Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel ešte nekončí (test)

Do karát hrá aj veľký kufor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Peugeot 308 SW - prehľad základných parametrov
Cena verzie od / testovaného modelu (eur)13 990 / 21 490
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)4,3 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)610
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 730; 4 585; 1 863; 1 472

Nemecké mestá postupne zakazujú vjazd autám s dieselovým motorom a každá automobilka garantuje, že do dvoch rokov ponúkne hneď niekoľko elektromobilov. Aj takto vyzerajú správy zo súčasného sveta áut. Realita je však iná.

O skutočnosti, že vývoj čistejších dieselových motorov ďalej naplno pokračuje, sa príliš nehovorí. Pritom diesel ešte nepatrí do histórie a zrejme v nej tak skoro ani neskončí. Najnovšie nás o tom presvedčil modernizovaný Peugeot 308 s novým 130-koňovým motorom 1,5 BlueHDI. Ako francúzskemu Golfu pristane a čo všetko sa zmenilo?

Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia 308 prišla v čase, keď sa Peugeot snažil dostať z červených čísel. Ako sa dnes ukazuje, naštartoval svetlejšie obdobie francúzskej značky. Tristoosmička dostala ocenenie Auto roka 2014, pribudla kombi verzia SW aj rýchly hot hatch GTI.

Na francúzske pomery až netypicky konzervatívny dizajn 308 nepotreboval po štyroch rokoch výraznejšie omladenie a pôsobí stále sviežo. Vizuálne zmeny treba hľadať pomaly lupou, nový je napríklad predný nárazník či logo presunuté do mriežky chladiča. Jediné, čo na 308 ostalo kontroverzné, je trochu nezvyčajná prístrojová doska.

Prečítajte si tiež: Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Vidieť na nej, že vznikla v ošiali, keď sa viaceré automobilky s radosťou začali zbavovať množstva tlačidiel okolo vodiča. Peugeot sa tohto trendu chytil naozaj zodpovedne a zo stredového panelu vymazal takmer všetko.

Odvážne riešenie prinieslo čisté línie, ktoré dávajú vyniknúť kvalitným materiálom ako koža, solídne spracované mäkčené plasty a kov. Z toho je napríklad aj celá hlava radiacej páky, čo v zime nemusí byť príjemné.

Že sa s ergonómiou experimentovalo viac, než bolo nutné, vidieť na budíkoch s opačným otáčkomerom umiestnených výrazne vyššie nad volantom.

S experimentovaním opatrne

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DY4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5DY4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.