SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Aston Martin DBS Superleggera útočí na Ferrari

Automobil má viac ako 720 koní vďaka motoru V12 s dvoma turbami.

(Zdroj: Aston Martin)

GAYDON. Britský výrobca športových atuomobilov Aston Martin pokračuje vo svojom pláne predstaviť sedem nových automobilov v priebehu siedmich rokov. Po modeloch DB11 a Vantage tak prichádza tretí, Aston Martin DBS Superleggera.

Jeho názov čerpá z histórie automobilky, ktorá vzkriesila označenie DBS naposledy použité v roku 2012 pre výkonnejšiu verziu modelu DB9. Prívlastok Superleggera, teda "super ľahký" po taliansky, automobilka naposledy použila v roku 1961 pre Aston Martin DB4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinka konštrukčne vychádza z modelu DB11, z ktorého tiež prevzala pohonnú jednotku. Tou je motor V12 s objemom 5,2 litra a dvoma turbami, no v tomto prípade je naladený na 725 koní a 900 Nm točivého momentu, čo z neho robí najsilnejší Aston Martin v histórii.

Sila je na zadnú nápravu prenášaná cez novú osemstupňovú automatickú prevodovku umiestnenú vzadu pre optimálne rozloženie hmotnosti. Na stovku zrýchli iba za 3,4 sekundy a zastaví sa až pri elektronicky obmedzených 340 kilometroch za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka a uhlíkových kompozitných materiálov váži celé vozidlo 1 693 kilogramov. O kontakt s povrchom vozovky sa starajú špeciálne pneumatiky Pirelli P-Zero obuté na 21-palcových diskoch.

Nejde iba o rýchlejšiu verziu DB11

Úplne nový je tiež výfukový systém, ktorý je o 10 decibelov hlučnejší, ako v prípade DB11. Podľa vyjadrenia automobilky však nešlo iba o väčší hluk, ale najmä o "kvalitnejší" zvuk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od modelu DB11 sa odlišuje najmä novými prednými aj zadnými svetlami a obrovskou mriežkou chladiča, ktorá nemusí byť každému po chuti. Vôbec po prvý raz na zadnej časti nenájdeme okridlený znak, jeho miesto zaujal jednoduchý nápis Aston Martin.

Veľká pozornosť bola venovaná aerodynamike, a to aj v spodnej časti vozu. DBS Superleggera pri maximálnej rýchlosti vyvíja prítlak 180 kilogramov, čo je viac ako ktorýkoľvek predošlý model. Zachováva si ale rovnaký aerodynamický odpor ako DB11, ktorý dokáže vyvinúť prítlak iba 70 kilogramov.

Mohlo by sa zdať, že ide takmer o pretekárske auto na cesty, no v skutočnosti by mal nový model kombinovať výkon s komfortom. Jeho cieľovou skupinou sú napríklad zákazníci, pre ktorých je Ferrari 812 Superfast príliš ťažko zvládnuteľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za svoje najsilnejšie auto si Aston Martin na nemeckom trhu vypýta minimálne 274 995 eur a k zákazníkom sa dostane v treťom kvartáli roku 2018. Nasledovať ho bude kabriolet Volante, ktorý by mal prísť začiatkom roka 2019.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 056
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 551
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 117
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 736
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 787
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 182
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 796
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 513
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha od krčmových rečí po beh
  2. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  3. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  4. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  5. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  6. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  7. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  8. Leonard Malacký: Čo je to za stranu ten HLAS, kde sa vzal?
  1. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 537
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 48 553
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 256
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 453
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 969
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 585
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 663
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 266
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu