Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

(Zdroj: Tesla)

V osemdesiatych rokoch trápila najväčšiu americkú automobilku General Motors (Chevrolet, Cadillac, Buick) prudko rastúca konkurencia z Ázie - najmä Toyota, ale aj ďalšie japonské automobilky.

Vtedajší riaditeľ GM Roger Smith našťastie prišiel na spôsob, ako vyrábať autá rýchlejšie, lacnejšie a efektívnejšie.

Prečítajte si tiež: Tesla pozastavuje výrobu Modelu 3, vo fabrike má príliš veľa robotov

Roger Smith sníval o "fabrike v tme", kde nebude potrebné žiadne svetlo, pretože o celú výrobu auta sa postarajú roboty. V osemdesiatych rokoch insvetoval koncern General Motors miliardy do automatizácie fabriky v meste Hamtramck pri Detroite.

Počítačom navádzané vláčiky začali blúdiť po fabrike. Robotické ruky v lakovni sprejovali farbou seba a nie autá, takže autá museli na kamiónoch voziť do inej fabriky na prelakovanie. A keď zvárací robot začal vrážať do karosérií, linka sa musela úplne zastaviť - a pracovníci stáli a čakali na príchod dodávateľa robotov, píšu vo svojej knihe Comeback o americkýh automobilkách autori Paul Ingrassia a Joseph White.

Rovnakú chybu teraz zopakovala Tesla s Modelom 3, zhodujú sa odborníci podľa webu Ars Technica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak vidíme, ako sa robot hýbe, ide príliš pomaly

Minulý týždeň Tesla ohlásila pozastavenie výroby Modelu 3 na štyri až päť dní, v čase odstávky majú prebehnúť "vylepšenia automatizácie výroby". Prílišnú automatizáciu už oľutoval aj samotný riaditeľ automobilky Elon Musk.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BAX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BAX na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 487
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 103
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 10 753
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 506
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 589
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 279
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 270
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 662
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 523
  10. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 415

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Trump zrušil summit, čo bude ďalej? Štyri scenáre vývoja

Možné je všetko. Že sa nezmení prakticky nič, ale aj to, že vypukne vojna.

SVET

Minister Stropnický: Politiku ovládol kazisvet, odchádzam

Politici sa len tvária, že riešia problémy občanov, to ja neviem, hovorí.

DOMOV

Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

Ministerka čelí veľkej kritike.

KOMENTÁR DÁVIDA TVRDOŇA

Zuckerberg sa vysmial Európe nevídaným spôsobom

Opäť sme sa nič nové nedozvedeli.

Neprehliadnite tiež

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan (test)

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.