Mercedes pred šesťdesiatimi rokmi kúpil Audi, jeho predaj neskôr oľutoval

Prototyp Mercedesu W119 nepriamo položil základy aj pre moderné Volkswageny.

Mercedes prototyp W119(Zdroj: Daimler)

INGOLSTADT. História automobiliek sa často v rôznych bodoch navzájom pretína. Nasledujúci príbeh nie je príliš známy a odohral sa pred šesťdesiatimi rokmi.

Viaže sa k modernej histórii automobilky Audi a jej neľahkej ceste na výslnie. Za pomoc v začiatkoch môže celkom prekvapivo vďačiť jednému z najväčších rivalov - Mercedesu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pre pochopenie súvislostí sa musíme preniesť do roku 1958, keď nemecká automobilka Auto Union zažívala ťažké časy. Pôvodne jeden z najsilnejších automobilových koncernov v Nemecku prišiel po druhej svetovej vojne o všetky svoje továrne v Sasku, ktoré pripadli Sovietskemu zväzu.

Auto Unionu sa vo výrazne okresanej podobe podarilo prežiť a s výrobou pokračoval už v západonemeckom Düsseldorfe.

Z jeho pýchy, štyroch značiek - Audi, DKW, Horch a Wanderer, ktoré dodnes pripomínajú štyri prepojené kruhy, už ostalo iba torzo. Výroba si musela vystačiť s dvojtaktnými modelmi DKW 3=6 a Auto Union 1000. Tie boli dobré v povojnových rokoch, ale zlepšenie ekonomickej situácie začalo neskôr zdvíhať nároky na autá a o výrobky Auto Union rýchlo klesal záujem.

Krátkodobá spolupráca s dlhoročným efektom

Lenže Friedrich Flick, hlavný akcionár koncernu Daimler-Benz, videl v umierajúcom Auto Unione potenciál, a tak presadil jeho postupné odkúpenie, ktoré sa začalo práve v roku 1958.

Flickovo rozhodnutie získať túto značku bolo pochopiteľné, pretože pre Mercedes dlhé roky predstavovala silnú konkurenciu nielen vo výrobe áut, ale aj v motoršporte.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AWR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AWR na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 761
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 439
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 285
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 881
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 010
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 786
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 539
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 813
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 176

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava