WASHINGTON. Dofúkať pneumatiku na aute síce nie je zložitý proces, ale stále sa dá celý úkon ešte zjednodušiť. Nissan vymyslel spôsob, ktorý by uvítal aj nejeden slovenský vodič.
Systém Easy-Fill Tire Alert je presne z tých vynálezov po ktorých netúžite, až kým ich neuvidíte fungovať v praxi. Od roku 2014 sú všetky nové autá v Európskej únii povinne vybavené systémom monitorovania tlaku v pneumatikách.
Únia týmto krokom chcela prispieť k bezpečnosti aj ekonomickejšej prevádzke, čo sa síce podarilo, ale rozsvietená kontrolka nízkeho tlaku v pneumatike vie byť pre vodiča otravná.

Väčšina áut navyše po dofúkaní alebo výmene pneumatík vyžaduje reset nameraných hodnôt na palubnom počítači. Jednoducho, starosť navyše.
V Spojených štátoch už tento problém majitelia Nissanov od roku 2013 nemusia riešiť. Vďaka systému Easy-Fill Tire Alert ich palubný počítač upozorní na pokles tlaku v pneumatike a zároveň im pomôže pneumatiku dofúkať na požadovanú hodnotu.
Vodič tak nemusí na dverách hľadať, na akú presnú hodnotu treba pneumatiku dofúkať a vystačí si aj bez manometra. Auto si vďaka snímaču odsleduje všetko samo. Stačí na ventil nasadiť hadičku a spustiť dofukovanie. Autu sa rozblikajú smerovky, čím dáva najavo, že meria tlak. Keď sa dosiahne požadovaný tlak, auto zatrúbi. V prípade, že sú už pneumatiky prehustené auto zatrúbi trikrát.
Ako video od Nissanu ukazuje, úkon pohodlne zvládne aj laik a navyše ušetrí čas. Meranie tlaku pneumatík by sa malo robiť za studena. Či systém počíta aj so zahriatou pneumatikou, Nissan neuviedol.