MODENA. Lamborghini sa pochválilo s precízne zrenovovaným unikátom Miura SVR, ktorý vznikol na začiatku 70. rokov. Prečo je pre automobilku taký dôležitý a ako si získal popularitu najmä v Japonsku?
Celý príbeh začal v roku 1968, keď Lamborghini vyrobilo zelenú Miuru S pod číslom 3781. O dva roky neskôr vznikol prototyp pretekárskeho špeciálu, ktorý mal spĺňať predpisy Medzinárodnej automobilovej asociácie (FIA) podľa kategórie J.
Práve toto písmeno sa v španielčine vyslovuje ako jota. Oranžový prototyp dostal označenie P400 Miura Jota. Mal odľahčenú karosériu a dvanásťvalec vyladený na 440 koní. O úpravu sa postaral konštruktér a testovací jazdec Lamborghini Bob Wallace. Žiaľ, tento prototyp nemal dlhý život, už v roku 1971 pri nehode zhorel do tla, posádka z auta stihla vyskočiť.