Čínske autá boli Európanom dlho na smiech za to, aké boli lacné, zle spracované a dizajnom nápadne pripomínali autá zo Západu. Švédska automobilka teraz pripúšťa, že Čína môže Európu v kvalite výroby poraziť.
Robin Page, viceprezident pre dizajn automobilky Volvo to pripustil v rozhovore pre austrálsky web Go Auto. Priznal, že keď sa značka rozhodla presunúť výrobu svojej vlajkovej lode zo Švédska S90 do Číny, báli sa o to, či dokážu zachovať európsku kvalitu výroby.
"Zisťujeme, že kvalita spracovania je vyššia v Číne, než bola v Európe. Všetci sa báli kvality, ale hneď ako továreň v Číne začala, vyrábala lepšie spracované autá ako v Európe," povedal Page.

Dôvodom je to, že fabrika patriaca čínskemu koncernu Geely používa pri montáži toho istého auta menej robotov, než pôvodne vo Švédsku, a má menšie výrobné tolerancie.
"Ľudia, ktorí mali na starosti výrobu áut v Európe, systém príliš automatizovali, takže tam nenechali dosť priestoru na jemné manuálne doladenie. V Číne majú menej robotov a viac pracovníkov, čo v skutočnosti znamená, že vedia robiť jemnejšie dopasovanie - a preto dokážu byť presnejší," hovorí Page.
"Nie je to veľký rozdiel, ale ak si porovnáte jednotlivé merania a spriemerujete ich, Čína je na tom dosť dobre, takže z kvality spracovania teraz nemáme obavy."
Volvo je súčasťou čínskeho koncernu Geely od roku 2010, predtým patrilo automobilke Ford. Výrobu modelu S90 presunulo Volvo do Číny na konci roku 2016, v rovnakej fabrike sa budú vyrábať aj ďalšie modely Volva, športový elektromobil Polestar One či autá značky Lynk&Co.