Automobilkám hrozí, že o pár rokov nedokážu splniť emisné limity

Z jedenástich automobiliek dokážu znížiť emisie len štyri.

Ilustračné foto.(Zdroj: Michael Kasarda)

LONDÝN. Automobilky majú tri roky na to, aby svoje autá prispôsobili novým emisným limitom. Odborníci sa však zhodujú na tom, že prísnejšie merania, emisná kauza Dieselgate, a veľká popularita SUV znemožňuje predpísané limity dosiahnuť.

Automobilkám tak hrozia pokuty vo výške stoviek miliónov eur, píše britský web Autocar. Limity, ktoré stanovila Európska únia, nepočítali s viacerými zmenami na trhu.

Značky musia v najbližších rokoch vynaložiť veľa úsilia na to, aby vyvinuli vozidlá s nízkymi emisiami. Ešte viac úsilia však bude stáť presviedčanie zákazníkov, aby ich uprednostnili pred veľkými SUV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Emisný limit? Spotreba pod štyri litre

Prečítajte si tiež: Nekupujte si ďalšie auto na naftu. Zakážu im vjazd do mesta a budú bezcenné

Európska únia stanovila v roku 2012 cieľ, aby do roku 2021 mali nové autá predané v EÚ emisie oxidu uhličitého v priemere menej ako 95 gramov na kilometer. Každá automobilka dostala špecifický cieľ podľa toho, aké autá vyrába a koľko ich ročne predá.

Jaguar Land Rover s 300-tisíc predanými autami musí stlačiť priemerné emisie svojich áut pod 132 gramov na kilometer, koncern Fiat Chrysler (1,045 milióna áut) má cieľ 91,1 g/km. Do týchto priemerných emisií sa rátajú aj elektrické či hybridné autá.

Emisie oxidu uhličitého sú (na rozdiel od oxidov dusíka či pevných častíc) priamo úmerné spotrebovanému palivu. 95 gramov CO2 na kilometer vypúšťa auto, ktoré spotrebuje 4,1 litra benzínu alebo 3,6 litra nafty na sto kilometrov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59PV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59PV na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 450
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 860
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 167
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 144
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 248
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 949
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 466
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 822
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 147

Téma: Dieselgate


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan pridal tretí etapový triumf, tesne porazil Kristoffa

O víťazovi rozhodol záverečný špurt.

ŠPORT

Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

Reagoval na vymyslený anonymný list.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava