SME

Nové Suzuki Jimny sa vracia k svojim koreňom

Nová generácia nie je žiadne imidžové SUV, ale čistokrvný off-road.

(Zdroj: Suzuki)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

HAMAMACU. Suzuki potešilo všetkých milovníkov ortodoxných off-roadov - nová generácia úspešného Jimny si zachová všetky terénne schopnosti.

Automobilka predstavuje roztomilého ale zároveň robustného nástupcu po 20 rokoch od príchodu súčasného Jimny.

Prekvapivo, dizajn malého tereňáku sa vydal akoby opačným smerom a skôr sa vracia k svojim predkom v podobe modelov Samuraj a SJ. Auto má totiž ostať funkčné a praktické nielen v teréne.

Prvé fotografie nového Jimny sa síce objavili už pred pár týždňami, ale až teraz automobilka zverejnila podrobné technické parametre.

SkryťVypnúť reklamu

Klasický rám aj redukcia

Nové Jimny ostáva pri klasickej konštrukcii podvozka so samonosným rámom, čo je typické pre off-roady. Bol ale lepšie vystužený, čím sa zlepšila jeho pevnosť v teréne.

Všetko je na aute prísne hranaté a funkčné. Zadné svetlá sa vrátili dole, do nárazníka, čo umožnilo zväčšiť nakladací otvor do kufra. Ten má objem len 85 litrov, keď sa však zadné sedadlá sklopia, vznikne rovná plocha a objem až 377 litrov.

Čo sa týka rozmerov, nové Jimny je rovnako dlhé, ako jeho predchodca, teda 3 645 milimetrov. Šírka narástla na 1 645 mm a výška na 1 725 mm. Svetlá výška 210 milimetrov a nájazdové uhly 37 a 49 uhlov sľubujú, že Jimny sa v teréne nestratí.

Malý off-road ostáva pri päťstupňovej manuálnej prevodovke, ale k dispozícii bude aj štvorstupňový automat. Systém AllGrip Pro sa ovláda klasicky cez páku redukcie, štandardne sa zapája zadný náhon, v teréne sa pridá aj predný.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou sa objaví 100-koňový atmosférický motor s objemom 1,5 litra, ďalšie agregáty zatiaľ automobilka nepotvrdila.

Aj s modernými asistentmi

Popri zachovaní off-roadových vlastností dostalo Jimny aj moderné prvky výbavy ako systém núdzového brzdenia, udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické prepínanie svetiel alebo čítanie dopravných značiek.

Prísne minimalistická prístrojová doska dostala 7-palcovú dotykovú obrazovku, ktorá je odolná voči škrabancom a dá sa ovládať aj v pracovných rukaviciach.

Kedy sa malá japonská legenda dostane do predaja zatiaľ nie je známe, predpokladá sa, že v Európe až v priebehu budúceho roka.

Suzuki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 334
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 229
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 558
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 143
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 269
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 126
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 598
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu