Značka Volkswagen prvý raz predala za polroka viac ako tri milióny áut

Druhá polovica roka bude náročnejšia. hovorí riaditeľ predaja.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Značka Volkswagen v prvom polroku prvýkrát predala viac než tri milióny osobných vozidiel, pričom najviac sa jej darilo v Európe a Južnej Amerike. Globálny predaj medziročne vzrástol o 6,3 percenta na 3,12 milióna áut.

Značka v júni predala 534-tisíc vozidiel, čiže o 4,2 percenta viac než v júni 2017.

Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá polovica roka bude náročnejšia

Prečítajte si tiež: Volkswagen sľubuje najbezpečnejšie malé SUV. Volať sa bude T-Cross

V Číne, ktorá je pre značku Volkswagen najdôležitejším trhom, v júni klesol predaj o 1,7 percenta. Dôvodom môže byť zdržanlivosť kupcov, ktorí čakali na zníženie dovozných ciel z 25 na 15 percent od 1. júla.

Od začiatku roka tu Volkswagen predal medziročne o vyše 6 percent vozidiel viac. Podiel Číny na celkovom predaji značky dosahuje približne 48 percent.

"Druhá polovica roka bude oveľa náročnejšia," varoval riaditeľ predaja Jürgen Stackmann. "Prechod na testovací cyklus WLTP by mal u niektorých modelov viesť k omeškaniu."

Automobily pripravujú modely na cyklus WLTP

Automobilky sa v súčasnosti snažia všetky modely a ich varianty urýchlene pripraviť na záväzný testovací cyklus WLTP, ktorý začne platiť 1. septembra.

Tento cyklus má priniesť realistickejšie údaje o spotrebe a emisiách.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 410
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 518
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 756
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 9 851
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 340
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 649
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 957
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 554
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 462
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 386

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.