Mini Cooper D: Zábava môže byť aj s trojvalcovým dieselom

Nová automatická prevodovka priniesla ešte lepší pôžitok z jazdy.

(Zdroj: Marek Čepa)
Mini Cooper D - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)23 600
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)3,8 / 6,0
Objem batožinového priestoru (l)211
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 495; 3 821; 1 727; 1 414

Novodobé Mini je na svete už 18 rokov a podobne ako reinkarnácia Fiatu 500, sa aj štýlovka s technológiou BMW stala ikonickou záležitosťou. Na prvý pohľad síce vyzerá už roky rovnako, no v skutočnosti sa od roku 2014 predáva už tretia generácia.

Nedávno sa podrobila faceliftu a tak sme boli zvedaví, čo je nové a ako sa Mini správa s netradičným trojvalcovým dieselom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia generácia Mini sa pred štyrmi rokmi vydala cestou evolúcie. Oproti predchodcovi auto narástlo vo všetkých smeroch, čo sa pozitívne prejavilo na priestore v interiéri. Naďalej ale platí, že v trojdverovom hatchbacku sa pohodlne odvezie najmä dvojčlenná posádka a kufor s objemom 211 litrov robí z auta skôr nákupnú tašku do mesta.

Polemizovať o tom, či je Mini drahé, je už vec preferencií. Štýl aj ponúkaná výbava sú v tejto kategórii jednoducho grandiózne a príbuznosť s BMW sa nezaprie.

Napriek rôznym experimentom automobilky ostáva klasikou trojdverová verzia, ktorá možno nie je taká praktická ako novšia päťdverová, ale proporčne je lepšie zvládnutá. Novinkou je pozmenená grafika predných svetiel. Do denného svietenia s LED prstencom sú integrované aj smerovky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CWM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CWM na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Malé autá


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.