SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Nissan plánuje vyrábať športiak GT-R s cenou takmer milión eur

Športiak by mal mať výkon 720 koní.

(Zdroj: Italdesign)

TURÍN. Tento rok oslavujú svoje päťdesiate výročie hneď dve známe mená v automobilovom svete, Nissan GT-R a talianska dizajnérska firma Italdesign.

Rozhodli sa preto výročie osláviť historicky prvým spoločným projektom, ktorým je prototyp GT-R50. Nejde však o novú generáciu obľúbeného športiaku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosti sa predstaví tento víkend na festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode. V najbližších mesiacoch bude prezentovaný na viacerých akciách a ak ukáže dostatočný záujem Nissan nezostane iba pri prototype.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do sveta by sa tak mohla dostať limitovaná séria 50 ručne vyrobených automobilov. Každý z nich bude prispôsobený konkrétnemu zákazníkovi.

Za takúto exkluzivitu si samozrejme treba poriadne zaplatiť. Podľa automobilky by sa spodná cenová hranica tohto vozu mala pohybovať okolo úrovne 900 000 eur.

Technika z dielne Nismo

Prototyp vznikol na základe existujúceho modelu GT-R Nismo. Šesťvalec zo sériového modelu dodáva 720 koní a 780 Nm krútiaceho momentu vďaka výrazným úpravám.

K nim patria napríklad dve turbodúchadlá pochádzajúce priamo z pretekárskeho vozu GT3. Okrem nich na dlhom zozname úprav nájdeme napríklad väčšie vstrekovacie trysky, nové výfukové potrubie, alebo nové medzichladiče.

Ku kolesám sa výkon dostane prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. K ovládateľnosti prispievajú brzdy Brembo či adaptívny podvozok Bilstein.

SkryťVypnúť reklamu

Exteriér vozidla sa zmenil na nepoznanie. Jasne odkazuje na tvary súčasného GT-R, no posúva ich do extrému. Celé vozidlo je nižšie o 54 milimetrov, oproti bežnému Nissanu GT-R je tiež širšie a dlhšie.

Aj keď ide na prvý pohľad zjavne o prototyp, pri striktne limitovanej produkcii by sa veľa zmeniť nemuselo. Nissan GT-R50 by si tak mohol ponechať takmer rovnakú podobu ako prototyp v dvojfarebnom prevedení. Ten

Načítavam video...

Na nenápadnosti mu nepridáva ani lakovanie s množstvom zlatej farby. Ak vám táto dvojfarebná kombinácia nevyhovuje, Nissan vám za tú cenu určite vyrobí auto aj v inej farbe.

Čerešničkou na torte je masívne výsuvné krídlo, ktoré sa napriek svojej veľkosti dokáže v zadnej časti auta nádherne skryť.

Či sa do výroby nakoniec dostane je zatiaľ otázne, no už tento prototyp je viac než dôstojnou oslavou dvojitého výročia. Ostáva už len čakať, či si voz aj napriek vysokej cene nájde dostatok záujemcov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 486
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 914
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 607
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 555
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 058
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 525
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 421
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 141
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  2. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  5. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 217 226
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 845
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 144
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 549
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 036
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 003
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 906
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 616
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu