Prvá jazda: Citroën po dlhej dobe omladil Berlingo, myslel na rodinu

Kufor, ktorý by závideli aj veľké SUV.

(Zdroj: Citroën)

“Nevymysleli sme rodinu, ale auto, ktoré sa jej hodí.” Tak znie slogan, ktorým francúzsky Citroën uviedol novú generáciu Berlinga.

Akoby tým zabudol na najdôležitejšiu klientelu tohto modelu - drobných podnikateľov či remeselníkov, ktorí potrebujú malú praktickú dodávku.

V Berlingách totiž oveľa častejšie stretávame ľudí, ktorí v ňom vozia náradie na opravu umývadla, než náradie na moderné voľnočasové športy. Nová generácia ostala stále dodávkou, no Citroën správne upozorňuje, že Berlingo už nie je len účelovým pracovným strojom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prístup Citroënu je nám veľmi sympatický. Aj tí malí remeselníci si budú môcť už o chvíľu objednať auto, ktoré je nielen praktickejšie ako to staré, ale je aj tichšie, pohodlnejšie a s bohatšou výbavou.

Pripomíname, že odchádzajúca generácia Berlinga bola s drobnými obmenami na trhu jedenásť rokov, tá pred ňou rovnako dlho. Novinke teda nestačí obstáť v konkurenčnom súboji dnes, nemala by sa zunovať ani po rokoch.

Ze terénny vzhľad si môžete priplatiť

Na prvú jazdu boli pripravené kusy vo vysokej výbave a s príplatkovými prvkami v kontrastných farbách. Otázkou je, či aj tie obyčajnejšie verzie budú vyzerať takto dobre.

Berlingo s tou príplatkovou bižutériou je totiž naozaj pekné auto. Predok s úzkymi LED svetlami odkazuje na menšie modely značky a karoséria má zo všetkých strán dostatok dizajnových prvkov na to, aby na pohľad zaujala.

K dispozícii je tiež výbava XTR, ktorá opticky Berlingo ešte približuje k terénnym autám. Berlingo tiež môže mať plastovú ochranu bočných dverí, ktorú Citroën označuje ako Airbump a predstavil ju na mdoeli Cactus.

Nenalakované spodné časti karosérie či mohutné strešné nosiče navodzujú dojem akoby terénneho auta - pritom sa nám páči, že sa automobilka zbytočne nesnažila transformovať účelové a úžitkové auto na módny crossover.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5E68 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5E68 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Úžitkové vozidlá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Osobné dodávky

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

November živý ako nikdy (píše Michal Havran)

Ľudí neviedla naivita, ale realizmus.

EKONOMIKA

V Jasnej či v Tatrách si skipasy lyžiari kúpia po novom

Tatry Mountain Resorts zásadným spôsobom mení predaj lístkov.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.