SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Land Rover vyvíja autá, ktoré zdolajú terén aj bez vodiča

Do vývoja terénnych roboáut investuje automobilka 4,22 milióna eur.

Hybridný Range Rover Sport vo februári prekonal 999 schodov vedúcich k Nebeskej bráne v Číne. Už čoskoro by to mohol zvládnuť aj bez pomoci vodiča.Hybridný Range Rover Sport vo februári prekonal 999 schodov vedúcich k Nebeskej bráne v Číne. Už čoskoro by to mohol zvládnuť aj bez pomoci vodiča. (Zdroj: Land Rover)

LONDÝN, BRATISLAVA. Príchod autonómnych áut trápi mnohé automobilky, no najviac tie, ktoré sa špecializujú na autá vhodné aj do terénu. Pre autonómne autá je navigácia po dobre značených a zdokumentovaných uličkách hračka - no čo spravia značky, ktoré si získali obľubu práve preto, že s ich autami sa dá vyraziť aj mimo ciest?

Odpoveď prináša koncern Jaguar Land Rover. Ten ohlásil začiatok vývoja autonómnych áut, ktoré budú schopné jazdiť bez zásahu vodiča aj v teréne.

Land Rover spúšťa projekt Cortex, do ktorého automobilka investuje v najbližších rokoch 3,7 milióna libier, čiže približne 4,22 milióna eur. Ten by mal pripraviť roboautá na všetky podmienky - blato, dážď, ľad, sneh či hmlu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Jaguar dodá pre Google 20-tisíc autonómnych elektromobilov Čítajte 

Land Rover sa bude v teréne orientovať pomocou rôznych "zmyslov" - videa, radaru, lidarového skeneru, ale aj pomocou zvuku. Zozbierané vnemy bude umelá inteligencia analyzovať a podľa toho navigovať auto terénom.

"Cortex nám umožňuje pracovať s fantastickými partnermi, ktorých expertíza nám pomôže realizovať naše sny už v blízkej budúcnosti," vysvetľuje Chris Holmes, manažér vývoja autonómnych vozidiel koncernu Jaguar Land Rover.

Oficiálne automobilka hovorí o autonómnych terénnych schopnostiach, no dôvodom pre vývoj takéhoto softvéru je aj umožnenie autonómnej jazdy v rozvojových krajinách s nekvalitnými či nespevnenými cestami.

Jaguar v súčasnosti spolupracuje na vývoji autonómnych vozidiel so spoločnosťou Waymo, ktorá patrí pod Google. Jaguar dodá pre Waymo v najbližších rokoch 20-tisíc kusov elektromobilu Jaguar I-Pace.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 477
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 226
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 985
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 813
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 620
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 768
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinci veria, že majú šancu na víťazstvo.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 19 h
Vila na francúzskej riviére neďaleko Nice, ktorú vlastní bývalý štátny tajomník Smeru Viktor Stromček

Denník SME získal dokumenty z Francúzska.


7 h
Moderátor Milan Junior Zimnýkoval.

Teším sa na obdobie husaciny, hovorí moderátor pre magazín TV OKO.


29. sep
Referendum v Luhansku.

V Chersone anexiu Ruskom neoslavovali.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  2. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  3. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  4. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  5. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  6. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  7. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  8. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 254
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 847
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 692
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 984
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 885
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 711
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 137
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu