HAMAMACU. Suzuki potešilo všetkých milovníkov ortodoxných off-roadov - nová generácia úspešného Jimny si zachová všetky terénne schopnosti.
Automobilka predstavuje roztomilého ale zároveň robustného nástupcu po 20 rokoch od príchodu súčasného Jimny.
Prekvapivo, dizajn malého tereňáku sa vydal akoby opačným smerom a skôr sa vracia k svojim predkom v podobe modelov Samuraj a SJ. Auto má totiž ostať funkčné a praktické nielen v teréne.
Prvé fotografie nového Jimny sa síce objavili už pred pár týždňami, ale až teraz automobilka zverejnila podrobné technické parametre.
Klasický rám aj redukcia
Nové Jimny ostáva pri klasickej konštrukcii podvozka so samonosným rámom, čo je typické pre off-roady. Bol ale lepšie vystužený, čím sa zlepšila jeho pevnosť v teréne.
Všetko je na aute prísne hranaté a funkčné. Zadné svetlá sa vrátili dole, do nárazníka, čo umožnilo zväčšiť nakladací otvor do kufra. Ten má objem len 85 litrov, keď sa však zadné sedadlá sklopia, vznikne rovná plocha a objem až 377 litrov.
Čo sa týka rozmerov, nové Jimny je rovnako dlhé, ako jeho predchodca, teda 3 645 milimetrov. Šírka narástla na 1 645 mm a výška na 1 725 mm. Svetlá výška 210 milimetrov a nájazdové uhly 37 a 49 uhlov sľubujú, že Jimny sa v teréne nestratí.
Malý off-road ostáva pri päťstupňovej manuálnej prevodovke, ale k dispozícii bude aj štvorstupňový automat. Systém AllGrip Pro sa ovláda klasicky cez páku redukcie, štandardne sa zapája zadný náhon, v teréne sa pridá aj predný.
Pod kapotou sa objaví 100-koňový atmosférický motor s objemom 1,5 litra, ďalšie agregáty zatiaľ automobilka nepotvrdila.
Aj s modernými asistentmi
Popri zachovaní off-roadových vlastností dostalo Jimny aj moderné prvky výbavy ako systém núdzového brzdenia, udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické prepínanie svetiel alebo čítanie dopravných značiek.
Prísne minimalistická prístrojová doska dostala 7-palcovú dotykovú obrazovku, ktorá je odolná voči škrabancom a dá sa ovládať aj v pracovných rukaviciach.
Kedy sa malá japonská legenda dostane do predaja zatiaľ nie je známe, predpokladá sa, že v Európe až v priebehu budúceho roka.