Range Rover Velar je umelecké dielo, ktoré nepatrí do terénu (test)

Vystačí si aj s dvojlitrom, viac mu však pristane šesťvalec.

Range Rover Velar (Zdroj: Marek Čepa)
Range Rover Velar D240 SE - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)74 622
Spotreba v meste, výrobca / test (l)7,2 / 9
Objem batožinového priestoru (l)637
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 874; 4 803; 1 950; 1 665

Na test Range Roveru Velar sme sa úprimne tešili. Nie je totiž samozrejmosťou, aby veľké SUV vyzeralo tak dobre. Lenže nie je všetko len o dizajne, preto nás zaujímalo, či Velar ponúka aj niečo iné alebo ide o čisto štýlovú záležitosť do mesta.

Na chvíľu sa prenesieme na koniec šesťdesiatych rokov, keď sa v britskej automobilke Leyland začal rodiť vôbec prvý Range Rover. Nápad postaviť luxusný off-road bol predzvesťou dnešných SUV. Automobilka vtedy nechcela, aby sa verejnosť o chystanej novinke predčasne dozvedela. Trojdverový tereňák preto dostal pracovný názov Velar, podľa latinského slovesa velare, teda ukryť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Až neskôr sa hranatý off-road verejnosti predstavil pod názvom Range Rover a dnes už má status klasiky. Zatiaľ čo predok dnešného Velaru bol prototypom, ktorý sa pred zrakom verejnosti skrýval, jeho moderná interpretácia schválne priťahuje pohľady a to z celkom pochopiteľných dôvodov.

Menej je viac

Velar vyzerá ako prototyp Range Roveru pre blízku budúcnosť. Má okázalo veľké kolesá, pomerne úzke svetlá, nízku strechu a to najzaujímavejšie - kľučky dverí skryté do dverí. Šéfdizajnér Velaru Gerry McGovern je nadšencom moderny a riadi sa mottom Minimalizmu, že menej je viac.

Tento prístup sa dokonale odzrkadlil na Velari vo forme maximálneho zredukovania zbytočných dizajnových prvkov. Komu by prišlo luxusné SUV fádne, môže si priplatiť balík R-Dynamic so športovejším vzhľadom. Spolu s ním ponúka Velar štyri stupne výbavy dokopy vyše 40 verzií.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BVZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Land Rover


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.