Znak na kapote Renaultu Alaskan nezakryje jeho pracovné gény (test)

Pickup je v ponuke Renaultu novinkou, no doteraz chýbal len málokomu.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Renault Alaskan - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)27 990
Spotreba výrobca / test (l)7,1 / 10,3
Veľkosť kufra1170
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)3150; 5399; 2075 (so zrkadlami); 1841

Rovnaké auto, ale rôzne logá na kapote. Automobilkám sa oplatí, keď jeden model predávajú pod viacerými značkami, a to dokonca aj na tom istom trhu.

Ak si napríklad chceme na Slovensku kúpiť lacné miniauto, môžeme navštíviť predajne Peugeotu, Citroënu aj Toyoty - a nikde nespravíme lepšie alebo horšie, lebo vo všetkých troch nám predajú to isté auto pod menami 107, C1 alebo Aygo.

Prečítajte si tiež: Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

V angličtine sa prípad, kedy rôzne automobilky predávajú to isté auto označuje výrazmi rebadging alebo badge engineering. Prvý prípad sa dá preložiť ako preznačenie automobilu. V druhom prípade ide skôr o ironické označenie, keďže toho „engineeringu“, teda inžinierstva, sa veľa nedeje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod pre takéto preznačovanie je jednoduchý - úspora nákladov vďaka veľkovýrobe (v angličtine economies of scale). Čím viac áut továreň v rámci kapacít vyrába, tým sú náklady na výrobu jedného auta nižšie.

Jedným z najčerstvejších príkladov tejto praktiky je Renault Alaskan, pod škrupinkou ktorého sa skrýva pracovný pickup Nissan Navara. Od Renaultu, ktorý nás v posledných rokoch svojimi novinkami viackrát príjemne prekvapil, by sme však čakali trochu viac úsilia.

Renaultu Alaskan predok pristane

Pri osobnom stretnutí s Alaskanom si ako prvú všimnete jeho veľkosť. Vo svete pickupov patrí Alaskan ešte medzi tie menšie, no aj tak je dlhý 5,4 metra a vysoký vyše dvoch metrov. Za podobné peniaze by ste podobne veľké auto hľadali len ťažko, v čom čiastočne spočíva čaro pickupov.

Za exteriérový dizajn Alaskanu musíme Renault pochváliť. Dizajnový jazyk, ktorý značka aktuálne razí, sa veľmi dobre vyníma aj na veľkom pickupe. Mohutná maska chladiča a svetlá s výraznou grafikou LED denného svietenia vyzerajú pôsobivo a autu spredu dodávajú dominantný výraz.

Tento predok autu veľmi pasuje, a to aj napriek tomu, že karoséria je od A-stĺpika dozadu prakticky zhodná s Nissanom Navara. Rozidelne je ešte veko korby, ktoré má na Renaulte - pochopiteľne - iné logo, pod ktorým je veľký roztiahnutý nápis Alaskan.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59TE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59TE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Maďarič tvrdí, že Fico poprel byt na Vazovovej. V Smere o tom nevedia

Fico podľa Maďariča povedal, že v byte nebol.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Môže spôsobiť Dankova rigorózna práca koniec koalície?

Na vyvodenie dôsledkov už vyzývajú aj koaliční partneri.

KOMENTÁRE

Slobodu nestači vdychovať ako paru v saune

Čo všetko sme nevedeli o našej slobode

Neprehliadnite tiež

Turecké autobusy dostali motor z BMW

Okrem napájania elektromobilov slúžia batérie aj ako úložisko energie.

Kia Optima kombi je neprávom prehliadané auto (test)

Dojazd je reálnych 25-30 kilometrov.