Automobilky začínajú znovu vyrábať autá z 50. a 60. rokov

Fajnšmekrov už nové autá nezaujímajú, ovládajú sa príliš ľahko.

Ponuka modelov značky Morgan (Zdroj: Michael Kasarda)

Ak máte na účte stotisíce eur, môžete si kúpiť Bugatti z dvadsiatych rokov, Morgan z tridsiatych rokov alebo Jaguar z päťdesiatych rokov - vyrobené v roku 2018.

Ak sa vám nepáči ani jedno z ponuky veľkých luxusných SUV, za rovnaké peniaze si môžete vybrať Mini, britské miniauto z päťdesiatych rokov.

Automobilovým fajnšmekrom sa prestáva páčiť, ako súčasné autá vyzerajú a aké sú jednoduché na ovládanie. Keďže veterány začali v posledných rokoch ohromne rásť na cene, na scéne sa objavili firmy, ktoré vyrabajú nové autá, ktoré vyzerajú a správajú sa ako staré.

Článok pokračuje pod video reklamou

Autá dneška sú až ohromne prívetivé. Dokážu stabilne ísť vysokou rýchlosťou bez prehrievania, vďaka posilňovačom bŕzd a riadenia ľahko spomaľujú a zatáčajú, o bezpečnosť a komfort sa stará množstvo elektroniky a vďaka automatickej prevodovke netreba rozmýšľať ani nad spojkou a radením rýchlostí.

Komu prekáža pohodlie nového auta a má dosť peňazí na účte, má na výber staro pôsobiace autá od viacerých značiek. Na jarnom autosalóne v Ženeve vyrástli stánky týchto značiek ako huby po daždi.

Historické autá sú príliš drahé

Príbeh "starých nových" áut by sme mohli prirovnať k hodinkám. V osemdesiatych rokoch sa na zápästiach či stenách rozmohli elektronické, quartzové hodinky, ktoré boli poháňané batériou. Sú lacnejšie, presnejšie, spoľahlivejšie a na batériu idú roky, nie dni ako tie automatické alebo ručne naťahované.

Mnoho ľudí nosí na zápästiach hodinky značiek Casio či Timex, prípadne ich dnešný ekvivalent - smart hodinky napríklad od Apple alebo Samsungu.

Prečítajte si tiež: Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Majetní labužníci ostávajú verní mechanickým hodinkám švajčiarskych značiek, ktoré môžu stáť tisíce eur, no objektívne nie sú v ničom lepšie než baterkové hodinky za dvojcifernú sumu. Utešuje ich však predstava, že mechanický strojček je azda autentickejší, krajší či romantickejší, než ten quartzový.

Staromilstvo sa začína rozmáhať aj v autách. Dôvodom, prečo sa obnovuje výroba "mechanických" či "analógových" áut, sú rastúce ceny veteránov. R. M. Sotheby's, jeden z aukčných domov špecializujúcich sa na veterány v januári oznámil, že v roku 2017 vydražil autá v celkovej hodnote približne 442 miliónov eur - o 17 percent viac, ako rok predtým.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5AJP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5AJP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Veterány

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.