Prvá jazda: Nový Peugeot 508 hrá na emócie

Klasický sedan nahradil atraktívny liftback a kvalitným interiérom.

(Zdroj: Peugeot)

Novinárska prezentácia nového Peugeota 508 začala znepokojivou správou - klasický sedan strednej triedy je už v Európe prežitkom. Na druhej strane ešte nie je dôvod sa tohoto segmentu vzdávať, pretože veľkú časť klientov tvoria firmy, ktoré nakupujú služobné vozidlá.

Obavy Peugeotu, že by mu to už s klasickým sedanom nemuselo vyjsť sa zhmotnili v novom liftbacku, ktorý sa tvári ako kupé, no má byť konkurenciou pre sedany ako Volkswagen Passat, Renault Talisman, dokonca aj BMW radu 3.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ruku na srdce, francúzske automobilky už párkrát mali smelé predstavy, ale šliapli vedľa v snahe odlíšiť sa. Má teda nový Peugeot 508 šancu uspieť? Ako sa s ním jazdí?

Ostal iba názov

Číselné označenie 508 je nám pri Peugeote známe už osem rokov. Dostal ho nástupca hneď dvoch modelov - 407 a 607, čomu zodpovedala aj veľkosť niekde medzi, čo sa však teraz mení.

Zatiaľ čo triedna konkurencia v podobe liftbackov Škoda Superb a Opel Insignia medzigeneračne opäť podrástla, Peugeot 508 sa pre zmenu scvrkol. Využíva po novom podvozkovú platformu EMP2 s ktorou prišlo aj schudnutie o 70 kilogramov.

Prečítajte si tiež: Nový Peugeot 508 sa už dá objednať aj na Slovensku. Čo ponúkne?

Pri spätnom pohľade na koncepty Peugeotu zistíte, že 508 nesie dizajnové prvky konceptu Exalt z roku 2014. Potom však ostalo ticho, takže jarná premiéra druhej generácie 508 bola príjemným prekvapením.

Auto, za ktorým sa otočíte

Keď sme prvýkrát videli krivky novej 508, spomenuli sme si na model 406 Coupé z konca 90. rokov. Elegantné čisté línie vtedy navrhlo slávne talianske štúdio Pininfarina, tentokrát si už Peugeot vystačil aj sám.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5EA3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5EA3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.