SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Švédsky kamión na drevo budúcnosti jazdí na elektrinu a bez vodiča

Má batériu ako tri Tesly a dojazd 120 km.

Einride T-Log.Einride T-Log. (Zdroj: Einride)

ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. Lesy , kde sa ťaží drevo, by v budúcnosti mohli stíchnuť.

Švédska firma Einride, ktorá sa zaoberá vývojom elektrických nákladných áut bez vodiča, cez víkend ukázala, ako si predstavuje kamión na drevo budúcnosti.

Nákladiak Einride T-Log sa na verejnosti ukázal na minulotýždňovom Festivale rýchlosti v Goodwoode. Doménou elektrického kamiónu však nie je rýchlosť, ale obratnosť, ekológia a najmä úspora nákladov.

Preprava dreva údajne tvorí až pätinu všetkej nákladnej prepravy napríklad v Škandinávii a ďalších krajinách, kde je ťažba dreva podstatnou zložkou priemyslu. Elektrický kamión je lacnejší na výrobu aj prevádzku, tvrdí Einride.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vpredu nie je kabína, T-Log totiž nemá ani miesto pre vodiča. V konštrukcii vpredu sa nachádzajú senzory, vďaka ktorým môže T-Log jazdiť autonómne po cestách a vraj aj v teréne.

Okrem kabíny z podvozku trčia ešte podpery na drevo. Nosnosť T-Logu by mala byť 16 ton.

O pohone toho veľa známe nie je okrem toho, že T-Log má v podvozku batériu s kapacitou 300 kilowatthodín - ekvivalent troch až štyroch elektroáut Tesla. Výrobca udáva dojazd kamiónu 120 kilometrov.

T-Log využíva autonómny softvér spoločnosti Nvidia, človek ho môže aj na diaľku ovládať z centrály.

Načítavam video...
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Umelá inteligencia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Úžitkové vozidlá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1