SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Viceprezident PSA: Vyvinuli sme elektromobily, ktoré budú ziskové (rozhovor)

Autá na elektrinu budeme vyrábať aj v Trnave, hovorí Gilles Le Borgne

Gilles Le Borgne.Gilles Le Borgne. (Zdroj: Michael Kasarda)

So značkami Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall chce byť hlavným hráčom s elektrickými autami v Európe. Pracoval na vývoji stratégie pre elektrifikované autá, na základe ktorej uvedie koncern PSA v najbližších rokoch takmer dvadsiatku nových modelov.

GILLES LE BORGNE, výkonný viceprezident automobilky PSA pre kvalitu a výrobu, hovorí o tom, ako koncern PSA prišiel na spôsob, ako vyvinúť elektromobil tak, aby aj v prípade nezáujmu trhu bola automobilka zisková.

"Výrobu Opelu Corsa do Trnavy nepresunieme, ale spôsob, akým sa tam budú vyrábať autá, bude odlišný," hovorí Le Borgne v rozhovore pre SME.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa v koncerne pripravujete na budúcnosť bez áut so spaľovacím motorom?

"Vyvíjame kompletnú ponuku čisto elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Do roku 2020 chceme mať ponúkať v elektrifikovanej verzii polovicu modelov, do roku 2023 to bude 80 percent modelov a od roku 2025 to už budú všetky modely - osobné autá aj užitkové autá do 3,5 tony.

Prečítajte si tiež: Šéf francúzskeho PSA pre SME: Trnava dostane elektromobil Čítajte 

Zároveň si však uvedomujem, že nevieme, aký bude v budúcnosti energetický mix, koľko percent budú tvoriť elektrifikované verzie - či už plne elektrické (BEV), alebo plug-in hybridné s možnosťou dobíjania zo zásuvky (PHEV).

Preto sme vyvinuli dve "multienergetické" platformy, ktoré sú pripravené na elektrifikáciu. Vďaka nim môžeme rýchlo reagovať na podmienky na trhu, upraviť energetický mix podľa požiadaviek zákazníkov. To je pre nás nesmierne dôležité, pretože dnes nikto nedokáže predpovedať, koľko percent predajov budú tvoriť elektromobily a plug-in hybridy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S našimi platformami vieme na rovnakej výrobnej linke stavať autá na benzín, na naftu, plug-in hybridné aj elektrické."

Ktoré vodzidlo sa takto bude vyrábať ako prvé?

"Budúci rok predstavíme plug-in hybridnú jednotku na platforme EMP2, ktorú v koncerne používame na autá a SUV od nižšej strednej triedy nahor. Táto bude mať batériu s kapacitou 10 alebo 13 kilowatthodín, elektrický dojazd niekde na úrovni 50-60 kilometrov, a pohon predných alebo všetkých kolies podľa typu auta.

Pre menšie autá vyvíjame s naším čínskym partnerom, automobilkou Dongfeng, platformu CMP. Do nej môžeme namontovať 110-koňový elektromotor, batériu s kapacitou 50 kilowatthodín, dojazd na úrovni 350-450 kilometrov a schopnosť rýchlonabíjania. Nasledujúca generácia Peugeotu 208 aj Opelu Corsa bude z tej istej výrobnej linky schádzať s naftovým, benzínovým aj elektrickým motorom."

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenuli ste Peugeot 208, jeho aktuálna generácia sa spolu s Citroënom C3 vyrába v Trnave. Znamená toto rozhodnutie, že aj výroba Opelu Corsa sa presunie do Trnavy?

"Nie. Celkové predaje týchto modelov nám neumožňujú zlúčiť výrobu na jednu linku, Trnava na to nemá kapacitu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Prišli na to, že odpad je cenný
  2. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  5. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  6. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  7. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  8. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 13 575
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 789
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 438
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 532
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 215
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 078
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 658
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 494
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: O behoch pri brehoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.9.1923)
  3. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali.
  4. Radko Mačuha: Čo je to Liberalizmus?
  5. Rado Surovka: Kto by nás mal zastupovať v parlamente ?
  6. Vladimír Krátky: Do plynu s nimi !
  7. Ivan Mlynár: Progresívne Slovensko – nebojte sa, prestaňte sa báť a dáme to
  8. Peter Kurčík: Existuje čas?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 61 115
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 508
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 27 950
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 13 048
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 089
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 217
  7. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 6 889
  8. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 5 936
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu