SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Najväčší carsharingový projekt vo Francúzku skončil fiaskom

Za červenými číslami Autolib’u je konkurencia, ale aj vandali.

(Zdroj: Autolib)

PARÍŽ. Požičať si malý elektromobil v centre Paríža, vybaviť s ním osobné záležitosti a následne ho vrátiť pri svojom dome na predmestí francúzskej metropoly - taká bola hlavná myšlienka projektu Autolib’, ktorý sa dnes topí v červených číslach.

Jeden z najväčších carsharingových projektov v západnej Európe odštartoval v roku 2011 v Paríži. Na jeho financovaní sa dohodli zástupcovia mesta so spoločnosťou Bollore, ktorá postupne dodala vyše 3600 malých metských elektromobilov typu Bollore Bluecar.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Jednoduchý funkčný dizajn navrhlo talianske štúdio Pininfarina a na jedno nabitie zvládol elektromobil prejsť približne 250 kilometrov. Počas uplynulých rokov sa strieborné elektromobily stali neoddeliteľnou súčasťou parížskych ulíc, kde ich aktívne využívalo približne 150-tisíc klientov.

Prečítajte si tiež: V Bratislave sa rozbehol car sharing, môžete si požičať elektrický up! Čítajte 

Súčasťou projektu bolo aj vyše 1000 parkovísk a takmer 6000 nabíjacích staníc.

Najpriek popularite najmä medzi mladými ľuďmi ostával gigantický projekt stratový a generoval červené čísla.

Projekt mal fungovať 12 rokov, teda do roku 2023. Vtedy by sa už ale strata podľa vedenia Paríža vyšplhala na 293 miliónov eur, padlo preto rozhodnutie ukončiť kontrakt s Bollore, ako prevádzkovateľom Autolib’. Odpoveďou Bollore je podanie žaloby.

Dôvodov, prečo bol Autolib’ stratový, je viacero. Jedným je silná konkurencia v podobe alternatívnej zdieľanej dopravy, ako napríklad služby Uber.

Skryť Vypnúť reklamu

Najväčším problémom ale bola údržba vozového parku, ktorú sa prevádzkovateľovi nedarilo dobre zvládať. Autá sa totiž denne stávali terčom vandalov, nocľahom pre bezdomovcov či obeťou nezodpovedných vodičov.

Napriek tímu s vyše 200 pracovníkmi, ktorí denne opravovali 50 áut, sa stav elektromobilov Bluecar postupne zhoršoval. Autolib’ tak v Paríži definitívne skončí 31. júla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon