Prvou elektrickou Škodou nakoniec bude neúspešné Citigo

Na jedno nabitie zvládne prejsť 300 kilometrov.

(Zdroj: Škoda Auto)

MLADÁ BOLESLAV. Škoda síce ohlásila príchod svojej elektrickej revolúcie až na rok 2020, ale jej prvý elektromobil príde ešte predtým a pripadne najmenej úspešnému modelu Citigo.

Škoda Citigo prišla na trh v roku 2011 ako jedno z trojčiat New Small Family vyrábaných v bratislavskom Volkswagene. Predajným ťahúňom z trojice bol od začiatku Volkswagen Up a Seat Mii aj Škoda Citigo dlhodobo zaostávajú.

Prečítajte si tiež: Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Minulý rok sa objavili informácie, že s ďalšou generáciou Citigo sa už nepočíta, čo však ešte neznamená, že končí vo výrobe. Práve naopak, Citigo dostane veľké poslanie - stane sa prvým elektromobilom v portfóliu Škody.

Informácia, ktorú potvrdil na ženevskom autosalóne šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey, je celkom logická. Elektrický Volkswagen e-Up je na trhu už 5 rokov, minulý rok sa z neho v Európe predalo 3056 kusov, a medzitým sa objavil prototyp elektrického Seatu e-Mii využívajúceho rovnakú technológiu. Je teda logické, že na rad príde tiež Škoda Citigo, ktorá za názov dostane písmenko E.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti e-Upu bude malá elektrická Škoda o krok vpred vďaka zvýšenému dojazdu na 300 kilometrov, čo by znamenalo o 140 km viac ako doteraz. Elektrické Citigo má prísť na trh v roku 2019, o rok neskôr sa už predstaví kompaktný elektromobil Vision E.

Rozhodnutie elektrifikovať nie príliš úspešný model má dva dôvody. Jedným je nutnosť plniť čoraz prísnejšie emisné vrámci modelového radu, čo v praxi znamená, že model s vyššími emisiami podrží vo výrobe práve bezemisné Citigo E.

Druhým dôvodom je fakt, že Volkswagen do vývoja bratislavských trojčiat investoval nemalé prostriedky, ktoré sa mu vrátia neskôr než sa pôvodne predpokladalo, čo zaistí výrobu Seatu Mii aj Škody Citigo ešte na niekoľko rokov. Podľa databázy carsalesbase sa najlepšie z trojice darí v predajoch malému Volkswagenu a naopak najhoršie Seatu Mii.

V súčasnosti je cena elektrického Upu 25180 eur, z nej dá Volkswagen zľavu 2000 eur a štátna dotácia na elektromobily cenu zníži o ďalších 5000 eur, takže zákazník zaplatí 18180 eur. Či bude mať podobnú cenu aj Citigo E nie je zatiaľ známe, verzia s väčším dojazdom bude zrejme drahšia.

Predaje NSF v Európe za rok 2017
ModelPočet predaných kusov
Volkswagen Up100.715
Škoda Citigo35.698
Seat Mii15.412
Spolu151.825

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 761
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 439
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 285
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 881
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 010
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 786
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 539
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 813
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 176

Téma: Malé autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava