SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Citroën po dlhej dobe omladil Berlingo, myslel na rodinu

Kufor, ktorý by závideli aj veľké SUV.

(Zdroj: Citroën)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

“Nevymysleli sme rodinu, ale auto, ktoré sa jej hodí.” Tak znie slogan, ktorým francúzsky Citroën uviedol novú generáciu Berlinga.

Akoby tým zabudol na najdôležitejšiu klientelu tohto modelu - drobných podnikateľov či remeselníkov, ktorí potrebujú malú praktickú dodávku.

V Berlingách totiž oveľa častejšie stretávame ľudí, ktorí v ňom vozia náradie na opravu umývadla, než náradie na moderné voľnočasové športy. Nová generácia ostala stále dodávkou, no Citroën správne upozorňuje, že Berlingo už nie je len účelovým pracovným strojom.

Prístup Citroënu je nám veľmi sympatický. Aj tí malí remeselníci si budú môcť už o chvíľu objednať auto, ktoré je nielen praktickejšie ako to staré, ale je aj tichšie, pohodlnejšie a s bohatšou výbavou.

Pripomíname, že odchádzajúca generácia Berlinga bola s drobnými obmenami na trhu jedenásť rokov, tá pred ňou rovnako dlho. Novinke teda nestačí obstáť v konkurenčnom súboji dnes, nemala by sa zunovať ani po rokoch.

Ze terénny vzhľad si môžete priplatiť

Na prvú jazdu boli pripravené kusy vo vysokej výbave a s príplatkovými prvkami v kontrastných farbách. Otázkou je, či aj tie obyčajnejšie verzie budú vyzerať takto dobre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Berlingo s tou príplatkovou bižutériou je totiž naozaj pekné auto. Predok s úzkymi LED svetlami odkazuje na menšie modely značky a karoséria má zo všetkých strán dostatok dizajnových prvkov na to, aby na pohľad zaujala.

K dispozícii je tiež výbava XTR, ktorá opticky Berlingo ešte približuje k terénnym autám. Berlingo tiež môže mať plastovú ochranu bočných dverí, ktorú Citroën označuje ako Airbump a predstavil ju na mdoeli Cactus.

Nenalakované spodné časti karosérie či mohutné strešné nosiče navodzujú dojem akoby terénneho auta - pritom sa nám páči, že sa automobilka zbytočne nesnažila transformovať účelové a úžitkové auto na módny crossover.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sídlo spoločnosti Sipox Holding.

Časť podnikov prvého slovenského oligarchu prosperuje.


15. okt

Poslanec Taraba sa zrazu tvári, že netuší ako sa používajú slová v jazyku. Nie je prvý prípad z tejto jaskyne.


Účastníci nepovoleného protestu.

Štát je k násilníkom napokon láskavý.


19. okt
Jakub Pavlús.

Musím sa priznať, že z toho sa môj farársky žalúdok prevrátil naruby.


19. okt

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


22 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu