Na Slovensku môže vodič na oranžovú vojsť do križovatky, a ak odbočuje vľavo, môže v nej aj zastať a počkať, kým môže odbočiť. Samotný semafor totiž hovorí len o tom, či je dovolené vojsť do križovatky.

Vyplýva to z ustanovení vyhlášky 9/2009 Z. z. k zákonu o cestnej premávke. V nej sa píše: "Signál s plným žltým svetlom „Pozor!“ znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou, a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť pred priečnou súvislou čiarou, a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením, smie pokračovať v jazde."
Ak teda na semafore zasvieti oranžová (žltá), vodič môže pokračovať vtedy, ak by už nestihol bezpečne zastaviť - zabrzdiť - pred križovatkou. Vyplýva to z toho, že reakčný čas vodiča a brzdná dráha auta nedovoľujú autu zastaviť okamžite po bliknutí na oranžovej.
Môžeme polemizovať o prípade, kedy vodič na oranžovú "bezpečne" nezastaví preto, že autá za ním ešte plánovali prejsť na oranžovú a keby zabrzdil, auto za ním by doňho narazilo. V takom prípade by však vinníkom nehody bolo auto za ním, ktoré porušilo predpisy o bezpečnom odstupe.
V praxi sa toto ustanovenie vykladá tak, že na oranžovú sa jazdiť ešte smie. Posúdiť, kedy by už nešlo o bezpečné zastavenie je veľmi náročné, a sadzobník pokút ani neuvádza špeciálnu sadzbu pre jazdu na oranžovú.
Pri vjazde do križovatky treba myslieť aj na všeobecné pravidlo, podľa ktorého vodič nemôže vojsť do križovatky, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke. Toto pravidlo však neplatí pri odbočovaní doľava.
Dôležité je tiež upozorniť na to, že tieto pravidlá k oranžovej na semaforoch sa týkajú len Slovenska. V zahraničí môže byť jazda na oranžovú zakázaná úplne, takže odporúčame už na oranžovú brzdiť a zbytočne nepokúšať šťastie.