AMSTERDAM. O skutočnosti, že nová značka Lynk & Co nie je iba ďalší startupový projekt s nejasnou budúcnosťou, sa mohli novinári presvedčiť v pondelok na večierku v Amsterdame. Čínska značka to myslí aj v Európe vážne a tak predstavila podrobnejšie svoje plány.
Po SUV s jednoduchým názvom 01 prichádza rad aj na jeho menšia verzia 02. Ako sa ukazuje, čínsky je na celom projekte iba investor. Vývojové centrum je spoločné s Volvom a nachádza sa vo švédskom Göteborgu, výroba bude tiež v Európe.
Vyrobené v Belgicku
Lynk & Co nebude autá voziť do Európy z Číny, vyrábať ich bude priamo tu, v belgickom Ghente, kde sa už roky vyrábajú niektoré modely Volvo. Prvou lastovičkou novej značky bude už na budúci rok model 01, ktorý sa v Číne už predáva a o jeho prvú sériu bol veľký záujem. V roku 2020 sa spustí aj výroba menšieho z dvojice čínskych SUV - modelu 02.
Značka sa chce zamerať na mladú klientelu, ktorá si potrpí na moderné technológie a bezproblémovú konektivitu. Samozrejmosťou budú limitované edície vznikajúce v spolupráci s módnymi návrhármi. Prvá limitovaná séria príde už v lete.
Obe SUV využívajú novú podvozkovú platformu CMA z Volva XC40. Švédska značka Lynku prepožičala aj ostatné technológie vrátane motorov a bezpečnostných prvkov.
Nová čínska značka má veľké ambície. Jej prvý model sa vypredal za rekordný čas ČítajteOproti väčšiemu modelu 01 sa po dizajnovej stránke novší 02 príliš nelíši, charakteristické sú vysoko umiestnené predné svetlá, ktoré nám trochu pripomínajú Nissan Juke. Čo sa pohonu týka, v Európe bude k dispozícii už len hybridná alebo elektrická verzia, s čisto spaľovacím motorom sa už nepočíta.
Predaj v obchodoch aj na internete
Pre premiéru si Lynk nevybral Amsterdam náhodne, práve tam plánuje otvoriť svoju prvý európsky showroom. Ďalšie následne vzniknú v Barcelone, Berlíne, Bruseli a Londýne. Oproti predošlým informáciám je to zmena, pretože pôvodne sa hovorilo iba o online predaji.
Takzvané offline obchody majú dať potenciálnym zákazníkom možnosť si auto vyskúšať a jednoducho ohmatať. Zopár predajných miest doplnia aj takzvané pop-up obchody, teda dočasné predajne, ktoré sa budú každý týždeň presúvať.
Naďalej platí, že primárne sa majú autá predávať cez internet. Auto si záujemca jednoducho objedná z pohodlia domova a doručia mu ho rovno pred dom. Ani v prípade servisu sa majiteľ nemusí o nič starať. Auto mu odvezú a opäť vrátia.