Mitsubishi Eclipse Cross je až prekvapivo nadčasový

Aj keď je v ponuke iba jediný motor, nie je dôvod ním pohrdnúť.

(Zdroj: Marek Čepa)
Mitsubishi Eclipse Cross - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)19 990 / 29 290
Spotreba výrobca / v teste (l)7,0 / 7,3
Veľkosť kufra (l)341 - 448 (posuvné sedadlá)
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 670; 4 405; 1 805; 1 685

Množstvo SUV na cestách teraz vnímame ako trend posledných rokov. Lenže niektoré automobilky ich majú v génoch už podstatne dlhšie. Príkladom je Mitsubishi.

Na našich cestách síce nemá japonská značka až takú dlhú tradíciu, veď prvé Mitsubishi sa v Európe predalo až v polovici sedemdesiatych rokov, ale skúsenosti automobilky s pohonom 4x4 siahajú až do roku 1937. Z dlhoročnej tradície štvorkoliek teraz ťaží aj najnovší prírastok - Mitsubishi Eclipse Cross.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa teda japonský výrobca off-roadov popasoval s transformáciou na mestské SUV? Nebude len do počtu?

Je otázkou času, kedy sa v triede kompaktných SUV začnú množiť verzie tváriace sa ako kupé. V prémiovej triede majú už dnes zastúpenie, napríklad v podobe BMW X4 či Mercedesu GLC Coupé, v mainstreame sa k nim teraz pridalo aj Mitsubishi.

Na ulici Eclipse Cross neprehliadnete

Eclispe Cross rozhodne predbehol dobu a v premávke ho neprehliadnete. Dokonca sa nám často ani nestáva, že by sa niekto počas fotenia pristavil a začal o auto bližšie zaujímať.

Vďaka stúpajúcej spodnej línii okien a dozadu klesajúcej streche, vzniká dojem, že ide o kupé. Chce to trochu viac fantázie a zo strany automobilky ide skôr o obhajobu použitia známeho názvu Eclipse, ktorý v minulosti nieslo práve športové kupé.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5EF4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5EF4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.