SME

Opel už patrí Francúzom, ako to ovplyvní zákazníkov na Slovensku? (rozhovor)

Máme záväzok servisovať aj Chevrolet, hovorí riaditeľ Opelu na Slovensku Pavel Šilha.

Riaditeľ importéra značky Opel na Slovensku a v Česku Pavel Šilha.Riaditeľ importéra značky Opel na Slovensku a v Česku Pavel Šilha. (Zdroj: Opel)

Po takmer 90 rokoch vo vlastníctve automobilky General Motors zmenil nemecký Opel majiteľa. Za 2,2 miliardy eur ho kúpil francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën. O budúcnosti značky Opel na Slovensku rozprával riaditeľ importéra v Česku a na Slovensku PAVEL ŠILHA.

Čo sa za posledný rok stalo s automobilkou Opel?

Minulý rok v marci vyšla správa, že americký koncern General Motors rokuje s francúzskou automobilkou PSA (Peugeot, Citroën, DS) o predaji značky Opel. Pôvodne chceli firmy transakciu uzavrieť do konca roka, ale už 1. augusta sa Opel stal súčasťou PSA.

SkryťVypnúť reklamu

Odvtedy prebieha zjednocovanie procesov, stávame sa súčasťou PSA a teda druhou najväčšou automobilkou v Európe.

Odkiaľ ste sa o tomto obchode dozvedeli vy?

Najprv z médií, kde sa objavili prvé špekulácie. Najprv nikto nevedel, či ich brať vážne, alebo nie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkom skoro - približne po týždni - už automobilky reagovali oficiálnym vyhlásením, ktorým špekulácie potvrdili.

Čo to znamená pre vás ako riaditeľa značky Opel v Česku a na Slovensku?

Na jednej strane sa tým pre nás nič nemení, fungujeme v rovnakej štruktúre ako doteraz. Postupne sa k nám dostávajú nejaké veci, ktoré fungujú na úrovni nového koncernu, ale zatiaľ nás nikto iný neriadi.

Opel opakovane deklaroval, že aj po zmene vlastníka bude pôsobiť ako samostatná značka s vlastnou identitou a vlastným modelovým portfóliom. Autá budú zdieľať niektoré technológie, ale celá distribúcia zostáva striktne oddelená, takže zatiaľ nemáme cieľ zlúčiť sa s miestnym zastúpením PSA.

SkryťVypnúť reklamu

My aj sieť predajcov fungujeme oddelene tak ako doteraz, takže z tohto hľadiska sa toho pre nás až tak veľa nedeje. Po finančnej stránke to v posledných rokoch nevyzeralo s Oplom globálne veľmi dobre, v európskom koncerne máme za cieľ dostať sa z červených čísel do zisku, čo by malo značku výrazne posilniť.

Ako tieto zmeny pocíti slovenský zákazník?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5BUD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 231
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 839
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 301
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 951
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 317
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 563
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 2 460
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 393
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 3
  2. Peter Štefãnik: Stav Slovenska je predovšetkým vizitkou našich elít
  3. Štefan Šturdzík: Sme ešte spojenci ?
  4. Otilia Horrocks: Pitný režim na Úrade vlády SR
  5. Milan Buno: Temnota v podaní Stephena Kinga. Desivá a vražedná! | 7 knižných tipov
  6. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  7. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  8. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 312
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 367
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 196
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 972
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 076
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 5 781
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 734
  8. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 710
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu