LONDÝN, PARÍŽ, BRATISLAVA. Zdalo sa vám niekedy, že automobilky sú schopné vypýtať si enormné sumy za náhradné diely? Ceny, ktoré zákazníci platia, im mohol poradiť špeciálny softvér.
Automobilky, ako napríklad Jaguar Land Rover, Renault či PSA (Peugeot-Citroën) zvýšili svoje tržby o vyše miliardy dolárov vďaka tomu, že si softvérom nechali určiť, koľko si môžu za náhradné diely vypýtať. Vyplýva to z interných dokumentov spoločnosti Accenture, ktorá automobilkám tento softvér dodávala.

Predstavte si, že predávate tovar a niekto by za vami prišiel s tým, že vám poradí, ktoré položky môžete zdražiť a o koľko tak, aby ich zákazníci boli ochotní kupovať. S podobnou ponukou oslovila spoločnosť Accenture v minulosti viaceré automobilky.
Podľa prezentácie výrobcu pre BMW z roku 2013 môžu vďaka tomuto softvéru zvýšiť cenu náhradných dielov v priemere o pätnásť percent.
Cena za odznak na kufor podľa softvéru? 80 eur
Spoločnosť Accenture prezentovala svoj naceňovací softvér Partneo mnohým automobilkám. Softvér najprv vyberá diely, pri ktorých by bolo zvyšovanie cien podozrivé - napríklad chladiče či karosárske diely, ktoré sa najčastejšie poškodia pri nehodách, pretože vývoj ich cien sleduje francúzska skupina poisťovní SRA.