Prvá jazda s Volvom V60: Kombi ešte nepatria do starého železa

Po dvoch nových SUV sa vrátilo Volvo k žánru, ktorý mu ide najlepšie.

Volvu sa v posledných rokoch ohromne darí. Modernizovalo svoje portfólio, niektorými modelmi zalovila vo vodách potenciálnych nových zákazníkov, ale Švédi nezabudli ani na to, čo robí Volvo Volvom.

Na jar priniesla automobilka na trh XC40, mladistvé a štýlové SUV. Leto je venované modelu V60, poctivému, veľkému nízkemu kombi - segmentu, v ktorom je Volvo už roky doma.

Pripomína nám to príbeh hudobníka, ktorý sa po rokoch stabilnej tvorby vydá hľadať nové žánre, zvuky, cieľové skupiny (často aj nové stimulačné látky). Po čase sa ten hudobník vráti ďalším albumom takpovediac "naspäť ku koreňom", teda k hudbe, ktorá ho charakterizovala na začiatku kariéry. Obecenstvo je opäť nadšené.

Článok pokračuje pod video reklamou

My sme tak nadšení z nového švédskeho kombi. Volvo V60 je reprezentatívne, rýchle, úsporné aj pohodlné a nech si odporcovia tejto karosárskej verzie hovoria, čo chcú - aj krásne.

Menej chrómu a svetlá z Polestaru

Volvo v poslendých troch rokoch akoby prešlo znovuzrodením. Automobilka mala vždy imidž postavený na bezpečnosti a zameraní na rodinu, no pre využívanie techniky značky Ford nebola prax zďaleka taká príťažlivá ako slogany a mottá.

To sa začalo meniť v roku 2015, kedy Volvo prinieslo prvý model na svojom vlastnom podvozku s označením SPA. Na tom dnes už stoja modely XC60, XC90, S90, V90 a novinka - kombi V60.

Dizajnéri sa pokúsili čo najviac odlíšiť jednotlivé modely - podľa nás sa im to ako-tak podarilo. Autá s označením 90 používajú viac priamych línii a viac chrómových ozdôb, takže pôsobia elegantnejšie a vzpriamenejšie, možno až trošku krabicovo.

V60 je o 17 centimetrov kratšie a dva centimetre užšie ako väčšie kombi V90, no s dĺžkou 4,76 metra beztak prekonáva konkurenciu aj o desať centimetrov.

Menšie V60 má namiesto priamych línii pekné krivky - vynikne najmä prelis nad zadným kolesom, vďaka ktorému vyzerá auto celkom dynamicky. Najmä v béžovozlatej metalíze sa na tej hrane pekne láme svetlo. Zaujímavým lakom je aj veľmi svetlá strieborná, takmer biela perleť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DH4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DH4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Volvo


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.