 koní, ktorý sľubuje lepšiu dynamiku aj jazdné vlastnosti. V oboch prípadoch ide o atmosférické motory kombinované s elektromotorom. Ten sa podľa Toyoty zapája až na polovičnú dobu počas jazdenia po meste. Hladšej jazde napomôže aj viacprvková zadná náprava multi-link.

Nový Auris sa bude vyrábať v britskom Burnastone, kde sa toyoty rodia od roku 1992 počnúc modelom Carina E. Do predaja sa dostane až koncom roka a predpokladaná cena by mala ostať na úrovni súčasnej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 337
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 693
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 992
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 470
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 095
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 304
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 177
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  3. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  4. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  5. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  6. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  7. Irena Šimuneková: Liptov – Važec a Važecká jaskyňa
  8. Radovan Čipka: Nemoderne, nedemokraticky, nekresťansky, ale aspoň s Ficom
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 617
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 438
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 148
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 285
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 146
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 074
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 569
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 534
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťZatvoriť reklamu