SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Viceprezident PSA: Vyvinuli sme elektromobily, ktoré budú ziskové (rozhovor)

Autá na elektrinu budeme vyrábať aj v Trnave, hovorí Gilles Le Borgne

Gilles Le Borgne.Gilles Le Borgne. (Zdroj: Michael Kasarda)

So značkami Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall chce byť hlavným hráčom s elektrickými autami v Európe. Pracoval na vývoji stratégie pre elektrifikované autá, na základe ktorej uvedie koncern PSA v najbližších rokoch takmer dvadsiatku nových modelov.

GILLES LE BORGNE, výkonný viceprezident automobilky PSA pre kvalitu a výrobu, hovorí o tom, ako koncern PSA prišiel na spôsob, ako vyvinúť elektromobil tak, aby aj v prípade nezáujmu trhu bola automobilka zisková.

"Výrobu Opelu Corsa do Trnavy nepresunieme, ale spôsob, akým sa tam budú vyrábať autá, bude odlišný," hovorí Le Borgne v rozhovore pre SME.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako sa v koncerne pripravujete na budúcnosť bez áut so spaľovacím motorom?

"Vyvíjame kompletnú ponuku čisto elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Do roku 2020 chceme mať ponúkať v elektrifikovanej verzii polovicu modelov, do roku 2023 to bude 80 percent modelov a od roku 2025 to už budú všetky modely - osobné autá aj užitkové autá do 3,5 tony.

Prečítajte si tiež: Šéf francúzskeho PSA pre SME: Trnava dostane elektromobil Čítajte 

Zároveň si však uvedomujem, že nevieme, aký bude v budúcnosti energetický mix, koľko percent budú tvoriť elektrifikované verzie - či už plne elektrické (BEV), alebo plug-in hybridné s možnosťou dobíjania zo zásuvky (PHEV).

Preto sme vyvinuli dve "multienergetické" platformy, ktoré sú pripravené na elektrifikáciu. Vďaka nim môžeme rýchlo reagovať na podmienky na trhu, upraviť energetický mix podľa požiadaviek zákazníkov. To je pre nás nesmierne dôležité, pretože dnes nikto nedokáže predpovedať, koľko percent predajov budú tvoriť elektromobily a plug-in hybridy.

SkryťVypnúť reklamu

S našimi platformami vieme na rovnakej výrobnej linke stavať autá na benzín, na naftu, plug-in hybridné aj elektrické."

Ktoré vodzidlo sa takto bude vyrábať ako prvé?

"Budúci rok predstavíme plug-in hybridnú jednotku na platforme EMP2, ktorú v koncerne používame na autá a SUV od nižšej strednej triedy nahor. Táto bude mať batériu s kapacitou 10 alebo 13 kilowatthodín, elektrický dojazd niekde na úrovni 50-60 kilometrov, a pohon predných alebo všetkých kolies podľa typu auta.

Pre menšie autá vyvíjame s naším čínskym partnerom, automobilkou Dongfeng, platformu CMP. Do nej môžeme namontovať 110-koňový elektromotor, batériu s kapacitou 50 kilowatthodín, dojazd na úrovni 350-450 kilometrov a schopnosť rýchlonabíjania. Nasledujúca generácia Peugeotu 208 aj Opelu Corsa bude z tej istej výrobnej linky schádzať s naftovým, benzínovým aj elektrickým motorom."

SkryťVypnúť reklamu

Spomenuli ste Peugeot 208, jeho aktuálna generácia sa spolu s Citroënom C3 vyrába v Trnave. Znamená toto rozhodnutie, že aj výroba Opelu Corsa sa presunie do Trnavy?

"Nie. Celkové predaje týchto modelov nám neumožňujú zlúčiť výrobu na jednu linku, Trnava na to nemá kapacitu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 976
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 847
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 11 299
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 430
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 394
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 896
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 524
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


3 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  5. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  6. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  7. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 176
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 035
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 152
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 012
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 737
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 061
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 925
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 910
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu