Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť

Prečo si trochu neokoreniť život?

(Zdroj: Michael Kasarda)
Seat Ateca FR - prehľad základných parametrov
Cena verzie od / testovaného modelu (eur)29 580 / 33 658
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)7,0 / 9,6
Objem batožinového priestoru (l)485
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 630; 4 363; 1 841; 1 611

V uplynulom období sme vyskúšali toľko SUV, že sa nám z nich už začína hlava točiť. Tie veľké umelo suplujú rolu rodinných MPV, najmenšie zas vytláčajú metské autá vo veľkosti Škody Fabia.

Najväčší zmysel nám preto dávajú kompaktné SUV, ktoré sú akousi zlatou strednou cestou. Dobre sa s nimi parkuje a majú kufor s objemom okolo 500 litrov. Tentokrát sme si na jedno také posvietili a vôbec nás nesklamalo - je ním Seat Ateca v ostrejšej verzii Formula Racing, teda FR.

Článok pokračuje pod video reklamou

Seat Ateca, z nášho pohľadu krajšie dvojča Škody Karoq, už nie je horúcou novinkou, na trhu je dva roky. Počiatočné čakacie lehoty však spôsobili, že sa s ním častejšie stretávame na našich cestách až teraz. Aká teda Ateca je a oplatí sa vôbec priplatiť za verziu FR?

V oranžovej farbe Samoa je prvé SUV od Seatu jednoducho neprehliadnuteľné. Oproti klasickej verzii sa líši najmä lakovanou spodnou časťou nárazníkov, vo farbe sú aj plasty na dverách.

Aby to nepôsobilo príliš jednoliato, spodok auta oživujú strieborné lišty, v prípade zadného nárazníka aj decentný difúzor. Na verziu FR navyše upozornia dve koncovky výfuku, zadný spojer a osemnásťpalcové disky Performance.

Takáto snaha o športový vzhľad nie je medzi kompaktnými SUV celkom samozrejmosťou. Niečo podobné mimo prémie ponúka zatiaľ iba Volkswagen Tiguan R-line a Ford Kuga ST-line. Onedlho sa k nim ešte pridá Škoda Karoq Sportline.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DDC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DDC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.