SME

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zánik dieselových motorov v Európe - na ich hlavnom trhu - sa blíži rýchlejšie, ako sa čakalo. Najnovšie švédska automobilka Volvo vyhlásila, že naftový motor už nebude montovať do novej generácie sedanu S60 a sústredí sa na elektrifikáciu svojich modelov.

Upravený sedan strednej veľkosti S60, ktorý automobilka plánuje predstaviť v najbližších týždňoch, sa stane prvým modelom Volvo bez naftovej varianty.

Uviedla to firma so sídlom v Göteborgu vo svojom vyhlásení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šéf Volvo: Naša budúcnosť je elektrická

Aj japonské automobilky Toyota Motor a Nissan Motor sa rozhodli postupne vyradiť dieselové modely z výroby pre klesajúci dopyt. Volvo však zaznamenalo aj v minulom roku rast predaja dieselov v Európe, a to až o 70 percent.

SkryťVypnúť reklamu

"Naša budúcnosť je elektrická a nebudeme ďalej vyvíjať novú generáciu dieselových motorov," uviedol generálny riaditeľ Volva Hakan Samuelsson. Dodal, že automobilka bude postupne vyraďovať autá so spaľovacími motormi a chce smerovať k úplnej elektrifikácii.

Dopyt spotrebiteľov po dieselových vozidlách klesol po vypuknutí emisného škandálu nemeckého koncernu Volkswagen (VW) v septembri 2015.

Vyšlo totiž najavo, že podvádzal pri emisných testoch dieselových modelov, ktoré v skutočnosti produkovali viac škodlivých exhalátov. To vyvolalo obavy, že aj ďalší producenti naftových vozidiel klamú.

Dieselové verzie redukuje aj Fiat Chrysler

Nemecké firmy sľúbili nové technológie, ktoré povedú k redukcii exhalátov a splneniu ambicióznych cieľov Európskej únie v rámci znižovania emisií oxidu uhličitého (CO2).

SkryťVypnúť reklamu

Nadnárodný koncern Fiat Chrysler Automobiles zase oznámil, že po roku 2022 prestane ponúkať dieselové verzie svojich značiek Alfa Romeo, Fiat, Jeep a Maserati. Generálny riaditeľ Sergio Marchionne uviedol, že považuje hybridné vozidlá za spôsob, ako splniť ciele na zníženie emisií CO2 a nepočíta už s predajom dieselov.

Približne 44 percent vozidiel predaných v západnej Európe v minulom roku malo dieselové motory. To je podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov pokles v porovnaní s 56 percent v roku 2011.

Automobilku Volvo vlastní čínska spoločnosťou Zhejiang Geely Holding Group, ktorá už oznámila, že má v pláne ponúkať iba hybridné alebo úplné elektrické motory pri každom novom modeli od roku 2019.

V domovskej krajine Volva, vo Švédsku, budú môcť radnice zakázať vjazd starším dieselovým vozidlám do niektorých oblastí od roku 2020. Aj iné európske mestá, napríklad Paríž, majú podobné plány.

Volvo

Ilustračné foto.

Spoločnosť predstavila program znižovania nákladov.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 860
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 555
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 573
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 093
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 061
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 060
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 998
  8. Čo bude toto leto in? 2 793
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodný mlyn v Kvačianskej doline
  2. Milan Resutík: Ambícia – rezignácia – demisia
  3. Ľuboš Vodička: Cintorín sv. Marka vo Viedni, miesto kde pochovali Mozarta
  4. Jan Pražák: Úchyl v tramvaji
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  7. Irena Šimuneková: Poľnými cestami 2
  8. Irena Šimuneková: Poľnými cestami
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 17 116
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 371
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 276
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 565
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 130
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 842
  7. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 613
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 506
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu