SME

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Najmenší model Audi sa po ôsmych rokoch dočkal nástupcu. Nová generácia sľubuje viac priestoru, odvážnejší dizajn, ale aj pomerne konvenčnú technológiu typickú pre koncern Volkswagen.

Prvú generáciu A1 vyrábanú v Belgicku na našich cestách často nestretávame, no napriek tomu sa malému Audi v Európe darilo a vzniklo vyše 800-tisíc kusov. Úspechom pre značku je aj fakt, že mestský kompakt si kupujú najmä tí, ktorí predtým Audi nikdy nevlastnili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už na prvý pohľad je nové Audi A1 od predchodcu väčšie a vďaka výraznejším bočným líniám pôsobí svalnatejšie. Predná maska ma tradične šesťuholníkovú mriežku chladiča, ktorú automobilka nazýva single frame. Agresívnejší vzhľad dotvárajú úzke full-LED svetlá s čiernou optikou.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo predok je typický pre Audi, varovaním zadných svetiel pripomína nová A1 skôr produkciu BMW. Štýlové dvojfarebné lakovanie v kombinácii so širokými zadnými stĺpikmi strechy majú navodiť dojem, že ide o karosériu typu targa. Podobný efekt dnes využíva aj Volkswagen T-Roc, Škoda Fabia či Kia Stonic.

Viac miesta nielen v kufri

Malé Audi je po novom dlhšie o 56 milimetrov, celková dĺžka predstavuje 4030 milimetrov. Vďaka použitiu platformy MQB A0 mohla novinka narásť aj do šírky 1740 mm, výška sa naopak znížila na 1410 mm.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G5DTM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 532
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 885
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 585
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 459
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 666
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 468
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 258
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 666
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu