SME

VW predstavil nový Touareg z Bratislavy. Poznáme jeho cenu

Je v ňom ovládanie, aké nemá Audi, Mercedes ani BMW.

(Zdroj: Volkswagen)

PEKING, BRATISLAVA. Odchádzajúca generácia Volkswagenu Touareg sa v Bratislave vyrábala celých osem rokov, čo je na pomery auta dlhý čas. Závod v Devínskej Novej Vsi produkuje Touaregy od roku 2002 ako jediný pre celý svet, z prvých dvoch generácií vyrobil dohromady takmer milión kusov.

Automobilka tento týždeň na autosalóne v Pekingu predstavila tretiu generáciu veľkého SUV. Za miesto premiéry si výrobca zvolil krajinu, kde očakáva po novinke najväčší dopyt.

Mali sme možnosť sa s novinkou už osobne zoznámiť. Má úplne nový systém ovládania a ponúka veľa technológií, ktoré boli doteraz vyhradené len pre prémiové značky.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen zobral techniku iných koncernových SUV a zabalil ju do mimoriadne atraktívneho kabáta. Oslovilo nás, že po rokoch bezpečného stagnovania spravil Volkswagen s Touaregom výrazný skok vpred.

Nové linky nezakryjú kilá navyše

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mohli by sme povedať, že na dizajne veľkého SUV sa už prakticky nedá vymyslieť nič nové, vždy pôjde o opachu pripomínajúcu škatuľu či autobus, s obrovskou prednou maskou a svetlami a s veľkými kolesami. Volkswagen nás však s novým Touaregom dokázal príjemne prekvapiť.

Na perfektne nasvietených vystavených kusoch vynikalo naozaj veľké množstvo kriviek, ktoré vytvárajú hru svetla a tieňa.

Páči sa nám linka prechádzajúca z kapoty ponad hornú hranu bočných okien, pekne tvarovaná je aj spodná polovica auta. Lemy blatníkov môžu byť z nelakovaného plastu alebo - v prípade verzie R-Line na fotkách - nalakované vo farbe karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Najvýraznejšia bočná linka sa nad zadnými blatníkmi akoby napínala - podľa Volkswagenu to má zrejme naznačovať svaly, nám to skôr pripomínalo začínajúcu obezitu.

Pri pohľade spredu pochopiteľne najviac zaujme maska chladiča, do ktorej sa dizajnérom celkom podarilo schovať rôzne senzory a kamery. Úplne im však úplne nevyšlo prepojenie masky s prednými svetlami tak, ako napríklad pri Arteone, na Touaregu je v tom mieste rušivý zlom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G5A44 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 442
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 136
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 227
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 586
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 149
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 130
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 361
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 699
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 223
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 447
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 669
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 610
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 573
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu