MOSKVA. Už niekoľko rokov je známe, že pre ruského prezidenta sa pripravuje nová limuzína. Svojej premiéry sa dočkala v pondelok na Putinovej inaugurácii. Najvyšší predstaviteľ Ruska sa s ňou previezol zatiaľ iba necelý kilometer, z Kremeľského paláca do Senátneho paláca.
Auto je výsledkom projektu "Kortež", teda sprievod. Tento projekt s cieľom posadiť hlavu štátu opäť do auta ruskej výroby odštartoval už v roku 2013. Celý vývoj vozidla stál približne 160 miliónov eur.
Hoci sa vozidlo malo prvýkrát ukázať práve na tejto slávnostnej inaugurácii, ešte pred mesiacom nebolo isté, že sa tak naozaj stane. Nakoniec sa však projekt podarilo dokončiť a novú pýchu Ruska včas predviesť.
Elegantná čierna limuzína s dĺžkou prevyšujúcou šesť metrov sa po stránke dizajnu nápadne ponáša na luxusné vozy Rolls Royce. Ich dizajn pripomína najmä masívna chrómovaná mriežka a svetlá po jej stranách.
Po technickej stránke zatiaľ nie sú definitívne potvrdené žiadne informácie. Je takmer isté, že kolos poháňa preplňovaný osemvalec s výkonom 600 koní, no špekulovalo sa aj o použití motora V12.
Na vývoji motora sa podieľali zahraničné firmy ako napríklad Porsche Engineering alebo Bosch. Samotná výroba sa mala odohrať na ruskej pôde a s použitím ruských komponentov.
Z limuzíny budú vychádzať aj bežné automobily
V hornej časti mriežky sa nachádza nové logo s nápisom Aurus. Túto značku by neskôr malo dostať niekoľko ďalších modelov, ktoré budú využívať techniku prezidentskej limuzíny.
Tie by mali byť dostupné aj pre bežnú klientelu, plánuje sa napríklad sedan alebo MPV, pomenované budú podľa kremeľských veží. Tento rok by malo pod značkou Aurus vzniknúť 18 áut, budúci rok má tento počet narásť na 200 a v roku 2020 by produkcia mala dosiahnuť približne 5 000 kusov.
Stále je možné, že počas inaugurácie sa ešte nepredviedla finálna verzia prezidentského automobilu. Tá sa ukáže najneskôr na prelome augusta a septembra na autosalóne v Moskve.
Touto limuzínou sa prezident vrátil k tradícii z čias Sovietskeho zväzu, kedy sa hlava štátu vozila na domácich automobiloch. Od deväťdesiatych rokov prezidentské limuzíny dodávala firma Mercedes-Benz, keďže luxusné limuzíny ZIL boli už značne zastarané a automobilka v roku 2013 definitívne zanikla.