SME

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Aston Martin V8 CygnetAston Martin V8 Cygnet (Zdroj: Aston Martin)

GOODWOOD. Keď sa povie Aston Martin, väčšine sa vybaví elegantný britský športiak s ktorým jazdí Agent 007. Lenže pod názvom Cygnet sa v rokoch 2011 až 2013 predávalo čosi, čo mnohí považovali za paródiu.

V snahe plniť emisné limity vrámci svojho portfólia a najmä prilákať manželky majetných podnikateľov sa Aston Martin rozhodol ponúknuť drobné mestské autíčko vychádzajúce z Toyoty IQ, lenže trojnásobne drahšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plán automobilky predávať 4000 Cygnetov ročne bol dosť naivný, pretože počas dvoch rokov produkcie sa predalo iba slabých 300 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Ako to už vo svete áut chodí, biedne predaje neskôr hrajú v prospech zberateľskej hodnoty, a tak sa Cygnet ako terč výsmechu mení na vyhľadávaný artikel.

Keďže už výsmech pominul, Aston Martin sa pre tradičný festival rýchlosti v Goodwoode rozhodol pripraviť ešte raritnejší Cygnet - s poriadnym vidlicovým osemvalcom.

Zo ženského auta malá beštia

Nápad, ktorý sa musel zrodiť v pokročilej hodine pri pive, priniesol sotva trojmetrové auto, v ktorom 1,3-litrový štvorvalec Toyota nahradil poriadny 4,7-litrový osemvalec s výkonom 430 koní. Motor pochádza s modelu Vantage S.

Drobec s ním zrýchli z nuly na sto za 4,2 sekundy a zvláda maximálnu rýchlosť 273 kilometrov za hodinu.

Zvonku Cygnet V8 zaujme širokými karbónovými blatníkmi a dvojitou koncovkou výfuku s dvojitým tlmičom. Inak sa automobilka snažila zachovať pôvodný vzhľad bez šialených nasávacích otvorov či veľkého krídla.

SkryťVypnúť reklamu

Veľké úpravy pod kabátom

Zvnútra však bolo auto kompletne vykuchané, miesto zadných sedadiel s vankúšikmi pribudol ochranný rám a zväčšená palivová nádrž. Aby sa osemvalec podarilo natlačiť do malého priestoru, bola posunutá aj motorová priečka. Okrem širších náprav dostal Cygnet poriadne brzdy a 19-palcové kolesá.

Festival rýchlosti Goodwood sa od roku 1996 koná každoročne v Západnom Sussexe a je ideálnou príležitosťou vidieť historické pretekárske autá, ale čoraz častejšie sa na ňom premiérovo objavujú aj koncepty veľkých automobiliek.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 368
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 562
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 146
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 128
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 364
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 710
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 227
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 449
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 613
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 592
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu