SME

Nissan plánuje vyrábať športiak GT-R s cenou takmer milión eur

Športiak by mal mať výkon 720 koní.

(Zdroj: Italdesign)

TURÍN. Tento rok oslavujú svoje päťdesiate výročie hneď dve známe mená v automobilovom svete, Nissan GT-R a talianska dizajnérska firma Italdesign.

Rozhodli sa preto výročie osláviť historicky prvým spoločným projektom, ktorým je prototyp GT-R50. Nejde však o novú generáciu obľúbeného športiaku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosti sa predstaví tento víkend na festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode. V najbližších mesiacoch bude prezentovaný na viacerých akciách a ak ukáže dostatočný záujem Nissan nezostane iba pri prototype.

SkryťVypnúť reklamu

Do sveta by sa tak mohla dostať limitovaná séria 50 ručne vyrobených automobilov. Každý z nich bude prispôsobený konkrétnemu zákazníkovi.

Za takúto exkluzivitu si samozrejme treba poriadne zaplatiť. Podľa automobilky by sa spodná cenová hranica tohto vozu mala pohybovať okolo úrovne 900 000 eur.

Technika z dielne Nismo

Prototyp vznikol na základe existujúceho modelu GT-R Nismo. Šesťvalec zo sériového modelu dodáva 720 koní a 780 Nm krútiaceho momentu vďaka výrazným úpravám.

K nim patria napríklad dve turbodúchadlá pochádzajúce priamo z pretekárskeho vozu GT3. Okrem nich na dlhom zozname úprav nájdeme napríklad väčšie vstrekovacie trysky, nové výfukové potrubie, alebo nové medzichladiče.

Ku kolesám sa výkon dostane prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. K ovládateľnosti prispievajú brzdy Brembo či adaptívny podvozok Bilstein.

SkryťVypnúť reklamu

Exteriér vozidla sa zmenil na nepoznanie. Jasne odkazuje na tvary súčasného GT-R, no posúva ich do extrému. Celé vozidlo je nižšie o 54 milimetrov, oproti bežnému Nissanu GT-R je tiež širšie a dlhšie.

Aj keď ide na prvý pohľad zjavne o prototyp, pri striktne limitovanej produkcii by sa veľa zmeniť nemuselo. Nissan GT-R50 by si tak mohol ponechať takmer rovnakú podobu ako prototyp v dvojfarebnom prevedení. Ten

Načítavam video...

Na nenápadnosti mu nepridáva ani lakovanie s množstvom zlatej farby. Ak vám táto dvojfarebná kombinácia nevyhovuje, Nissan vám za tú cenu určite vyrobí auto aj v inej farbe.

Čerešničkou na torte je masívne výsuvné krídlo, ktoré sa napriek svojej veľkosti dokáže v zadnej časti auta nádherne skryť.

Či sa do výroby nakoniec dostane je zatiaľ otázne, no už tento prototyp je viac než dôstojnou oslavou dvojitého výročia. Ostáva už len čakať, či si voz aj napriek vysokej cene nájde dostatok záujemcov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 368
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 562
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 146
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 128
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 712
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 227
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 451
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 593
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu