SME

Mercedes pred šesťdesiatimi rokmi kúpil Audi, jeho predaj neskôr oľutoval

Prototyp Mercedesu W119 nepriamo položil základy aj pre moderné Volkswageny.

Mercedes prototyp W119Mercedes prototyp W119 (Zdroj: Daimler)

INGOLSTADT. História automobiliek sa často v rôznych bodoch navzájom pretína. Nasledujúci príbeh nie je príliš známy a odohral sa pred šesťdesiatimi rokmi.

Viaže sa k modernej histórii automobilky Audi a jej neľahkej ceste na výslnie. Za pomoc v začiatkoch môže celkom prekvapivo vďačiť jednému z najväčších rivalov - Mercedesu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre pochopenie súvislostí sa musíme preniesť do roku 1958, keď nemecká automobilka Auto Union zažívala ťažké časy. Pôvodne jeden z najsilnejších automobilových koncernov v Nemecku prišiel po druhej svetovej vojne o všetky svoje továrne v Sasku, ktoré pripadli Sovietskemu zväzu.

SkryťVypnúť reklamu

Auto Unionu sa vo výrazne okresanej podobe podarilo prežiť a s výrobou pokračoval už v západonemeckom Düsseldorfe.

Z jeho pýchy, štyroch značiek - Audi, DKW, Horch a Wanderer, ktoré dodnes pripomínajú štyri prepojené kruhy, už ostalo iba torzo. Výroba si musela vystačiť s dvojtaktnými modelmi DKW 3=6 a Auto Union 1000. Tie boli dobré v povojnových rokoch, ale zlepšenie ekonomickej situácie začalo neskôr zdvíhať nároky na autá a o výrobky Auto Union rýchlo klesal záujem.

Krátkodobá spolupráca s dlhoročným efektom

Lenže Friedrich Flick, hlavný akcionár koncernu Daimler-Benz, videl v umierajúcom Auto Unione potenciál, a tak presadil jeho postupné odkúpenie, ktoré sa začalo práve v roku 1958.

Flickovo rozhodnutie získať túto značku bolo pochopiteľné, pretože pre Mercedes dlhé roky predstavovala silnú konkurenciu nielen vo výrobe áut, ale aj v motoršporte.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5AWR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu