VW predstavil nový Touareg z Bratislavy. Poznáme jeho cenu

Je v ňom ovládanie, aké nemá Audi, Mercedes ani BMW.

(Zdroj: Volkswagen)

PEKING, BRATISLAVA. Odchádzajúca generácia Volkswagenu Touareg sa v Bratislave vyrábala celých osem rokov, čo je na pomery auta dlhý čas. Závod v Devínskej Novej Vsi produkuje Touaregy od roku 2002 ako jediný pre celý svet, z prvých dvoch generácií vyrobil dohromady takmer milión kusov.

Automobilka tento týždeň na autosalóne v Pekingu predstavila tretiu generáciu veľkého SUV. Za miesto premiéry si výrobca zvolil krajinu, kde očakáva po novinke najväčší dopyt.

Mali sme možnosť sa s novinkou už osobne zoznámiť. Má úplne nový systém ovládania a ponúka veľa technológií, ktoré boli doteraz vyhradené len pre prémiové značky.

Volkswagen zobral techniku iných koncernových SUV a zabalil ju do mimoriadne atraktívneho kabáta. Oslovilo nás, že po rokoch bezpečného stagnovania spravil Volkswagen s Touaregom výrazný skok vpred.

Nové linky nezakryjú kilá navyše

Článok pokračuje pod video reklamou

Mohli by sme povedať, že na dizajne veľkého SUV sa už prakticky nedá vymyslieť nič nové, vždy pôjde o opachu pripomínajúcu škatuľu či autobus, s obrovskou prednou maskou a svetlami a s veľkými kolesami. Volkswagen nás však s novým Touaregom dokázal príjemne prekvapiť.

Na perfektne nasvietených vystavených kusoch vynikalo naozaj veľké množstvo kriviek, ktoré vytvárajú hru svetla a tieňa.

Páči sa nám linka prechádzajúca z kapoty ponad hornú hranu bočných okien, pekne tvarovaná je aj spodná polovica auta. Lemy blatníkov môžu byť z nelakovaného plastu alebo - v prípade verzie R-Line na fotkách - nalakované vo farbe karosérie.

Najvýraznejšia bočná linka sa nad zadnými blatníkmi akoby napínala - podľa Volkswagenu to má zrejme naznačovať svaly, nám to skôr pripomínalo začínajúcu obezitu.

Pri pohľade spredu pochopiteľne najviac zaujme maska chladiča, do ktorej sa dizajnérom celkom podarilo schovať rôzne senzory a kamery. Úplne im však úplne nevyšlo prepojenie masky s prednými svetlami tak, ako napríklad pri Arteone, na Touaregu je v tom mieste rušivý zlom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5A44 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5A44 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 410
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 518
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 756
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 9 851
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 340
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 649
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 957
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 554
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 462
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 386

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Volkswagen Touareg

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.