Mitsubishi Eclipse Cross je až prekvapivo nadčasový

Aj keď je v ponuke iba jediný motor, nie je dôvod ním pohrdnúť.

(Zdroj: Marek Čepa)
Mitsubishi Eclipse Cross - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)19 990 / 29 290
Spotreba výrobca / v teste (l)7,0 / 7,3
Veľkosť kufra (l)341 - 448 (posuvné sedadlá)
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 670; 4 405; 1 805; 1 685

Množstvo SUV na cestách teraz vnímame ako trend posledných rokov. Lenže niektoré automobilky ich majú v génoch už podstatne dlhšie. Príkladom je Mitsubishi.

Na našich cestách síce nemá japonská značka až takú dlhú tradíciu, veď prvé Mitsubishi sa v Európe predalo až v polovici sedemdesiatych rokov, ale skúsenosti automobilky s pohonom 4x4 siahajú až do roku 1937. Z dlhoročnej tradície štvorkoliek teraz ťaží aj najnovší prírastok - Mitsubishi Eclipse Cross.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa teda japonský výrobca off-roadov popasoval s transformáciou na mestské SUV? Nebude len do počtu?

Je otázkou času, kedy sa v triede kompaktných SUV začnú množiť verzie tváriace sa ako kupé. V prémiovej triede majú už dnes zastúpenie, napríklad v podobe BMW X4 či Mercedesu GLC Coupé, v mainstreame sa k nim teraz pridalo aj Mitsubishi.

Na ulici Eclipse Cross neprehliadnete

Eclispe Cross rozhodne predbehol dobu a v premávke ho neprehliadnete. Dokonca sa nám často ani nestáva, že by sa niekto počas fotenia pristavil a začal o auto bližšie zaujímať.

Vďaka stúpajúcej spodnej línii okien a dozadu klesajúcej streche, vzniká dojem, že ide o kupé. Chce to trochu viac fantázie a zo strany automobilky ide skôr o obhajobu použitia známeho názvu Eclipse, ktorý v minulosti nieslo práve športové kupé.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5EF4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5EF4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.