SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Opel už patrí Francúzom, ako to ovplyvní zákazníkov na Slovensku? (rozhovor)

Máme záväzok servisovať aj Chevrolet, hovorí riaditeľ Opelu na Slovensku Pavel Šilha.

Riaditeľ importéra značky Opel na Slovensku a v Česku Pavel Šilha.Riaditeľ importéra značky Opel na Slovensku a v Česku Pavel Šilha. (Zdroj: Opel)

Po takmer 90 rokoch vo vlastníctve automobilky General Motors zmenil nemecký Opel majiteľa. Za 2,2 miliardy eur ho kúpil francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën. O budúcnosti značky Opel na Slovensku rozprával riaditeľ importéra v Česku a na Slovensku PAVEL ŠILHA.

Čo sa za posledný rok stalo s automobilkou Opel?

Minulý rok v marci vyšla správa, že americký koncern General Motors rokuje s francúzskou automobilkou PSA (Peugeot, Citroën, DS) o predaji značky Opel. Pôvodne chceli firmy transakciu uzavrieť do konca roka, ale už 1. augusta sa Opel stal súčasťou PSA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Odvtedy prebieha zjednocovanie procesov, stávame sa súčasťou PSA a teda druhou najväčšou automobilkou v Európe.

Odkiaľ ste sa o tomto obchode dozvedeli vy?

Najprv z médií, kde sa objavili prvé špekulácie. Najprv nikto nevedel, či ich brať vážne, alebo nie.

Celkom skoro - približne po týždni - už automobilky reagovali oficiálnym vyhlásením, ktorým špekulácie potvrdili.

Čo to znamená pre vás ako riaditeľa značky Opel v Česku a na Slovensku?

Na jednej strane sa tým pre nás nič nemení, fungujeme v rovnakej štruktúre ako doteraz. Postupne sa k nám dostávajú nejaké veci, ktoré fungujú na úrovni nového koncernu, ale zatiaľ nás nikto iný neriadi.

Opel opakovane deklaroval, že aj po zmene vlastníka bude pôsobiť ako samostatná značka s vlastnou identitou a vlastným modelovým portfóliom. Autá budú zdieľať niektoré technológie, ale celá distribúcia zostáva striktne oddelená, takže zatiaľ nemáme cieľ zlúčiť sa s miestnym zastúpením PSA.

SkryťVypnúť reklamu

My aj sieť predajcov fungujeme oddelene tak ako doteraz, takže z tohto hľadiska sa toho pre nás až tak veľa nedeje. Po finančnej stránke to v posledných rokoch nevyzeralo s Oplom globálne veľmi dobre, v európskom koncerne máme za cieľ dostať sa z červených čísel do zisku, čo by malo značku výrazne posilniť.

Ako tieto zmeny pocíti slovenský zákazník?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BUD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5BUD na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 23 786
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 060
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 856
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 536
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 850
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 768
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 479
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 378
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 165
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Peugeot, Opel
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept