LONDÝN, BRATISLAVA. Zábery na rôzne autá jazdiace v daždi, snehu a blate striedajú zábery na bezstarostne sa hrajúce deti. V pozadí hrá rocková skladba Song 2 od britskej kapely Blur.
"Choďte tam von," hovorí slogan najnovšej reklamy na pohon všetkých kolies xDrive od BMW. Túto reklamu musela automobilka stiahnuť z televízneho vysielania v Británii, píše web Autoexpress.
Britský Úrad pre štandardy v reklame (ASA), ekvivalent slovenskej Rady pre reklamu, zakázal automobilke používať túto reklamu v televízii. Podľa ASA táto reklama vyznieva, že s autami "sa šoférovalo výraznou rýchlosťou".
Úrad hovorí, že reklama na pohon všetkých kolies "schvaľuje nebezpečné, nezodpovedné jazdenie vysokou rýchlosťou". Na záberoch vidno napríklad BMW radu 7, ako ide v daždi po asfaltovej ceste, BMW radu 1, ako ide po snehu, či BMW X4 na zaprášenej poľnej ceste.
Úrad ASA odhaduje, že reklamu videlo v televízii 9,3 milióna divákov - a dostal jednu sťažnosť. Na základe nej rozhodol, že reklama porušuje tri rôzne pravidlá reklamy.

Reklamy na autá nemôžu navádzať na nebezpečné, nerozvážne, nezodpovedné či súťaživé správanie na cestách. Nesmú tiež vyobrazovať výkon, zrýchlenie či jazdné vlastnosti pri dodržaní správnej bezpečnosti.
Úrad vyhodnotil, že BMW jazdili v reklame v podmienkach, ktoré pripomínajú reálne cesty, a nie napríklad uzavretú pretekársku trať. V jednom zábere na BMW X5 na lesnej ceste sa môže zdať, že auto je v šmyku a nebezpečné správanie sa dáva do súvislosti so zábavou za volantom.
BMW komentovalo, že záber na BMW X5 ukazuje, ako sa pohon xDrive správa v podmienkach so zníženou trakciou. Výber hudby bol podľa automobilky zameraný na konkrétnu cieľovú skupinu a nemal naznačovať, že s autami by sa jazdilo rýchlo.