Renault má 120 rokov. Vyskúšali sme si jeho najznámejšie modely

Ako sa jazdí s autami, ktoré určovali trendy a zakladali nové segmenty?

(Zdroj: Benoist Girard - Renault)

FLINS. V čase, keď sa stále hovorí o elektromobiloch či autonómnych autách príde vhod sa obzrieť do minulosti. Takáto neobyčajná príležitosť sa nám naskytla v rámci osláv 120. narodenín automobilky Renault. Ako sa história automobilov menila, sme si mohli vyskúšať na vlastnej koži - za volantom slávnych Renaultov z rôznych období.

Každá automobilka sa môže pochváliť modelom, ktorý ju úspešne zapísal do dejín. Pri pohľade do histórie Renaultu je takých áut viacero. Väčšinou určovali trendy a zakladali nové triedy. Jednoducho, boli obrazom meniacej sa spoločnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Renault 4CV motorizoval povojnovú Európu, luxusný model 16 je dnes považovaný za prvý hatchback, Espace založil tradíciou európskych MPV. Klasikou sa medzičasom stalo aj mestské Twingo či medzi rodinami obľúbený Scénic. Kým sa však posadíme za volant, vráťme sa na začiatok, do roku 1898.

Keď sa zrodil úplne prvý Renault, od čias úplne prvého automobilu ubehlo iba 13 rokov. Sú Vianoce 1898 a iba 21-ročný Louis Renault s bratmi Fernandom a Marcelom sa svojim známym rozhodnú predstaviť svoj prvý automobil.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AEW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AEW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Veterány

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava