Viceprezident PSA: Vyvinuli sme elektromobily, ktoré budú ziskové (rozhovor)

Autá na elektrinu budeme vyrábať aj v Trnave, hovorí Gilles Le Borgne

Gilles Le Borgne.(Zdroj: Michael Kasarda)

So značkami Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall chce byť hlavným hráčom s elektrickými autami v Európe. Pracoval na vývoji stratégie pre elektrifikované autá, na základe ktorej uvedie koncern PSA v najbližších rokoch takmer dvadsiatku nových modelov.

GILLES LE BORGNE, výkonný viceprezident automobilky PSA pre kvalitu a výrobu, hovorí o tom, ako koncern PSA prišiel na spôsob, ako vyvinúť elektromobil tak, aby aj v prípade nezáujmu trhu bola automobilka zisková.

"Výrobu Opelu Corsa do Trnavy nepresunieme, ale spôsob, akým sa tam budú vyrábať autá, bude odlišný," hovorí Le Borgne v rozhovore pre SME.

Ako sa v koncerne pripravujete na budúcnosť bez áut so spaľovacím motorom?

"Vyvíjame kompletnú ponuku čisto elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Do roku 2020 chceme mať ponúkať v elektrifikovanej verzii polovicu modelov, do roku 2023 to bude 80 percent modelov a od roku 2025 to už budú všetky modely - osobné autá aj užitkové autá do 3,5 tony.

Prečítajte si tiež: Šéf francúzskeho PSA pre SME: Trnava dostane elektromobil

Zároveň si však uvedomujem, že nevieme, aký bude v budúcnosti energetický mix, koľko percent budú tvoriť elektrifikované verzie - či už plne elektrické (BEV), alebo plug-in hybridné s možnosťou dobíjania zo zásuvky (PHEV).

Preto sme vyvinuli dve "multienergetické" platformy, ktoré sú pripravené na elektrifikáciu. Vďaka nim môžeme rýchlo reagovať na podmienky na trhu, upraviť energetický mix podľa požiadaviek zákazníkov. To je pre nás nesmierne dôležité, pretože dnes nikto nedokáže predpovedať, koľko percent predajov budú tvoriť elektromobily a plug-in hybridy.

S našimi platformami vieme na rovnakej výrobnej linke stavať autá na benzín, na naftu, plug-in hybridné aj elektrické."

Ktoré vodzidlo sa takto bude vyrábať ako prvé?

"Budúci rok predstavíme plug-in hybridnú jednotku na platforme EMP2, ktorú v koncerne používame na autá a SUV od nižšej strednej triedy nahor. Táto bude mať batériu s kapacitou 10 alebo 13 kilowatthodín, elektrický dojazd niekde na úrovni 50-60 kilometrov, a pohon predných alebo všetkých kolies podľa typu auta.

Pre menšie autá vyvíjame s naším čínskym partnerom, automobilkou Dongfeng, platformu CMP. Do nej môžeme namontovať 110-koňový elektromotor, batériu s kapacitou 50 kilowatthodín, dojazd na úrovni 350-450 kilometrov a schopnosť rýchlonabíjania. Nasledujúca generácia Peugeotu 208 aj Opelu Corsa bude z tej istej výrobnej linky schádzať s naftovým, benzínovým aj elektrickým motorom."

Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenuli ste Peugeot 208, jeho aktuálna generácia sa spolu s Citroënom C3 vyrába v Trnave. Znamená toto rozhodnutie, že aj výroba Opelu Corsa sa presunie do Trnavy?

"Nie. Celkové predaje týchto modelov nám neumožňujú zlúčiť výrobu na jednu linku, Trnava na to nemá kapacitu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59TT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59TT na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 177
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 14 521
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 172
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 956
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 645
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 511
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 565
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 157
  9. Kreditná karta – áno alebo nie 3 962
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 496

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner kýval do kamery, putá nemal. Ako prebiehali iné zadržania?

Zadržanie Mariana Kočnera prebiehalo pokojne.

TECH

Ako si overiť, že ste vyhorení, a sedem spôsobov, ako sa brániť

Niekedy je riešením už iba zmena práce.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.