AFFALTERBACH, BRATISLAVA. Ak ste niekedy mali pocit, že základný GT Roadster je pre vás príliš slabý, no silnejší GT C Roadster je už silná káva, AMG má riešenie.
Nový kabriolet GT S Roadster totiž túto takmer neexistujúcu dieru na trhu vypĺňa. Základné GT ponúka iba 476 koní, zatiaľ čo najvýkonnejšie GT C má až 557 koní.
To sa odráža predovšetkým na odlišných údajoch, ako je zrýchlenie na stovku za 3,8 sekundy alebo maximálna rýchlosť 308 kilometrov za hodinu. Jednoducho povedané, je o zlomok rýchlejšie ako GT, ale o trocha pomalšie ako GT C.
Techniku preberá z kupé, ktoré sa vo verzii GT S predstavilo už dávnejšie. Pod dlhou kapotou tak nájdeme štvorlitrový vidlicový osemvalec, o prísun vzduchu sa starajú dve turbodúchadlá. V tomto voze je motor naladený na výkon 522 koní a krútiaci moment 670 Nm.
O efektívne prenesenie sily na kolesá sa stará automatická dvojspojková prevodovka so siedmimi stupňami. O skvelú ovládateľnosť zase elektronicky riadený diferenciál zadnej nápravy či adaptívny podvozok. Na škodu nie je ani vynikajúce rozloženie hmotnosti v pomere 47:53.
Oproti základnému modelu dostane navyše väčšie brzdy a jazdný režim "RACE". Rovnako ako pri najvýkonnejšom GT C, sú na zadnú nápravu obuté 20-palcové disky, no vpredu zostáva naďalej priemer 19 palcov.

Zmeny vo vzhľade auta sú minimálne, ale po tejto stránke GT naozaj vylepšenia nepotrebuje. Musíme však vyzdvihnúť atraktívny žltý lak, s ktorým auto vyzerá naozaj úchvatne.
S najnovším prírastkom sa tak rodina AMG GT rozrástla už na desať členov. Okrem troch kabrioletov sú v ponuke ešte tri štvordverové kupé, dvojmiestne kupé dostáva navyše ešte najsilnejšiu verziu GT R.