Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Peugeot Traveller Business VIP - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)34 792
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)5,9 / 8,0
Objem batožinového priestoru (l)980
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)3 275; 5 308; 1 920; 1 680

Lídrom medzi stredne veľkými osobnými dodávkami je už roky Volkswagen a Mercedes. Túto skutočnosť chcú zmeniť Francúzi. Ako sa sme sa pri teste najdlhšej verzie Peugeotu Traveller presvedčili, idú na to dobre.

Peugeot Traveller je jedným z trojčiat, ku ktorým patrí aj Citroen SpaceTourer a Toyota Proace Verso. Zaujímavosťou je, že nový názov dodávky od Peugeotu sa v automobilovej histórii objavuje napríklad pri kombi verzii pôvodného Mini. Nástupca Peugeotu Expert Tepee je samozrejme ďaleko praktickejší. Auto stojí na modulárnej podvozkovej platforme EMP2, ktorú používa napríklad aj Peugeot 3008 či Citroen C4 Spacetourer.

Článok pokračuje pod video reklamou

V najkratšej verzii Compact má Traveller iba 4,6 metra, takže v meste sa s ním ľahko manévruje. Takúto krátku verziu neponúka ani obľúbený Volkswagen Multivan. Ideálnym proporciám Travelleru napomáhajú aj v rohoch umiestnené kolesá a krátke previsy. To ešte platí aj pre 4,95-metrovú verziu Standard s predĺženým rázvorom. Iná situácia je pri najdlhšej verzii Long s dĺžkou 5,3 metra. Nemá iba predĺžený rázvor kolies, ale aj vyše metrový zadný previs.

Tentokrát sme vysúšali najvyššiu výbavu Business VIP, ktorá je primárne určená na osobnú prepravu, napríklad medzi hotelom a letiskom. Doteraz sa tejto úlohy vedelo zodpovedne zhostiť iba niekoľko dodávok, napríklad Volkswagen Multivan, Mercedes V alebo Renault Trafic Passenger.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CNB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CNB na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.