Toyota Avensis v Európe skončila, vráti sa však väčšie Camry

Dostane 2,5-litrový hybridný motor.

(Zdroj: Toyota)

BURNASTON. Európske zastúpenie Toyoty vo štvrtok prišlo so zlou aj dobrou správou. Zlou hlavne pre milovníkov modelu Avensis, ktorý sa v Európe predával od roku 1997. Jeho tretia generácia bola totiž posledná a výroba v britskom Burnastone sa definitívne skončila. Dôvodom sú klesajúce predaje a nerentabilné investície do vývoja ďalšej generácie.

Objavila sa však aj dobrá správa pre priaznivcov veľkého sedanu Camry. Automobilka sa rozhodla, že ho vráti na európsky trh. Stať by sa tak malo po 15 rokoch odkedy sa na starom kontinente predala posledná Toyota Camry.

Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že celosvetovo ide o jeden z najúspešnejších sedanov, Toyota sa ho v roku 2003 rozhodla stiahnuť z trhov v západnej a strednej Európe. Dôvodom bola kanibalizácia vrámci značky, keďže Camry predstavovalo z jednej strany konkurenciu pre Avensis a z druhej pre modely dcérskej značky Lexus.

Teraz je však situácia iná a automobilka si chce udržať firemných zákazníkov, ktorí Avensis kupovali ako služobné auto a kompaktný Auris či Corolla sú pre nich príliš malé. Už budúci rok sa preto chystá návrat ôsmej generácie Camry.

Jej premiéra sa odohrala už minulý rok na autosalóne v Detroite a hoci automobilka zatiaľ nezverejnila parametre európskej verzie, dá sa predpokladať, že budú vychádzať z americkej.

Prečítajte si tiež: Toyota Avensis zrejme skončí bez nástupcu

Dá sa tak očakávať sedan postavený na novej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorú má aj C-HR či Prius.

S dĺžkou 4 880 mm sa ešte radí do strednej triedy ku konkurentom ako Škoda Superb, Mazda 6, Kia Optima, či Ford Mondeo. Ako sa na Toyotu patrí, aj Camry bude k dispozícii s hybridným 2,5-litrovým motorom, ktorý dnes nájdeme aj v Lexuse ES.

Toyota zatiaľ nepotvrdila, na ktorých európskych trhoch Camry ponúkne. S predajom chce začať už budúci rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655

Téma: Sedany


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.