SME
Pondelok, 24. február, 2020 | Meniny má Matej

Lacné športové autá môžu postupne vymrieť, automobilkám sa nevyplatia

O dva roky musí mať priemerné auto spotrebu štyri litre.

Toyota GT86.Toyota GT86.(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Obľúbeným typom auta medzi automobilovými nadšencami sú malé športové autá a rýchle hatchbacky. Nie sú zbytočne drahé a okázalé, vie s nimi byť veľká zábava aj pri malej rýchlosti a dobre sa o nich diskutuje na internete.

Zdá sa, že automobilky by mohli prestať takéto autá vyrábať. Dôvodom sú prísne normy na emisie CO2 - a lacné športiaky ich prvou obeťou.

Donedávna sa hovorilo, že na zábavu za volantom nepotrebujete Ferrari či Porsche, ale stačí vám Subaru BRZ, Ford Mustang alebo Hyundai i30 N, ktoré stoja menej ako 40-tisíc eur. Čoskoro vám už iná možnosť ako Ferrari či Porsche neostane.

Článok pokračuje pod video reklamou

WLTP núti automobilky rozmýšľať inak

Prečítajte si tiež: Automobilkám hrozí, že o pár rokov nedokážu splniť emisné limity Čítajte 

Automobilky musia v najbližších rokoch výrazne znížiť emisie svojich modelov. Tlačí ich k tomu Európska únia, ktorá na najbližšie roky stanovila spôsob, akým sa majú postupne znižovať emisie oxidu uhličitého nových osobných áut.

Do roku 2020 majú byť priemerné emisie na úrovni 95 gramov CO2 na prejdený kilometer. To je ekvivalentom spotreby približne 4,1 litra na sto kilometrov v prípade benzínových áut a lebo 3,6 l/100 km v prípade dieselového auta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BQ3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5BQ3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Téma: Kauza emisie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Dieselgate, Ford

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý policajný prezident Tibor Gašpar.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prirovnávajú ho k Procházkovi. Končí Galko v politike?

Odídenci zo SaS pomohli otvoriť schôdzu.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Ficovi chutí bezmocnosť

Prečo sa predseda Smeru hnevá na Bugára.

Peter Tkačenko

Proti Kiskovi už existuje tretie video, zatiaľ najkratšie

Kiska tvrdí, že za videami je poslanec Smeru. Podal trestné oznámenie.

Screenshot z tretieho videa proti Andrejovi Kiskovi.

Neprehliadnite tiež

Tunel Sitina je kvôli nehode neprejazdný

Pred tunelom sa vytvorila kolóna.

Záchranári počas cvičenia v tuneli Sitina
Land Rover Defender
Peugeot Landtrek

Volkswagen Caddy dostal výbavu ako z Golfu. Nahradí rodinné MPV

Veľký krok vpred poteší rodiny aj remeselníkov.

Volkswagen Caddy