Znak na kapote Renaultu Alaskan nezakryje jeho pracovné gény (test)

Pickup je v ponuke Renaultu novinkou, no doteraz chýbal len málokomu.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Renault Alaskan - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)27 990
Spotreba výrobca / test (l)7,1 / 10,3
Veľkosť kufra1170
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)3150; 5399; 2075 (so zrkadlami); 1841

Rovnaké auto, ale rôzne logá na kapote. Automobilkám sa oplatí, keď jeden model predávajú pod viacerými značkami, a to dokonca aj na tom istom trhu.

Ak si napríklad chceme na Slovensku kúpiť lacné miniauto, môžeme navštíviť predajne Peugeotu, Citroënu aj Toyoty - a nikde nespravíme lepšie alebo horšie, lebo vo všetkých troch nám predajú to isté auto pod menami 107, C1 alebo Aygo.

Prečítajte si tiež: Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

V angličtine sa prípad, kedy rôzne automobilky predávajú to isté auto označuje výrazmi rebadging alebo badge engineering. Prvý prípad sa dá preložiť ako preznačenie automobilu. V druhom prípade ide skôr o ironické označenie, keďže toho „engineeringu“, teda inžinierstva, sa veľa nedeje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod pre takéto preznačovanie je jednoduchý - úspora nákladov vďaka veľkovýrobe (v angličtine economies of scale). Čím viac áut továreň v rámci kapacít vyrába, tým sú náklady na výrobu jedného auta nižšie.

Jedným z najčerstvejších príkladov tejto praktiky je Renault Alaskan, pod škrupinkou ktorého sa skrýva pracovný pickup Nissan Navara. Od Renaultu, ktorý nás v posledných rokoch svojimi novinkami viackrát príjemne prekvapil, by sme však čakali trochu viac úsilia.

Renaultu Alaskan predok pristane

Pri osobnom stretnutí s Alaskanom si ako prvú všimnete jeho veľkosť. Vo svete pickupov patrí Alaskan ešte medzi tie menšie, no aj tak je dlhý 5,4 metra a vysoký vyše dvoch metrov. Za podobné peniaze by ste podobne veľké auto hľadali len ťažko, v čom čiastočne spočíva čaro pickupov.

Za exteriérový dizajn Alaskanu musíme Renault pochváliť. Dizajnový jazyk, ktorý značka aktuálne razí, sa veľmi dobre vyníma aj na veľkom pickupe. Mohutná maska chladiča a svetlá s výraznou grafikou LED denného svietenia vyzerajú pôsobivo a autu spredu dodávajú dominantný výraz.

Tento predok autu veľmi pasuje, a to aj napriek tomu, že karoséria je od A-stĺpika dozadu prakticky zhodná s Nissanom Navara. Rozidelne je ešte veko korby, ktoré má na Renaulte - pochopiteľne - iné logo, pod ktorým je veľký roztiahnutý nápis Alaskan.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59TE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59TE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer bude hľadať nového ministra, Imrecze má konkurenta

Súčasného guvernéra NBS má vystriedať Peter Kažimír.

DOMOV

Aj pohár vína môže zohaviť tvár vášho dieťaťa

Najrizikovejšie sú tri dni medzi 18. až 21. dňom tehotenstva.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR dostala nový štvorvalec (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.