SOUL. Nová metodika merania emisií WLTP je pre mnohé automobilky postrachom, pretože prísnejšie normy znamenajú veľké investície do čistejších pohonných jednotiek. Výsledkom je škrtanie motorov z ponuky alebo v lepšom prípade ich úprava či úplne nový vývoj.
Do úpravy dieselových motorov sa pustila aj Kia. Výsledkom je nová hybridná jednotka EcoDynamics+. Ide o dieselový motor, ktorý je skombinovaný so 48-voltovým systémom. Takéto riešenie sa označuje ako mild-hybrid a využíva ho napríklad aj Audi A8 či malé Suzuki Swift.
Systém kombinuje batériu s kapacitou 0,46 kilowatthodín so štartér-generátorom, ktorý v prípade Kie dostal názov Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Ten je pomocou remeňa napojený na kľukový hriadeľ a pri akcelerácii poskytuje motoru o 10 kilowattov (13 koní) vyšší výkon, čo zároveň pomáha k zníženiu vyprodukovaných emisií pri rozbehu.

Podľa novej metodiky merania WLTP znižuje jednotka EcoDynamics+ emisie oxidu uhličitého o štyri percentá, podľa starej metodiky NEDC až o sedem percent.
Systém zároveň predlžuje účinok Štart/Stop systému, kedy je spaľovací motor vypnutý. Pri brzdení dochádza k rekuperácii energie, ktorou generátor MHSG dobíja batériu pod podlahou v kufri.
Hlavnou výhodou takéhoto riešenia sú pomerne nízke výrobné náklady a fakt, že Kia systém dokáže bez väčších zásahov pridať už do súčasných modelov. Ako prvá dostane jednotku EcoDynamics+ faceliftovaná Kia Sportage na konci leta 2018. Neskôr sa k nej pridá aj nový Ceed a postupne aj ďalšie modely.
