Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel ešte nekončí (test)

Do karát hrá aj veľký kufor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Peugeot 308 SW - prehľad základných parametrov
Cena verzie od / testovaného modelu (eur)13 990 / 21 490
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)4,3 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)610
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 730; 4 585; 1 863; 1 472

Nemecké mestá postupne zakazujú vjazd autám s dieselovým motorom a každá automobilka garantuje, že do dvoch rokov ponúkne hneď niekoľko elektromobilov. Aj takto vyzerajú správy zo súčasného sveta áut. Realita je však iná.

O skutočnosti, že vývoj čistejších dieselových motorov ďalej naplno pokračuje, sa príliš nehovorí. Pritom diesel ešte nepatrí do histórie a zrejme v nej tak skoro ani neskončí. Najnovšie nás o tom presvedčil modernizovaný Peugeot 308 s novým 130-koňovým motorom 1,5 BlueHDI. Ako francúzskemu Golfu pristane a čo všetko sa zmenilo?

Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia 308 prišla v čase, keď sa Peugeot snažil dostať z červených čísel. Ako sa dnes ukazuje, naštartoval svetlejšie obdobie francúzskej značky. Tristoosmička dostala ocenenie Auto roka 2014, pribudla kombi verzia SW aj rýchly hot hatch GTI.

Na francúzske pomery až netypicky konzervatívny dizajn 308 nepotreboval po štyroch rokoch výraznejšie omladenie a pôsobí stále sviežo. Vizuálne zmeny treba hľadať pomaly lupou, nový je napríklad predný nárazník či logo presunuté do mriežky chladiča. Jediné, čo na 308 ostalo kontroverzné, je trochu nezvyčajná prístrojová doska.

Prečítajte si tiež: Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Vidieť na nej, že vznikla v ošiali, keď sa viaceré automobilky s radosťou začali zbavovať množstva tlačidiel okolo vodiča. Peugeot sa tohto trendu chytil naozaj zodpovedne a zo stredového panelu vymazal takmer všetko.

Odvážne riešenie prinieslo čisté línie, ktoré dávajú vyniknúť kvalitným materiálom ako koža, solídne spracované mäkčené plasty a kov. Z toho je napríklad aj celá hlava radiacej páky, čo v zime nemusí byť príjemné.

Že sa s ergonómiou experimentovalo viac, než bolo nutné, vidieť na budíkoch s opačným otáčkomerom umiestnených výrazne vyššie nad volantom.

S experimentovaním opatrne

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DY4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DY4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Zmrzačili ich na celý život. Írske ženy pritom chceli iba porodiť

Tisícky žien podstúpili barbarskú procedúru.

Neprehliadnite tiež

Kia Optima kombi je neprávom prehliadané auto (test)

Dojazd je reálnych 25-30 kilometrov.

Pozor na neželané zvieratá v aute, v zime ich priťahuje teplo od motora

Nepozornosť môže ublížiť zvieraťu aj vášmu autu.

Mitsubishi L200 dostalo facelift ako darček k 40-tým narodeninám

Najvýraznejším zlepšením budú úplne nové systémy určené pre jazdu v teréne.

Citroen C4 sa vráti ako elektromobil novej éry dizajnu

Okrem spaľovacích motorov ponúkne verziu so 60 kWh batériou.