BRATISLAVA. Mali úplne odlišný život, no stali sa terčom násilia a osudnou pre nich bola cesta autom. Ako vyzerá príbeh známych osobností a áut, ktoré ich viezli v čase atentátov?
Vybrali sme deväť najznámejších atentátov v aute, ktoré sa odohrali za uplynulých vyše 100 rokov. Cieľ útočníkov bol vždy rovnaký - zbaviť sa nepohodlnej alebo nenávidenej osoby.
Prípady zároveň ponúkajú prierez automobilovou históriou. Zatiaľ čo významných predstaviteľov štátu či cirkvi už medzičasom chráni nepriestrelná karoséria, ostatní smrteľníci takúto ochranu nemajú.
František Ferdinand d'Este (28. 6. 1914)

Zaniknutá rakúska spoločnosť Gräf & Stift bola pred prvou svetovou vojnou známa výrobou luxusných automobilov. Firmu v roku 1902 založili bratia Gräfovci a ich investor Wilhelm Stift. Ich výrobky si kupovala rakúsko-uhorská šľachta aj členovia rodu Habsburgovcov.
Gräf & Stift sa postupne preorientoval na výrobu vozidiel hromadnej dopravy až ho napokon pohlti výrobca autobusov MAN.
V roku 1910 si prepychovú limuzínu Gräf & Stift Double Phaeton kúpil moravský šľachtic František Harrach, ktorý sa neskôr stal podplukovníkom Františka Ferdinanda.