Hybridy majú aj trikrát vyššiu spotrebu než udávajú výrobcovia

Spotreba hybridov môže byť aj o 171 percent vyššia, než tvrdí výrobca.

Toyota Yaris

LONDÝN, BRATISLAVA. Mercedes-Benz sľubuje pri plug-in hybridnom modeli C 350 e priemernú spotrebu 2,1 litra na sto kilometrov. Majitelia, ktorí si ho kúpili v očakávaní úspory nákladov za palivo, však s ním ledva podlezú šesťlitrovú hranicu.

Britský motoristický web HonestJohn.co.uk dostal tisícky sťažností od od majiteľov áut s hybridným pohonom, že ich spotreba sa nezhoduje s oficiálnymi údajmi. Dáta, ktoré má web k dispozícii, to potvrdzujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na rozdiel od oficiálnych (laboratórne testovaných) údajov o spotrebe paliva, webová stránka HonestJohn.co.uk poskytuje údaje o priemernej spotrebe založené na hláseniach vodičov z reálneho života. Potenciálny zákazník si môže na webe pozrieť, akú reálnu spotrebu pri konkrétnom aute a motorizácii uvádzajú iní vlastníci toho auta.

Testujú s plnou batériou

Prečítajte si tiež: Viceprezident PSA: Vyvinuli sme elektromobily, ktoré budú ziskové (rozhovor)

Jedným z dôvodov, prečo hybridy vykazujú také obrovské rozdiely medzi oficiálnou spotrebou a reálnou, je, že pri laboratórnych testoch podľa staršej metodiky NEDC sa meranie spotreby hybridu (vrátane plug-in hybridných modelov) začína s batériou nabitou na sto percent.

Auto počas merania „prejde“ na valcovej brzde len necelých jedenásť kilometrov, kedy nabitá batéria spotrebu výrazne znižuje.

Tieto odhalenia môžu pomôcť aj slovenským motoristom. Všetky spomenuté automobily sa totiž predávajú aj u nás.

Z údajov webu HonestJohn.co.uk vyplýva, že takmer žiadne hybridné auto predávané v Británii nedokáže dosiahnut údaje o spotrebe paliva, ktoré udáva výrobca.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DHC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DHC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 067
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 821
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 695
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 323
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 487
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 158
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 179
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 994
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 523
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Everest populizmu

Na rozhodovanie o strope bude času dosť.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a prichádza s konceptom e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.