SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Renault Twingo GT: O dve písmená bližšie k zábave (test)

Motor s výkonom 110-koní je v meste príjemným zážitkom.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Renault Twingo GT - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)13 190 / 16 200
Spotreba výrobca / v teste (l)5,8 / 6,2
Veľkosť kufra (l)188
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 492; 3 595; 1 646; 1 554

Zažili ste niekedy pocit, keď sa začnete podvedome usmievať? Kútiky úst idú nekontrolovateľne hore a vy ani neviete prečo.

Niečo podobné sme nás čakalo pri teste Renaultu Twingo vo verzii GT a hneď aj vysvetlíme prečo.

Renault pritvrdil a spravil z cukríkového Twinga trochu drsnejšiu verziu GT, do ktorej si už bez hanby sadnú aj chlapi. Ide z nášho pohľadu o lepšie dvojča Smartu Forfour Brabus, ktorý sa rovnako, ako Twingo GT, vyrába v továrni Renault Revoz v Slovinsku.

Aby sme však zdôvodnili naše nadšenie z najmenšieho prírastku do rodiny Renault Sport, musíme sa vrátiť na začiatok.

Niekedy sa automobilkám podarí spraviť až príliš dobré auto. Vtedy poráža konkurenciu, ale občas sa stane, že porazí aj svojho vlastného nástupcu. Takým príkladom je aj malý Renault Twingo.

Prečítajte si tiež: Aké miniauto kúpiť do mesta: V kurze je štýl aj bohatá výbava Čítajte 

Prvá generácia si začiatkom 90. rokov získala takú popularitu, že keď po 15 rokoch prišlo Twingo II, ostalo v tieni predchodcu a málokto si dnes vybaví, ako vlastne táto generácia vyzerala.

Renault sa preto rozhodol spraviť tretie vydanie Twinga opäť výnimočným. Motor aj náhon sa presunuli dozadu, dizajn bol inšpirovaný legendárnym R5 Turbo a prvou generáciou úspešného Twinga.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5F89 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5F89 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.