SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť

Prečo si trochu neokoreniť život?

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Seat Ateca FR - prehľad základných parametrov
Cena verzie od / testovaného modelu (eur)29 580 / 33 658
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)7,0 / 9,6
Objem batožinového priestoru (l)485
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 630; 4 363; 1 841; 1 611

V uplynulom období sme vyskúšali toľko SUV, že sa nám z nich už začína hlava točiť. Tie veľké umelo suplujú rolu rodinných MPV, najmenšie zas vytláčajú metské autá vo veľkosti Škody Fabia.

Najväčší zmysel nám preto dávajú kompaktné SUV, ktoré sú akousi zlatou strednou cestou. Dobre sa s nimi parkuje a majú kufor s objemom okolo 500 litrov. Tentokrát sme si na jedno také posvietili a vôbec nás nesklamalo - je ním Seat Ateca v ostrejšej verzii Formula Racing, teda FR.

Seat Ateca, z nášho pohľadu krajšie dvojča Škody Karoq, už nie je horúcou novinkou, na trhu je dva roky. Počiatočné čakacie lehoty však spôsobili, že sa s ním častejšie stretávame na našich cestách až teraz. Aká teda Ateca je a oplatí sa vôbec priplatiť za verziu FR?

V oranžovej farbe Samoa je prvé SUV od Seatu jednoducho neprehliadnuteľné. Oproti klasickej verzii sa líši najmä lakovanou spodnou časťou nárazníkov, vo farbe sú aj plasty na dverách.

Aby to nepôsobilo príliš jednoliato, spodok auta oživujú strieborné lišty, v prípade zadného nárazníka aj decentný difúzor. Na verziu FR navyše upozornia dve koncovky výfuku, zadný spojer a osemnásťpalcové disky Performance.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Takáto snaha o športový vzhľad nie je medzi kompaktnými SUV celkom samozrejmosťou. Niečo podobné mimo prémie ponúka zatiaľ iba Volkswagen Tiguan R-line a Ford Kuga ST-line. Onedlho sa k nim ešte pridá Škoda Karoq Sportline.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DDC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5DDC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Seat

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.