SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

VW predstavil nový Touareg z Bratislavy. Poznáme jeho cenu

Je v ňom ovládanie, aké nemá Audi, Mercedes ani BMW.

(Zdroj: Volkswagen)

PEKING, BRATISLAVA. Odchádzajúca generácia Volkswagenu Touareg sa v Bratislave vyrábala celých osem rokov, čo je na pomery auta dlhý čas. Závod v Devínskej Novej Vsi produkuje Touaregy od roku 2002 ako jediný pre celý svet, z prvých dvoch generácií vyrobil dohromady takmer milión kusov.

Automobilka tento týždeň na autosalóne v Pekingu predstavila tretiu generáciu veľkého SUV. Za miesto premiéry si výrobca zvolil krajinu, kde očakáva po novinke najväčší dopyt.

Mali sme možnosť sa s novinkou už osobne zoznámiť. Má úplne nový systém ovládania a ponúka veľa technológií, ktoré boli doteraz vyhradené len pre prémiové značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen zobral techniku iných koncernových SUV a zabalil ju do mimoriadne atraktívneho kabáta. Oslovilo nás, že po rokoch bezpečného stagnovania spravil Volkswagen s Touaregom výrazný skok vpred.

Nové linky nezakryjú kilá navyše

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mohli by sme povedať, že na dizajne veľkého SUV sa už prakticky nedá vymyslieť nič nové, vždy pôjde o opachu pripomínajúcu škatuľu či autobus, s obrovskou prednou maskou a svetlami a s veľkými kolesami. Volkswagen nás však s novým Touaregom dokázal príjemne prekvapiť.

Na perfektne nasvietených vystavených kusoch vynikalo naozaj veľké množstvo kriviek, ktoré vytvárajú hru svetla a tieňa.

Páči sa nám linka prechádzajúca z kapoty ponad hornú hranu bočných okien, pekne tvarovaná je aj spodná polovica auta. Lemy blatníkov môžu byť z nelakovaného plastu alebo - v prípade verzie R-Line na fotkách - nalakované vo farbe karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Najvýraznejšia bočná linka sa nad zadnými blatníkmi akoby napínala - podľa Volkswagenu to má zrejme naznačovať svaly, nám to skôr pripomínalo začínajúcu obezitu.

Pri pohľade spredu pochopiteľne najviac zaujme maska chladiča, do ktorej sa dizajnérom celkom podarilo schovať rôzne senzory a kamery. Úplne im však úplne nevyšlo prepojenie masky s prednými svetlami tak, ako napríklad pri Arteone, na Touaregu je v tom mieste rušivý zlom.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 574
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 904
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 679
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 166
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 614
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 590
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 260
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 025
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 248
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 506
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 417
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 833
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 338
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 430
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 354
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 088
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu