Prvá jazda: Citroën po dlhej dobe omladil Berlingo, myslel na rodinu

Kufor, ktorý by závideli aj veľké SUV.

(Zdroj: Citroën)

“Nevymysleli sme rodinu, ale auto, ktoré sa jej hodí.” Tak znie slogan, ktorým francúzsky Citroën uviedol novú generáciu Berlinga.

Akoby tým zabudol na najdôležitejšiu klientelu tohto modelu - drobných podnikateľov či remeselníkov, ktorí potrebujú malú praktickú dodávku.

V Berlingách totiž oveľa častejšie stretávame ľudí, ktorí v ňom vozia náradie na opravu umývadla, než náradie na moderné voľnočasové športy. Nová generácia ostala stále dodávkou, no Citroën správne upozorňuje, že Berlingo už nie je len účelovým pracovným strojom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prístup Citroënu je nám veľmi sympatický. Aj tí malí remeselníci si budú môcť už o chvíľu objednať auto, ktoré je nielen praktickejšie ako to staré, ale je aj tichšie, pohodlnejšie a s bohatšou výbavou.

Pripomíname, že odchádzajúca generácia Berlinga bola s drobnými obmenami na trhu jedenásť rokov, tá pred ňou rovnako dlho. Novinke teda nestačí obstáť v konkurenčnom súboji dnes, nemala by sa zunovať ani po rokoch.

Ze terénny vzhľad si môžete priplatiť

Na prvú jazdu boli pripravené kusy vo vysokej výbave a s príplatkovými prvkami v kontrastných farbách. Otázkou je, či aj tie obyčajnejšie verzie budú vyzerať takto dobre.

Berlingo s tou príplatkovou bižutériou je totiž naozaj pekné auto. Predok s úzkymi LED svetlami odkazuje na menšie modely značky a karoséria má zo všetkých strán dostatok dizajnových prvkov na to, aby na pohľad zaujala.

K dispozícii je tiež výbava XTR, ktorá opticky Berlingo ešte približuje k terénnym autám. Berlingo tiež môže mať plastovú ochranu bočných dverí, ktorú Citroën označuje ako Airbump a predstavil ju na mdoeli Cactus.

Nenalakované spodné časti karosérie či mohutné strešné nosiče navodzujú dojem akoby terénneho auta - pritom sa nám páči, že sa automobilka zbytočne nesnažila transformovať účelové a úžitkové auto na módny crossover.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5E68 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5E68 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Osobné dodávky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Úžitkové vozidlá

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.