Renault Twingo GT: O dve písmená bližšie k zábave (test)

Motor s výkonom 110-koní je v meste príjemným zážitkom.

(Zdroj: Marek Čepa)
Renault Twingo GT - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)13 190 / 16 200
Spotreba výrobca / v teste (l)5,8 / 6,2
Veľkosť kufra (l)188
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 492; 3 595; 1 646; 1 554

Zažili ste niekedy pocit, keď sa začnete podvedome usmievať? Kútiky úst idú nekontrolovateľne hore a vy ani neviete prečo.

Niečo podobné sme nás čakalo pri teste Renaultu Twingo vo verzii GT a hneď aj vysvetlíme prečo.

Renault pritvrdil a spravil z cukríkového Twinga trochu drsnejšiu verziu GT, do ktorej si už bez hanby sadnú aj chlapi. Ide z nášho pohľadu o lepšie dvojča Smartu Forfour Brabus, ktorý sa rovnako, ako Twingo GT, vyrába v továrni Renault Revoz v Slovinsku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aby sme však zdôvodnili naše nadšenie z najmenšieho prírastku do rodiny Renault Sport, musíme sa vrátiť na začiatok.

Niekedy sa automobilkám podarí spraviť až príliš dobré auto. Vtedy poráža konkurenciu, ale občas sa stane, že porazí aj svojho vlastného nástupcu. Takým príkladom je aj malý Renault Twingo.

Prečítajte si tiež: Aké miniauto kúpiť do mesta: V kurze je štýl aj bohatá výbava

Prvá generácia si začiatkom 90. rokov získala takú popularitu, že keď po 15 rokoch prišlo Twingo II, ostalo v tieni predchodcu a málokto si dnes vybaví, ako vlastne táto generácia vyzerala.

Renault sa preto rozhodol spraviť tretie vydanie Twinga opäť výnimočným. Motor aj náhon sa presunuli dozadu, dizajn bol inšpirovaný legendárnym R5 Turbo a prvou generáciou úspešného Twinga.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5F89 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5F89 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Malé autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remišová: Ak Imrecze nevedel postrážiť finančnú správu, ako mu môžeme zveriť rozpočet?

Všetky alternatívy sú pri prezidentskom kandidátovi otvorené.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vlaky na Slovensku horia, a bude sa to opakovať

Čo sa deje v slovenských železniciach.

Stĺpček Jakuba Fila

Súzvuk Fica a Pellegriniho môže začať lámať Imrecze

Dvojvládie Smeru prenasleduje odkaz Radičovej vlády.

Neprehliadnite tiež

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

Auto zo skladu sa oplatí. Ušetríte čas, niekedy aj peniaze

Niektorí zákazníci sú vyberavejší ako iní.

Seat Ibiza FR nemá v segmente konkurenciu (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.