Range Rover Velar je umelecké dielo, ktoré nepatrí do terénu (test)

Vystačí si aj s dvojlitrom, viac mu však pristane šesťvalec.

Range Rover Velar (Zdroj: Marek Čepa)
Range Rover Velar D240 SE - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)74 622
Spotreba v meste, výrobca / test (l)7,2 / 9
Objem batožinového priestoru (l)637
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 874; 4 803; 1 950; 1 665

Na test Range Roveru Velar sme sa úprimne tešili. Nie je totiž samozrejmosťou, aby veľké SUV vyzeralo tak dobre. Lenže nie je všetko len o dizajne, preto nás zaujímalo, či Velar ponúka aj niečo iné alebo ide o čisto štýlovú záležitosť do mesta.

Na chvíľu sa prenesieme na koniec šesťdesiatych rokov, keď sa v britskej automobilke Leyland začal rodiť vôbec prvý Range Rover. Nápad postaviť luxusný off-road bol predzvesťou dnešných SUV. Automobilka vtedy nechcela, aby sa verejnosť o chystanej novinke predčasne dozvedela. Trojdverový tereňák preto dostal pracovný názov Velar, podľa latinského slovesa velare, teda ukryť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Až neskôr sa hranatý off-road verejnosti predstavil pod názvom Range Rover a dnes už má status klasiky. Zatiaľ čo predok dnešného Velaru bol prototypom, ktorý sa pred zrakom verejnosti skrýval, jeho moderná interpretácia schválne priťahuje pohľady a to z celkom pochopiteľných dôvodov.

Menej je viac

Velar vyzerá ako prototyp Range Roveru pre blízku budúcnosť. Má okázalo veľké kolesá, pomerne úzke svetlá, nízku strechu a to najzaujímavejšie - kľučky dverí skryté do dverí. Šéfdizajnér Velaru Gerry McGovern je nadšencom moderny a riadi sa mottom Minimalizmu, že menej je viac.

Tento prístup sa dokonale odzrkadlil na Velari vo forme maximálneho zredukovania zbytočných dizajnových prvkov. Komu by prišlo luxusné SUV fádne, môže si priplatiť balík R-Dynamic so športovejším vzhľadom. Spolu s ním ponúka Velar štyri stupne výbavy dokopy vyše 40 verzií.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Land Rover


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.