SME

Prvou elektrickou Škodou nakoniec bude neúspešné Citigo

Na jedno nabitie zvládne prejsť 300 kilometrov.

(Zdroj: Škoda Auto)

MLADÁ BOLESLAV. Škoda síce ohlásila príchod svojej elektrickej revolúcie až na rok 2020, ale jej prvý elektromobil príde ešte predtým a pripadne najmenej úspešnému modelu Citigo.

Škoda Citigo prišla na trh v roku 2011 ako jedno z trojčiat New Small Family vyrábaných v bratislavskom Volkswagene. Predajným ťahúňom z trojice bol od začiatku Volkswagen Up a Seat Mii aj Škoda Citigo dlhodobo zaostávajú.

Prečítajte si tiež: Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan Čítajte 

Minulý rok sa objavili informácie, že s ďalšou generáciou Citigo sa už nepočíta, čo však ešte neznamená, že končí vo výrobe. Práve naopak, Citigo dostane veľké poslanie - stane sa prvým elektromobilom v portfóliu Škody.

SkryťVypnúť reklamu

Informácia, ktorú potvrdil na ženevskom autosalóne šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey, je celkom logická. Elektrický Volkswagen e-Up je na trhu už 5 rokov, minulý rok sa z neho v Európe predalo 3056 kusov, a medzitým sa objavil prototyp elektrického Seatu e-Mii využívajúceho rovnakú technológiu. Je teda logické, že na rad príde tiež Škoda Citigo, ktorá za názov dostane písmenko E.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti e-Upu bude malá elektrická Škoda o krok vpred vďaka zvýšenému dojazdu na 300 kilometrov, čo by znamenalo o 140 km viac ako doteraz. Elektrické Citigo má prísť na trh v roku 2019, o rok neskôr sa už predstaví kompaktný elektromobil Vision E.

Rozhodnutie elektrifikovať nie príliš úspešný model má dva dôvody. Jedným je nutnosť plniť čoraz prísnejšie emisné vrámci modelového radu, čo v praxi znamená, že model s vyššími emisiami podrží vo výrobe práve bezemisné Citigo E.

SkryťVypnúť reklamu

Druhým dôvodom je fakt, že Volkswagen do vývoja bratislavských trojčiat investoval nemalé prostriedky, ktoré sa mu vrátia neskôr než sa pôvodne predpokladalo, čo zaistí výrobu Seatu Mii aj Škody Citigo ešte na niekoľko rokov. Podľa databázy carsalesbase sa najlepšie z trojice darí v predajoch malému Volkswagenu a naopak najhoršie Seatu Mii.

V súčasnosti je cena elektrického Upu 25180 eur, z nej dá Volkswagen zľavu 2000 eur a štátna dotácia na elektromobily cenu zníži o ďalších 5000 eur, takže zákazník zaplatí 18180 eur. Či bude mať podobnú cenu aj Citigo E nie je zatiaľ známe, verzia s väčším dojazdom bude zrejme drahšia.

Predaje NSF v Európe za rok 2017
ModelPočet predaných kusov
Volkswagen Up100.715
Škoda Citigo35.698
Seat Mii15.412
Spolu151.825

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 989
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 942
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 814
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 098
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 688
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 490
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 320
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 154
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 197
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 950
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 555
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu