SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Toyota prvýkrát ukázala nový Auris až na pódiu v Ženeve

Hlavnou zbraňou kompaktného modelu ostáva hybridná verzia.

ŽENEVA. Už sme si zvykli, že aj keď automobilky na ženevskom autosalóne veľkolepo strhávajú plachty z nových modelov, už väčšinou vopred poznáme ich podobu. Toyota sa však v prípade tretej generácie kompaktného Aurisu rozhodla držať automobilový svet v napätí až do poslednej chvíle a presne tak by to podľa nás malo byť.

Informácie o príchode nového Aurisu sa už objavili dávnejšie, ale okrem špionážnych fotografií maskovaného auta neuniklo na verejnosť nič predčasne. Pravdupovediac, silueta auta pod plachtou vyvolávala trochu nervozitu, lebo posledné novinky Toyoty, ako hybridný Prius či crossover C-HR sú celkom extravagantné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ani príliš výstredný, ani príliš nudný

Lenže Auris - pokračovateľ úspešnej dynastie Corolla - si takéto riskovanie nemôže dovoliť. Je súperom kompaktov ako Volkswagen Golf či Ford Focus a v tomto segmente sa nosí väčší konzervatizmus. Po strhnutí plachty našťastie nasledoval potlesk, pretože Toyote sa podarilo spraviť elegantný hatchback, ktorý nebude príliš výstredný, ale ani nudný.

Už na prvý pohľad pôsobí nový Auris dynamickejšie. Využíva podvozkovú platformu TNGA, čo malo pozitívny vplyv na rozmery. Auto sa v prospech priestoru pre posádku predĺžilo o 40 milimetrov a znížilo o 25 mm. Ešte viac ho opticky znižuje tmavá strecha.

Predná maska s úzkymi LED svetlami dodáva dramatický vzhľad, zadné partie sa oproti predchodcovi zaoblili a trochu nám pripomenuli predošlú generáciu Mazdy 3 či Opelu Astra.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel je mŕtvy, nech žije hybrid

Toyota je roky známa presadzovaním hybridnej technológie, ktorá je v Aurise dostupná už 9 rokov. Teraz sa ponuka motorov mení, úplne z nej vypadla dieselová alternatíva, nový Auris dostane ako základ 1,2-litrové benzínové turbo, pravdepodobne s výkonom 115 koní. Zvyšné dva motory sú už hybridy. Slabší z dvojice, 1,8-litrový má výkon 120 koní a poznáme ho už napríklad z Toyoty C-HR.

Novinkou však bude dvojlitrový motor s výkonom 180 koní, ktorý sľubuje lepšiu dynamiku aj jazdné vlastnosti. V oboch prípadoch ide o atmosférické motory kombinované s elektromotorom. Ten sa podľa Toyoty zapája až na polovičnú dobu počas jazdenia po meste. Hladšej jazde napomôže aj viacprvková zadná náprava multi-link.

Nový Auris sa bude vyrábať v britskom Burnastone, kde sa toyoty rodia od roku 1992 počnúc modelom Carina E. Do predaja sa dostane až koncom roka a predpokladaná cena by mala ostať na úrovni súčasnej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 29 261
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 739
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 596
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 190
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 4 447
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 4 438
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 695
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 2 961
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  2. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  3. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  4. Martin Gajdoš: O chaose a trpezlivosti. Ako zaparkovať v centre?
  5. Maťo Chudík: Odtlačky
  6. Peter Gašparovič: Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
  7. Miroslav Ferkl: Putin obviňuje Washington.
  8. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 613
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 400
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 006
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 944
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 797
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 769
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 661
  8. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 540
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu