Prvá jazda s Volvom V60: Kombi ešte nepatria do starého železa

Po dvoch nových SUV sa vrátilo Volvo k žánru, ktorý mu ide najlepšie.

Volvu sa v posledných rokoch ohromne darí. Modernizovalo svoje portfólio, niektorými modelmi zalovila vo vodách potenciálnych nových zákazníkov, ale Švédi nezabudli ani na to, čo robí Volvo Volvom.

Na jar priniesla automobilka na trh XC40, mladistvé a štýlové SUV. Leto je venované modelu V60, poctivému, veľkému nízkemu kombi - segmentu, v ktorom je Volvo už roky doma.

Pripomína nám to príbeh hudobníka, ktorý sa po rokoch stabilnej tvorby vydá hľadať nové žánre, zvuky, cieľové skupiny (často aj nové stimulačné látky). Po čase sa ten hudobník vráti ďalším albumom takpovediac "naspäť ku koreňom", teda k hudbe, ktorá ho charakterizovala na začiatku kariéry. Obecenstvo je opäť nadšené.

Článok pokračuje pod video reklamou

My sme tak nadšení z nového švédskeho kombi. Volvo V60 je reprezentatívne, rýchle, úsporné aj pohodlné a nech si odporcovia tejto karosárskej verzie hovoria, čo chcú - aj krásne.

Menej chrómu a svetlá z Polestaru

Volvo v poslendých troch rokoch akoby prešlo znovuzrodením. Automobilka mala vždy imidž postavený na bezpečnosti a zameraní na rodinu, no pre využívanie techniky značky Ford nebola prax zďaleka taká príťažlivá ako slogany a mottá.

To sa začalo meniť v roku 2015, kedy Volvo prinieslo prvý model na svojom vlastnom podvozku s označením SPA. Na tom dnes už stoja modely XC60, XC90, S90, V90 a novinka - kombi V60.

Dizajnéri sa pokúsili čo najviac odlíšiť jednotlivé modely - podľa nás sa im to ako-tak podarilo. Autá s označením 90 používajú viac priamych línii a viac chrómových ozdôb, takže pôsobia elegantnejšie a vzpriamenejšie, možno až trošku krabicovo.

V60 je o 17 centimetrov kratšie a dva centimetre užšie ako väčšie kombi V90, no s dĺžkou 4,76 metra beztak prekonáva konkurenciu aj o desať centimetrov.

Menšie V60 má namiesto priamych línii pekné krivky - vynikne najmä prelis nad zadným kolesom, vďaka ktorému vyzerá auto celkom dynamicky. Najmä v béžovozlatej metalíze sa na tej hrane pekne láme svetlo. Zaujímavým lakom je aj veľmi svetlá strieborná, takmer biela perleť.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DH4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DH4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kombi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Volvo

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.