Najväčší carsharingový projekt vo Francúzku skončil fiaskom

Za červenými číslami Autolib’u je konkurencia, ale aj vandali.

(Zdroj: Autolib)

PARÍŽ. Požičať si malý elektromobil v centre Paríža, vybaviť s ním osobné záležitosti a následne ho vrátiť pri svojom dome na predmestí francúzskej metropoly - taká bola hlavná myšlienka projektu Autolib’, ktorý sa dnes topí v červených číslach.

Jeden z najväčších carsharingových projektov v západnej Európe odštartoval v roku 2011 v Paríži. Na jeho financovaní sa dohodli zástupcovia mesta so spoločnosťou Bollore, ktorá postupne dodala vyše 3600 malých metských elektromobilov typu Bollore Bluecar.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoduchý funkčný dizajn navrhlo talianske štúdio Pininfarina a na jedno nabitie zvládol elektromobil prejsť približne 250 kilometrov. Počas uplynulých rokov sa strieborné elektromobily stali neoddeliteľnou súčasťou parížskych ulíc, kde ich aktívne využívalo približne 150-tisíc klientov.

Prečítajte si tiež: V Bratislave sa rozbehol car sharing, môžete si požičať elektrický up!

Súčasťou projektu bolo aj vyše 1000 parkovísk a takmer 6000 nabíjacích staníc.

Najpriek popularite najmä medzi mladými ľuďmi ostával gigantický projekt stratový a generoval červené čísla.

Projekt mal fungovať 12 rokov, teda do roku 2023. Vtedy by sa už ale strata podľa vedenia Paríža vyšplhala na 293 miliónov eur, padlo preto rozhodnutie ukončiť kontrakt s Bollore, ako prevádzkovateľom Autolib’. Odpoveďou Bollore je podanie žaloby.

Dôvodov, prečo bol Autolib’ stratový, je viacero. Jedným je silná konkurencia v podobe alternatívnej zdieľanej dopravy, ako napríklad služby Uber.

Najväčším problémom ale bola údržba vozového parku, ktorú sa prevádzkovateľovi nedarilo dobre zvládať. Autá sa totiž denne stávali terčom vandalov, nocľahom pre bezdomovcov či obeťou nezodpovedných vodičov.

Napriek tímu s vyše 200 pracovníkmi, ktorí denne opravovali 50 áut, sa stav elektromobilov Bluecar postupne zhoršoval. Autolib’ tak v Paríži definitívne skončí 31. júla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655