Range Rover Velar D240 SE - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena verzie od (eur) | 74 622 |
Spotreba v meste, výrobca / test (l) | 7,2 / 9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 637 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 874; 4 803; 1 950; 1 665 |
Na test Range Roveru Velar sme sa úprimne tešili. Nie je totiž samozrejmosťou, aby veľké SUV vyzeralo tak dobre. Lenže nie je všetko len o dizajne, preto nás zaujímalo, či Velar ponúka aj niečo iné alebo ide o čisto štýlovú záležitosť do mesta.
Na chvíľu sa prenesieme na koniec šesťdesiatych rokov, keď sa v britskej automobilke Leyland začal rodiť vôbec prvý Range Rover. Nápad postaviť luxusný off-road bol predzvesťou dnešných SUV. Automobilka vtedy nechcela, aby sa verejnosť o chystanej novinke predčasne dozvedela. Trojdverový tereňák preto dostal pracovný názov Velar, podľa latinského slovesa velare, teda ukryť.
Až neskôr sa hranatý off-road verejnosti predstavil pod názvom Range Rover a dnes už má status klasiky. Zatiaľ čo predok dnešného Velaru bol prototypom, ktorý sa pred zrakom verejnosti skrýval, jeho moderná interpretácia schválne priťahuje pohľady a to z celkom pochopiteľných dôvodov.
Menej je viac
Velar vyzerá ako prototyp Range Roveru pre blízku budúcnosť. Má okázalo veľké kolesá, pomerne úzke svetlá, nízku strechu a to najzaujímavejšie - kľučky dverí skryté do dverí. Šéfdizajnér Velaru Gerry McGovern je nadšencom moderny a riadi sa mottom Minimalizmu, že menej je viac.
Tento prístup sa dokonale odzrkadlil na Velari vo forme maximálneho zredukovania zbytočných dizajnových prvkov. Komu by prišlo luxusné SUV fádne, môže si priplatiť balík R-Dynamic so športovejším vzhľadom. Spolu s ním ponúka Velar štyri stupne výbavy dokopy vyše 40 verzií.