SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Viceprezident PSA: Vyvinuli sme elektromobily, ktoré budú ziskové (rozhovor)

Autá na elektrinu budeme vyrábať aj v Trnave, hovorí Gilles Le Borgne

Gilles Le Borgne.Gilles Le Borgne. (Zdroj: Michael Kasarda)

So značkami Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall chce byť hlavným hráčom s elektrickými autami v Európe. Pracoval na vývoji stratégie pre elektrifikované autá, na základe ktorej uvedie koncern PSA v najbližších rokoch takmer dvadsiatku nových modelov.

GILLES LE BORGNE, výkonný viceprezident automobilky PSA pre kvalitu a výrobu, hovorí o tom, ako koncern PSA prišiel na spôsob, ako vyvinúť elektromobil tak, aby aj v prípade nezáujmu trhu bola automobilka zisková.

"Výrobu Opelu Corsa do Trnavy nepresunieme, ale spôsob, akým sa tam budú vyrábať autá, bude odlišný," hovorí Le Borgne v rozhovore pre SME.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako sa v koncerne pripravujete na budúcnosť bez áut so spaľovacím motorom?

"Vyvíjame kompletnú ponuku čisto elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Do roku 2020 chceme mať ponúkať v elektrifikovanej verzii polovicu modelov, do roku 2023 to bude 80 percent modelov a od roku 2025 to už budú všetky modely - osobné autá aj užitkové autá do 3,5 tony.

Prečítajte si tiež: Šéf francúzskeho PSA pre SME: Trnava dostane elektromobil Čítajte 

Zároveň si však uvedomujem, že nevieme, aký bude v budúcnosti energetický mix, koľko percent budú tvoriť elektrifikované verzie - či už plne elektrické (BEV), alebo plug-in hybridné s možnosťou dobíjania zo zásuvky (PHEV).

Preto sme vyvinuli dve "multienergetické" platformy, ktoré sú pripravené na elektrifikáciu. Vďaka nim môžeme rýchlo reagovať na podmienky na trhu, upraviť energetický mix podľa požiadaviek zákazníkov. To je pre nás nesmierne dôležité, pretože dnes nikto nedokáže predpovedať, koľko percent predajov budú tvoriť elektromobily a plug-in hybridy.

SkryťVypnúť reklamu

S našimi platformami vieme na rovnakej výrobnej linke stavať autá na benzín, na naftu, plug-in hybridné aj elektrické."

Ktoré vodzidlo sa takto bude vyrábať ako prvé?

"Budúci rok predstavíme plug-in hybridnú jednotku na platforme EMP2, ktorú v koncerne používame na autá a SUV od nižšej strednej triedy nahor. Táto bude mať batériu s kapacitou 10 alebo 13 kilowatthodín, elektrický dojazd niekde na úrovni 50-60 kilometrov, a pohon predných alebo všetkých kolies podľa typu auta.

Pre menšie autá vyvíjame s naším čínskym partnerom, automobilkou Dongfeng, platformu CMP. Do nej môžeme namontovať 110-koňový elektromotor, batériu s kapacitou 50 kilowatthodín, dojazd na úrovni 350-450 kilometrov a schopnosť rýchlonabíjania. Nasledujúca generácia Peugeotu 208 aj Opelu Corsa bude z tej istej výrobnej linky schádzať s naftovým, benzínovým aj elektrickým motorom."

SkryťVypnúť reklamu

Spomenuli ste Peugeot 208, jeho aktuálna generácia sa spolu s Citroënom C3 vyrába v Trnave. Znamená toto rozhodnutie, že aj výroba Opelu Corsa sa presunie do Trnavy?

"Nie. Celkové predaje týchto modelov nám neumožňujú zlúčiť výrobu na jednu linku, Trnava na to nemá kapacitu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59TT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M59TT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 647
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 645
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 650
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 471
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 645
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 970
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 858
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 660
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 443
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 826
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Peugeot, Elektromobily
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kto prekonal covid, testovaniu sa vyhne. Nemusí to byť zadarmo

Vzor potvrdenia zverejnil Úrad verejného zdravotníctva.

Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Ťažko sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie chráni životy a ktoré zneužíva dôveru.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.