Range Rover Velar je umelecké dielo, ktoré nepatrí do terénu (test)

Vystačí si aj s dvojlitrom, viac mu však pristane šesťvalec.

Range Rover Velar (Zdroj: Marek Čepa)
Range Rover Velar D240 SE - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)74 622
Spotreba v meste, výrobca / test (l)7,2 / 9
Objem batožinového priestoru (l)637
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 874; 4 803; 1 950; 1 665

Na test Range Roveru Velar sme sa úprimne tešili. Nie je totiž samozrejmosťou, aby veľké SUV vyzeralo tak dobre. Lenže nie je všetko len o dizajne, preto nás zaujímalo, či Velar ponúka aj niečo iné alebo ide o čisto štýlovú záležitosť do mesta.

Na chvíľu sa prenesieme na koniec šesťdesiatych rokov, keď sa v britskej automobilke Leyland začal rodiť vôbec prvý Range Rover. Nápad postaviť luxusný off-road bol predzvesťou dnešných SUV. Automobilka vtedy nechcela, aby sa verejnosť o chystanej novinke predčasne dozvedela. Trojdverový tereňák preto dostal pracovný názov Velar, podľa latinského slovesa velare, teda ukryť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Až neskôr sa hranatý off-road verejnosti predstavil pod názvom Range Rover a dnes už má status klasiky. Zatiaľ čo predok dnešného Velaru bol prototypom, ktorý sa pred zrakom verejnosti skrýval, jeho moderná interpretácia schválne priťahuje pohľady a to z celkom pochopiteľných dôvodov.

Menej je viac

Velar vyzerá ako prototyp Range Roveru pre blízku budúcnosť. Má okázalo veľké kolesá, pomerne úzke svetlá, nízku strechu a to najzaujímavejšie - kľučky dverí skryté do dverí. Šéfdizajnér Velaru Gerry McGovern je nadšencom moderny a riadi sa mottom Minimalizmu, že menej je viac.

Tento prístup sa dokonale odzrkadlil na Velari vo forme maximálneho zredukovania zbytočných dizajnových prvkov. Komu by prišlo luxusné SUV fádne, môže si priplatiť balík R-Dynamic so športovejším vzhľadom. Spolu s ním ponúka Velar štyri stupne výbavy dokopy vyše 40 verzií.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Land Rover


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.