Vo Formuli 1 mala premiéru svätožiara. Nezavadzia vo výhľade?

Prvok už raz vodiča ochránil.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR / AP)

MONTE CARLO, BRATISLAVA. Vyzerá rušivo, ale zvyšuje bezpečnosť a vo výhľade nezavadzia. Ochranný oblúk pred hlavou jazdca Formuly 1, pre ktorý sa zaužíval aj názov "halo", čiže "svätožiara", sa v pretekoch osvedčil.

Počas májových pretekov Formuly 2 v Barcelone vyšiel na monopost Tadasukeho Makina iný monopost - a ochranný oblúk zastavil koleso, aby netrafilo jazdcovu hlavu.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Neviem, čo presne sa stalo, ale bez oblúka by zadné koleso trafilo moju hlavu. Veľmi ma to prekvapilo, ako mi svätožiara pomohla," povedal Makino pre web Motorsport.

Na novom videu je svätožiara zobrazená z pohľadu jazdca stajne Toro Rosso Pierra Gaslyho počas veľkej ceny Monaka.

Svätožiara jazdcom vo výhľade až tak neprekáža. Ako ukazuje staršie video, jazdec F1 sa pozerá priamo pred seba len minimálne a nahor prakticky vôbec - väčšinou sa sústredí na dianie šikmo vľavo alebo vpravo.

Prečítajte si tiež: Kam sa pozerá pretekár Formuly 1?

Dizajn "halo" pochádza z dielne Ferrari. Tvorí ho polkruhová bariéra okolo pretekárovej hlavy, ktorú ochraňuje pred väčšími úlomkami. Tento typ dostal prednosť pred priehľadným štítom, ktorý uzatvára celý kokpit.

FIA už dlhšie hľadala spôsob lepšej ochrany hlavy, svoje snahy zintenzívnila po smrti francúzskeho pilota F1 Julesa Bianchiho v júli 2015 a britského jazdca IndyCar Justina Wilsona o rok neskôr.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 692
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 716
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 962
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 438
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 570
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 561
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 525
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 490
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 014
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 659

Téma: Formula 1


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.