SME

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

(Zdroj: Tesla)

V osemdesiatych rokoch trápila najväčšiu americkú automobilku General Motors (Chevrolet, Cadillac, Buick) prudko rastúca konkurencia z Ázie - najmä Toyota, ale aj ďalšie japonské automobilky.

Vtedajší riaditeľ GM Roger Smith našťastie prišiel na spôsob, ako vyrábať autá rýchlejšie, lacnejšie a efektívnejšie.

Prečítajte si tiež: Tesla pozastavuje výrobu Modelu 3, vo fabrike má príliš veľa robotov Čítajte 

Roger Smith sníval o "fabrike v tme", kde nebude potrebné žiadne svetlo, pretože o celú výrobu auta sa postarajú roboty. V osemdesiatych rokoch insvetoval koncern General Motors miliardy do automatizácie fabriky v meste Hamtramck pri Detroite.

SkryťVypnúť reklamu

Počítačom navádzané vláčiky začali blúdiť po fabrike. Robotické ruky v lakovni sprejovali farbou seba a nie autá, takže autá museli na kamiónoch voziť do inej fabriky na prelakovanie. A keď zvárací robot začal vrážať do karosérií, linka sa musela úplne zastaviť - a pracovníci stáli a čakali na príchod dodávateľa robotov, píšu vo svojej knihe Comeback o americkýh automobilkách autori Paul Ingrassia a Joseph White.

Rovnakú chybu teraz zopakovala Tesla s Modelom 3, zhodujú sa odborníci podľa webu Ars Technica.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak vidíme, ako sa robot hýbe, ide príliš pomaly

Minulý týždeň Tesla ohlásila pozastavenie výroby Modelu 3 na štyri až päť dní, v čase odstávky majú prebehnúť "vylepšenia automatizácie výroby". Prílišnú automatizáciu už oľutoval aj samotný riaditeľ automobilky Elon Musk.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5BAX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Elon Musk

Logo Tesly.

Tesla presunula dôraz na vývoj robotických taxíkov a humanoidných robotov.


TASR 4

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 035
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 330
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 650
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 872
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 549
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 395
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 253
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 958
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.9.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Kto je dnes vlastne pravičiar a kto ľavičiar?
  3. Vladimír Krátky: " Peniaze ležia na ceste ", len sa treba pre ne zohnúť ... .
  4. Tibor Javor: Aby vás e-bajk nezabil
  5. Vladimír Hatara: 1+1=3
  6. Ján Šeďo: Stalina nahnali do vojny židia, Putina kapitalisti zo "Západu".
  7. Ján Valchár: Kauza slovenských sviatkov a nezmyselnosť ľavice a pravice
  8. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 725
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 372
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 586
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 745
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 329
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 318
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 568
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 403
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu