SME

Dizajnér Volva: Autá, ktoré vyrábame v Číne sú kvalitnejšie ako tie z Európy

V Číne využíva automobilka menej robotov.

Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne.Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne. (Zdroj: Volvo)

Čínske autá boli Európanom dlho na smiech za to, aké boli lacné, zle spracované a dizajnom nápadne pripomínali autá zo Západu. Švédska automobilka teraz pripúšťa, že Čína môže Európu v kvalite výroby poraziť.

Robin Page, viceprezident pre dizajn automobilky Volvo to pripustil v rozhovore pre austrálsky web Go Auto. Priznal, že keď sa značka rozhodla presunúť výrobu svojej vlajkovej lode zo Švédska S90 do Číny, báli sa o to, či dokážu zachovať európsku kvalitu výroby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zisťujeme, že kvalita spracovania je vyššia v Číne, než bola v Európe. Všetci sa báli kvality, ale hneď ako továreň v Číne začala, vyrábala lepšie spracované autá ako v Európe," povedal Page.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch Čítajte 

Dôvodom je to, že fabrika patriaca čínskemu koncernu Geely používa pri montáži toho istého auta menej robotov, než pôvodne vo Švédsku, a má menšie výrobné tolerancie.

"Ľudia, ktorí mali na starosti výrobu áut v Európe, systém príliš automatizovali, takže tam nenechali dosť priestoru na jemné manuálne doladenie. V Číne majú menej robotov a viac pracovníkov, čo v skutočnosti znamená, že vedia robiť jemnejšie dopasovanie - a preto dokážu byť presnejší," hovorí Page.

"Nie je to veľký rozdiel, ale ak si porovnáte jednotlivé merania a spriemerujete ich, Čína je na tom dosť dobre, takže z kvality spracovania teraz nemáme obavy."

Volvo je súčasťou čínskeho koncernu Geely od roku 2010, predtým patrilo automobilke Ford. Výrobu modelu S90 presunulo Volvo do Číny na konci roku 2016, v rovnakej fabrike sa budú vyrábať aj ďalšie modely Volva, športový elektromobil Polestar One či autá značky Lynk&Co.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo

Ilustračné foto.

Dôvodom je najmä slabší dopyt po elektrických vozidlách.


TASR 5
Volvo EX90 a XC90

Elektrické SUV by bolo skvelým nástupcom, nebude však vyhovovať každému.


13
Premiér Robert Fico a ministerka hospodárstva Denisa Saková navštívili Priemyselný park Valaliky.

Je potrebné vykonať výsluchy a zabezpečiť listinné dôkazy.


TASR 7
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 682
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 3 712
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 282
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 212
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 889
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 308
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 813
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 781
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  2. Ján Korček junior: Premier League je späť!! Čo náš čaká v sezóne 25-26?
  3. Peter Slamenik: Zápcha na Rysoch.
  4. Július Alexy: Hymna
  5. Vladimír Krátky: Je Putin vrah ?
  6. Viktor Pamula: Fico opäť blúznil na tlačovke.
  7. Jan Dermek: Strana vidláka
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 428
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 177
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 807
  4. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 690
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 301
  6. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 145
  7. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 6 519
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 5 710
  1. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  2. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  3. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  4. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  5. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  6. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  7. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  8. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
SkryťZatvoriť reklamu