TURÍN. Tento rok oslavujú svoje päťdesiate výročie hneď dve známe mená v automobilovom svete, Nissan GT-R a talianska dizajnérska firma Italdesign.
Rozhodli sa preto výročie osláviť historicky prvým spoločným projektom, ktorým je prototyp GT-R50. Nejde však o novú generáciu obľúbeného športiaku.
Verejnosti sa predstaví tento víkend na festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode. V najbližších mesiacoch bude prezentovaný na viacerých akciách a ak ukáže dostatočný záujem Nissan nezostane iba pri prototype.
Do sveta by sa tak mohla dostať limitovaná séria 50 ručne vyrobených automobilov. Každý z nich bude prispôsobený konkrétnemu zákazníkovi.
Za takúto exkluzivitu si samozrejme treba poriadne zaplatiť. Podľa automobilky by sa spodná cenová hranica tohto vozu mala pohybovať okolo úrovne 900 000 eur.
Technika z dielne Nismo
Prototyp vznikol na základe existujúceho modelu GT-R Nismo. Šesťvalec zo sériového modelu dodáva 720 koní a 780 Nm krútiaceho momentu vďaka výrazným úpravám.
K nim patria napríklad dve turbodúchadlá pochádzajúce priamo z pretekárskeho vozu GT3. Okrem nich na dlhom zozname úprav nájdeme napríklad väčšie vstrekovacie trysky, nové výfukové potrubie, alebo nové medzichladiče.

Ku kolesám sa výkon dostane prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. K ovládateľnosti prispievajú brzdy Brembo či adaptívny podvozok Bilstein.
Exteriér vozidla sa zmenil na nepoznanie. Jasne odkazuje na tvary súčasného GT-R, no posúva ich do extrému. Celé vozidlo je nižšie o 54 milimetrov, oproti bežnému Nissanu GT-R je tiež širšie a dlhšie.
Aj keď ide na prvý pohľad zjavne o prototyp, pri striktne limitovanej produkcii by sa veľa zmeniť nemuselo. Nissan GT-R50 by si tak mohol ponechať takmer rovnakú podobu ako prototyp v dvojfarebnom prevedení. Ten
Na nenápadnosti mu nepridáva ani lakovanie s množstvom zlatej farby. Ak vám táto dvojfarebná kombinácia nevyhovuje, Nissan vám za tú cenu určite vyrobí auto aj v inej farbe.
Čerešničkou na torte je masívne výsuvné krídlo, ktoré sa napriek svojej veľkosti dokáže v zadnej časti auta nádherne skryť.
Či sa do výroby nakoniec dostane je zatiaľ otázne, no už tento prototyp je viac než dôstojnou oslavou dvojitého výročia. Ostáva už len čakať, či si voz aj napriek vysokej cene nájde dostatok záujemcov.