Dostal prezývku raja aj fľaša kokakoly. Corvette oslavuje

Popularitu nezastavili ani problémy s kvalitou.

(Zdroj: General Motors)

DETROIT. Továreň Chevrolet, ktorá je súčasťou koncernu General Motors, sa začiatkom 50. rokov rozhodla rozčeriť stojaté vody automobilového dizajnu a 30. júna 1953 predstavila športové vozidlo Corvette.

Dvojdverový roadster pomenovaný po rýchlej vojenskej lodi - korvete, sa čoskoro stal symbolom slobodného životného štýlu.

A to napriek tomu, že jazdné vlastnosti auta neboli nič moc, mávalo problémy s elektroinštaláciou alebo sťahovacou strechou, do ktorej zatekalo.

Oveľa lepšie si viedla druhá generácia s označením Stingray (raja), ktorá sa krátko po svojom uvedení na trh v roku 1962 zaradila medzi najobľúbenejšie a dnes zberateľsky najvyhľadávanejšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia generácia, predstavená v roku 1968 a pre svoj aerodynamický tvar prezývaná niekedy "fľašou od coca-coly", drží hneď niekoľko prvenstiev. Je najdlhšie vyrábanou (13 rokov) a zároveň najpredávanejšou verziou.

Jej nasledovníčka, s ktorou nebol problém prekonať rýchlosť 260 km/h, sa stala symbolom dravých a nekompromisných mužov.

Prečítajte si tiež: Legendárna zmija po 25 rokoch odchádza do histórie

Corvette C4 lákala tiež filmové kamery, preháňal sa v nej napríklad Chuck Norris v akčnom filme Sám proti teroru (1988) alebo Steven Seagal v Ťažko ho zabiť (1990).

Po trochu nudne pôsobiacej piatej generácii vyrábanej v rokoch 1997 až 2004, prišla šiesta generácia. Narodila sa do neľahkého obdobia, keď koncern GM bojoval o ekonomické prežitie a hrozil aj koniec legendárneho športiaku.

Automobilka sa však odrazila od dna a roku 2013 predstavila siedmu generáciu amerického konkurenta európskych Ferrari alebo Lamborghini.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655