Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.

(Zdroj: Porsche)

STUTTGART. Dátum 8. júna 1948 sa zapísal do histórie automobilizmu. Práve v tento deň absolvovalo svoju prvú jazdu Porsche s poradovým číslom 1.

Konkrétne šlo o prototyp modelu 356 Roadster. Dnes tento významný kabriolet s hliníkovou karosériou odpočíva v múzeu Porsche v Stuttgarte.

Slávna nemecká automobilka teda tento rok oslavuje svoje sedemdesiate narodeniny. Pri tejto príležitosti predstavili štúdiu, ktorá je inšpirovaná práve historickým Porsche 356.

Históriou inšpirovaný kabriolet nesie názov Porsche 911 Speedster Concept a na minulosť odkazuje množstvom zaujímavých detailov.

Najvýraznejšou zmenou je samozrejme karoséria samotná. Okrem odstránenia strechy bolo prepracované tiež čelné sklo, ktoré je nižšie a umiestnené pod iným uhlom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Za predné sedadlá sa v tomto kabriolete neschováva strecha, nachádza sa tu iba panel z karbónu s dvoma hrbmi. Speedster klasickú skladaciu strechu nedostal, iba akúsi plachtu, aby do zaparkovaného auta nenapršalo.

Jedným z dôvodov, prečo sa Porsche vybralo touto cestou, je šetrenie váhy. Hmotnosť pri navrhovaní brali skutočne vážne, o čom svedčí absencia rádia, navigácie alebo klimatizácie. Sedadlá sú vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré sa dostali tiež do mnohých častí karosérie.

Auto je plné dizajnových detailov, ktoré pripomínajú históriu automobilky. Najviac nás zaujali spätné zrkadlá s retro vzhľadom či otvor palivovej nádrže uprostred prednej kapoty.

Skvelým prvkom sú tiež predné svetlá, na ktorých použitím matného a lesklého povrchu skla vznikol tvar písmena X. Ten je inšpirovaný starými pretekárskymi vozmi, ktoré mávali prelepené svetlá páskou aby sa sklo neroztrieštilo.

Neprehliadnuteľné je dvojfarebné strieborno-biele lakovanie kabrioletu, ktoré taktiež odkazuje na historické preteky. Výrazné číslo na dverách symbolizuje sedemdesiate výročie Porsche.

Kolesá s modernizovaným tradičným dizajnom Fuchs sme už mohli vidieť, no tieto 21-palcové disky sú trocha odlišné. Majú totiž iba jednu centrálnu maticu namiesto klasických piatich.

Karoséria bola prispôsobená z modelu Carrera 4 Cabriolet, pod ňou sa skrýva technika z modelu 911 GT3. Atmosférický plochý šesťvalec vyvíja 500 koní a otáčky vyletia až na 9 000, spárovaný je s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Hoci ide iba o štúdiu, je pravdepodobné, že sa dostane do malosériovej výroby. Podľa Porsche rozhodnutie padne v najbližších mesiacoch a ak dostane zelenú, na trh sa dostane v roku 2019.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655

Téma: Porsche


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.