SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Softvér radil automobilke, o koľko môže zdvihnúť cenu náhradných dielov

Softvér používali Jaguar, Renault aj PSA.

(Zdroj: Michael Kasarda)

LONDÝN, PARÍŽ, BRATISLAVA. Zdalo sa vám niekedy, že automobilky sú schopné vypýtať si enormné sumy za náhradné diely? Ceny, ktoré zákazníci platia, im mohol poradiť špeciálny softvér.

Automobilky, ako napríklad Jaguar Land Rover, Renault či PSA (Peugeot-Citroën) zvýšili svoje tržby o vyše miliardy dolárov vďaka tomu, že si softvérom nechali určiť, koľko si môžu za náhradné diely vypýtať. Vyplýva to z interných dokumentov spoločnosti Accenture, ktorá automobilkám tento softvér dodávala.

Prečítajte si tiež: Aj havárie kedysi bývali lacnejšie na opravu Čítajte 

Predstavte si, že predávate tovar a niekto by za vami prišiel s tým, že vám poradí, ktoré položky môžete zdražiť a o koľko tak, aby ich zákazníci boli ochotní kupovať. S podobnou ponukou oslovila spoločnosť Accenture v minulosti viaceré automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa prezentácie výrobcu pre BMW z roku 2013 môžu vďaka tomuto softvéru zvýšiť cenu náhradných dielov v priemere o pätnásť percent.

Cena za odznak na kufor podľa softvéru? 80 eur

Spoločnosť Accenture prezentovala svoj naceňovací softvér Partneo mnohým automobilkám. Softvér najprv vyberá diely, pri ktorých by bolo zvyšovanie cien podozrivé - napríklad chladiče či karosárske diely, ktoré sa najčastejšie poškodia pri nehodách, pretože vývoj ich cien sleduje francúzska skupina poisťovní SRA.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  3. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. Získaj náskok pred štartom
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 389
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 639
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 353
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 033
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 672
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 410
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 316
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 808
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


12 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Igor Matovič - stena oka hurikánu...
  2. Ladislav Boršoš: Spejbl a Hurvínek…
  3. Martin Greguš: V akom stave sú dopravné komunikácie v Bratislave? Aký je Váš názor?
  4. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  6. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  7. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  8. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 421
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 323
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 527
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 033
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 158
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 653
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 028
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu