SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Prvou elektrickou Škodou nakoniec bude neúspešné Citigo

Na jedno nabitie zvládne prejsť 300 kilometrov.

(Zdroj: Škoda Auto)

MLADÁ BOLESLAV. Škoda síce ohlásila príchod svojej elektrickej revolúcie až na rok 2020, ale jej prvý elektromobil príde ešte predtým a pripadne najmenej úspešnému modelu Citigo.

Škoda Citigo prišla na trh v roku 2011 ako jedno z trojčiat New Small Family vyrábaných v bratislavskom Volkswagene. Predajným ťahúňom z trojice bol od začiatku Volkswagen Up a Seat Mii aj Škoda Citigo dlhodobo zaostávajú.

Prečítajte si tiež: Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan Čítajte 

Minulý rok sa objavili informácie, že s ďalšou generáciou Citigo sa už nepočíta, čo však ešte neznamená, že končí vo výrobe. Práve naopak, Citigo dostane veľké poslanie - stane sa prvým elektromobilom v portfóliu Škody.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Informácia, ktorú potvrdil na ženevskom autosalóne šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey, je celkom logická. Elektrický Volkswagen e-Up je na trhu už 5 rokov, minulý rok sa z neho v Európe predalo 3056 kusov, a medzitým sa objavil prototyp elektrického Seatu e-Mii využívajúceho rovnakú technológiu. Je teda logické, že na rad príde tiež Škoda Citigo, ktorá za názov dostane písmenko E.

Oproti e-Upu bude malá elektrická Škoda o krok vpred vďaka zvýšenému dojazdu na 300 kilometrov, čo by znamenalo o 140 km viac ako doteraz. Elektrické Citigo má prísť na trh v roku 2019, o rok neskôr sa už predstaví kompaktný elektromobil Vision E.

Rozhodnutie elektrifikovať nie príliš úspešný model má dva dôvody. Jedným je nutnosť plniť čoraz prísnejšie emisné vrámci modelového radu, čo v praxi znamená, že model s vyššími emisiami podrží vo výrobe práve bezemisné Citigo E.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhým dôvodom je fakt, že Volkswagen do vývoja bratislavských trojčiat investoval nemalé prostriedky, ktoré sa mu vrátia neskôr než sa pôvodne predpokladalo, čo zaistí výrobu Seatu Mii aj Škody Citigo ešte na niekoľko rokov. Podľa databázy carsalesbase sa najlepšie z trojice darí v predajoch malému Volkswagenu a naopak najhoršie Seatu Mii.

V súčasnosti je cena elektrického Upu 25180 eur, z nej dá Volkswagen zľavu 2000 eur a štátna dotácia na elektromobily cenu zníži o ďalších 5000 eur, takže zákazník zaplatí 18180 eur. Či bude mať podobnú cenu aj Citigo E nie je zatiaľ známe, verzia s väčším dojazdom bude zrejme drahšia.

Predaje NSF v Európe za rok 2017
ModelPočet predaných kusov
Volkswagen Up100.715
Škoda Citigo35.698
Seat Mii15.412
Spolu151.825

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 540
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 721
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 538
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 394
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 951
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 784
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 430
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 394
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 321
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Škoda, Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N