SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Automobilkám hrozí, že o pár rokov nedokážu splniť emisné limity

Z jedenástich automobiliek dokážu znížiť emisie len štyri.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Michael Kasarda)

LONDÝN. Automobilky majú tri roky na to, aby svoje autá prispôsobili novým emisným limitom. Odborníci sa však zhodujú na tom, že prísnejšie merania, emisná kauza Dieselgate, a veľká popularita SUV znemožňuje predpísané limity dosiahnuť.

Automobilkám tak hrozia pokuty vo výške stoviek miliónov eur, píše britský web Autocar. Limity, ktoré stanovila Európska únia, nepočítali s viacerými zmenami na trhu.

Značky musia v najbližších rokoch vynaložiť veľa úsilia na to, aby vyvinuli vozidlá s nízkymi emisiami. Ešte viac úsilia však bude stáť presviedčanie zákazníkov, aby ich uprednostnili pred veľkými SUV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Emisný limit? Spotreba pod štyri litre

Prečítajte si tiež: Nekupujte si ďalšie auto na naftu. Zakážu im vjazd do mesta a budú bezcenné Čítajte 

Európska únia stanovila v roku 2012 cieľ, aby do roku 2021 mali nové autá predané v EÚ emisie oxidu uhličitého v priemere menej ako 95 gramov na kilometer. Každá automobilka dostala špecifický cieľ podľa toho, aké autá vyrába a koľko ich ročne predá.

Jaguar Land Rover s 300-tisíc predanými autami musí stlačiť priemerné emisie svojich áut pod 132 gramov na kilometer, koncern Fiat Chrysler (1,045 milióna áut) má cieľ 91,1 g/km. Do týchto priemerných emisií sa rátajú aj elektrické či hybridné autá.

Emisie oxidu uhličitého sú (na rozdiel od oxidov dusíka či pevných častíc) priamo úmerné spotrebovanému palivu. 95 gramov CO2 na kilometer vypúšťa auto, ktoré spotrebuje 4,1 litra benzínu alebo 3,6 litra nafty na sto kilometrov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 663
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 939
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 765
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 188
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 619
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 474
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 209
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 305
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 508
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 471
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 462
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 367
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 091
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu