SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Aston Martin DBS Superleggera útočí na Ferrari

Automobil má viac ako 720 koní vďaka motoru V12 s dvoma turbami.

(Zdroj: Aston Martin)

GAYDON. Britský výrobca športových atuomobilov Aston Martin pokračuje vo svojom pláne predstaviť sedem nových automobilov v priebehu siedmich rokov. Po modeloch DB11 a Vantage tak prichádza tretí, Aston Martin DBS Superleggera.

Jeho názov čerpá z histórie automobilky, ktorá vzkriesila označenie DBS naposledy použité v roku 2012 pre výkonnejšiu verziu modelu DB9. Prívlastok Superleggera, teda "super ľahký" po taliansky, automobilka naposledy použila v roku 1961 pre Aston Martin DB4.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Novinka konštrukčne vychádza z modelu DB11, z ktorého tiež prevzala pohonnú jednotku. Tou je motor V12 s objemom 5,2 litra a dvoma turbami, no v tomto prípade je naladený na 725 koní a 900 Nm točivého momentu, čo z neho robí najsilnejší Aston Martin v histórii.

Sila je na zadnú nápravu prenášaná cez novú osemstupňovú automatickú prevodovku umiestnenú vzadu pre optimálne rozloženie hmotnosti. Na stovku zrýchli iba za 3,4 sekundy a zastaví sa až pri elektronicky obmedzených 340 kilometroch za hodinu.

Vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka a uhlíkových kompozitných materiálov váži celé vozidlo 1 693 kilogramov. O kontakt s povrchom vozovky sa starajú špeciálne pneumatiky Pirelli P-Zero obuté na 21-palcových diskoch.

Nejde iba o rýchlejšiu verziu DB11

Úplne nový je tiež výfukový systém, ktorý je o 10 decibelov hlučnejší, ako v prípade DB11. Podľa vyjadrenia automobilky však nešlo iba o väčší hluk, ale najmä o "kvalitnejší" zvuk.

Skryť Vypnúť reklamu

Od modelu DB11 sa odlišuje najmä novými prednými aj zadnými svetlami a obrovskou mriežkou chladiča, ktorá nemusí byť každému po chuti. Vôbec po prvý raz na zadnej časti nenájdeme okridlený znak, jeho miesto zaujal jednoduchý nápis Aston Martin.

Veľká pozornosť bola venovaná aerodynamike, a to aj v spodnej časti vozu. DBS Superleggera pri maximálnej rýchlosti vyvíja prítlak 180 kilogramov, čo je viac ako ktorýkoľvek predošlý model. Zachováva si ale rovnaký aerodynamický odpor ako DB11, ktorý dokáže vyvinúť prítlak iba 70 kilogramov.

Mohlo by sa zdať, že ide takmer o pretekárske auto na cesty, no v skutočnosti by mal nový model kombinovať výkon s komfortom. Jeho cieľovou skupinou sú napríklad zákazníci, pre ktorých je Ferrari 812 Superfast príliš ťažko zvládnuteľné.

Skryť Vypnúť reklamu

Za svoje najsilnejšie auto si Aston Martin na nemeckom trhu vypýta minimálne 274 995 eur a k zákazníkom sa dostane v treťom kvartáli roku 2018. Nasledovať ho bude kabriolet Volante, ktorý by mal prísť začiatkom roka 2019.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L