WOLFSBURG. Značka Volkswagen v prvom polroku prvýkrát predala viac než tri milióny osobných vozidiel, pričom najviac sa jej darilo v Európe a Južnej Amerike. Globálny predaj medziročne vzrástol o 6,3 percenta na 3,12 milióna áut.
Značka v júni predala 534-tisíc vozidiel, čiže o 4,2 percenta viac než v júni 2017.
Druhá polovica roka bude náročnejšia

V Číne, ktorá je pre značku Volkswagen najdôležitejším trhom, v júni klesol predaj o 1,7 percenta. Dôvodom môže byť zdržanlivosť kupcov, ktorí čakali na zníženie dovozných ciel z 25 na 15 percent od 1. júla.
Od začiatku roka tu Volkswagen predal medziročne o vyše 6 percent vozidiel viac. Podiel Číny na celkovom predaji značky dosahuje približne 48 percent.
"Druhá polovica roka bude oveľa náročnejšia," varoval riaditeľ predaja Jürgen Stackmann. "Prechod na testovací cyklus WLTP by mal u niektorých modelov viesť k omeškaniu."
Automobily pripravujú modely na cyklus WLTP
Automobilky sa v súčasnosti snažia všetky modely a ich varianty urýchlene pripraviť na záväzný testovací cyklus WLTP, ktorý začne platiť 1. septembra.
Tento cyklus má priniesť realistickejšie údaje o spotrebe a emisiách.