SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Porsche na Nürburgringu pokorilo rekord, ktorý nik neprekonal od roku 1983

Porsche 919 prešlo okruh za 5:19,55.

(Zdroj: Porsche)

NÜRBURGRING. O tom, že Porsche je absolútnym kráľom nemeckého okruhu Nürburgring pochybuje asi málokto. Okrem najrýchlejšieho produkčného automobilu im posledných 35 rokov patril tiež celkový rekord za najrýchlejšie kolo.

To je naozaj obdivuhodné, keď vezmeme do úvahy, o aký okruh sa jedná. Na severnú slučku tohto okruhu automobilky totiž bežne chodia testovať a ladiť svoje športové vozy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci o najlepšie časy sa tu bojuje medzi výrobcami bežne, väčšinou ide o sériové autá, napríklad najrýchlejší sedan alebo najrýchlejšie auto s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Preteky tých najrýchlejších áut a továrenských prototypov sa tu v súčasnosti už nekonajú. Rekord o najrýchlejšie kolo v histórii tak zostal nedotknutý od roku 1983.

Čas 6 minút a 11,13 sekundy vtedy zajazdil pretekár Steffan Bellof za volantom Porsche 956 C počas kvalifikácie na 1000km Nürburgringu. Svojho času patril k najtalentovanejším jazdcom, no v roku 1985 zahynul pri tragickej nehode.

Presne 35 rokov a 31 dní po jeho rekordnej jazde sa Porsche na tento okruh opäť vrátilo, tentokrát s cieľom pokoriť najrýchlejší čas vôbec.

Prečítajte si tiež: Porsche je opäť kráľom Nürburgringu, zajazdilo nový rekord Čítajte 

Prekonať ho dostal za úlohu pretekár Timo Bernhard, dvojnásobný víťaz 24 hodín Le Mans, päťnásobný víťaz 24 hodín Nürburgringu a majster sveta seriálu vytrvalostných pretekov World Endurance Championship (WEC).

Rekordný čas zajazdil na Porsche 919 Hybrid Evo, ktoré vychádza z prototypu 919 Hybrid. Ten vyhral 24 hodín Le Mans v rokoch 2015, 2016 aj 2017.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Evo bola oslobodená od predpisov bežných pretekov WEC, vďaka čomu kombinovaný výkon hybridného pohonu stúpol na 1160 koní. Rozhýbať musia iba 849 kilogramov vážiaci prototyp.

Výsledkom je čas iba 5 minút a 19,55 sekundy, čo je takmer o 52 sekúnd menej ako predošlý rekord. Bernhard pri tom na tomto okruhu, ktorý sa radí k najnáročnejším na svete, dosiahol priemernú rýchlosť 233,8 kilometra za hodinu.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 663
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 939
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 765
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 188
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 619
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 474
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 209
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 305
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 508
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 471
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 462
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 367
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 091
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu