SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Dizajnér Volva: Autá, ktoré vyrábame v Číne sú kvalitnejšie ako tie z Európy

V Číne využíva automobilka menej robotov.

Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne.Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne. (Zdroj: Volvo)

Čínske autá boli Európanom dlho na smiech za to, aké boli lacné, zle spracované a dizajnom nápadne pripomínali autá zo Západu. Švédska automobilka teraz pripúšťa, že Čína môže Európu v kvalite výroby poraziť.

Robin Page, viceprezident pre dizajn automobilky Volvo to pripustil v rozhovore pre austrálsky web Go Auto. Priznal, že keď sa značka rozhodla presunúť výrobu svojej vlajkovej lode zo Švédska S90 do Číny, báli sa o to, či dokážu zachovať európsku kvalitu výroby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zisťujeme, že kvalita spracovania je vyššia v Číne, než bola v Európe. Všetci sa báli kvality, ale hneď ako továreň v Číne začala, vyrábala lepšie spracované autá ako v Európe," povedal Page.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch Čítajte 

Dôvodom je to, že fabrika patriaca čínskemu koncernu Geely používa pri montáži toho istého auta menej robotov, než pôvodne vo Švédsku, a má menšie výrobné tolerancie.

"Ľudia, ktorí mali na starosti výrobu áut v Európe, systém príliš automatizovali, takže tam nenechali dosť priestoru na jemné manuálne doladenie. V Číne majú menej robotov a viac pracovníkov, čo v skutočnosti znamená, že vedia robiť jemnejšie dopasovanie - a preto dokážu byť presnejší," hovorí Page.

"Nie je to veľký rozdiel, ale ak si porovnáte jednotlivé merania a spriemerujete ich, Čína je na tom dosť dobre, takže z kvality spracovania teraz nemáme obavy."

Volvo je súčasťou čínskeho koncernu Geely od roku 2010, predtým patrilo automobilke Ford. Výrobu modelu S90 presunulo Volvo do Číny na konci roku 2016, v rovnakej fabrike sa budú vyrábať aj ďalšie modely Volva, športový elektromobil Polestar One či autá značky Lynk&Co.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 579
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 522
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 832
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 4 068
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 853
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 773
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 559
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoluzakladateľka spoločnosti DNA ERA Michaela Šišková.

Surové dáta získate z laboratória, našou silnou stránkou je ich interpretácia, tvrdí Michaela Šišková.


16. nov
ONLINE: Petra Vlhová dnes ide obrovský slalom v stredisku Killington 2022 (2. kolo).

Preteky sledujeme online.


Sportnet 3 h
Jody Willamsová (v strede) na Ukrajine s ďalšími držiteľkami ceny Tawwakúl Karmanovou a Leymah Gboweeovou.

Rozhovor s Jody Willamsovou.


Sára Činčurová 23 h
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  2. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  3. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  4. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  5. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  6. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  7. Roman Daniel Baranek: Oprášené predstavenie Rigoletto v SND, alebo príjemné prekvapenie na piatočný večer.
  8. Peter Maroncik: Už sa zase liahnu, komančovia
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 890
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 463
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 355
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 247
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 192
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 076
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 064
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu